Wij ztten bij de v&d een appelbol te eten. Wie weet er een recept om dit thuis te maken? Jammie is zo lekker
Oooeeehh, heb ik nu ook zoooo'n zin in! Ben benieuwd naar een recept :-D Maar zo eerst eentje (laten) halen...
Hmm, appelbol.. Nog nooit van gehoord. Appelflappen ken ik wel. *googled appelbol* Omg, dat ziet er lekker uit! Soort oliebol maar dan met een appel erin?
Het is best simpel om er een te maken. Appel schillen, met een appelboor de kroos er uit halen. Onderin het gat een klein beetje boter smeren, dan van bovenaf er wat suiker en kaneel in doen. Appel in de bladerdeeg hullen en met wat eigeel en suiker bekleden. De oven in voor zo'n 20 minuten en smullen maar.
inderdaad boter doen wij nooit overigens. En voor je hem in de oven zet, eerst de appel snel omdraaien en zodat de dichtgevouwen kant onder zit en de bovenkant mooi glad/bol kan worden.
Fijn recept! Ik heb volgende week een bruidstaart en cupcakes, maar er moest ook iets zonder melk/boter bij. Kan ik dit voor gebruiken! Oh ja, op hoeveel graden moet de oven?
Je hebt ook van die speciale vormen voor appelbollen. Dan doe je er eerst een laag olieboldeeg in, dan schijfjes geschilde appel en dan nog een laag deeg. En als ze klaar zijn vanillesuiker erover! Ohja tussen de appel en bovenste laag deeg komt ook een eetlepel kaneelsuiker.
Mmmmm klinkt goed en makkelijk. Ga morgen gelijk maken 😊 De appels van de v &d waren btw uitgehold idd en ook in ringetjes gesneden. Dit maakte het ook makkelijk om te eten. Maak je zelf bladerdeeg of van die kant en klare plakjes?
Normaal vind k appelbeignets ergggg lekker maar dit kan je makkelijk zelf maken en net zo verslavend. Lang leve de donkere koude avonden.
Ik heb standaard pakjes bladerdeeg in de vriezer liggen... bij onverwacht visite krijg je hier een appelbol! Appels heb ik altijd in huis, suiker, rozijnen en kaneel ook... (ik doe er trouwens nog altijd rozijnen bij...) Het is zo klaar en erg lekker!
met 1 plakje bladerdeeg maken jullie dus 1 appelbol?? En de puntjes vouw je dan bij elkaar??? Als je de appel heel laat, wordt die dan wel goed zacht?? En kleine appeltjes dan zeker...want mijn jonagolds passen niet in een plakje bladerdeeg haha.
Ze verkopen tegenwoordig bij de AH een groot stuk opgerold bladerdeeg, handig als je een groter stuk nodig hebt. Of gewoon wat plakjes bladerdeeg aan elkaar 'plakken' met wat water en even met de deegroller eroverheen.
ik gebruik meestal 'kinder' appeltjes . Die zijn lekker klein . En dan kun je met 1 normaal blaadje bladerdeeg toe.
Ik schil een appel (welk soort er maar op mn fruitschaal ligt) en maak er met een appelboor een gat in zodat t klokhuis eruit is, halveer hem, plakje bladerdeeg neerleggen, halve appel erop, het gat vullen met suiker/kaneelmengsel, bladerdeeg eromheen vouwen. Bovenkant insmeren.met wat water, wat suiker erop strooien. 20 minuten op 200 graden. Als de buitenkant mooi bruinig is is hij klaar, anders 5 minuutjes langer. Echt zo'n ik heb zin in iets lekkers maar heb niks in huis recept