appelstukjes van de Hema

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ok dames,

Wie kan me dit uitleggen, want ik snap het niet meer.
    Gisteren kocht ik bij de Hema ipv rozijntjes; appelstukjes. ( dahct he..toch nog iets van fruit dat er in gaat:))

Nu lees ik net het etiket.. (jaja lekker snel) en ik snap het niet.

Ingrediënten:
    geconcentreerde appelpuree, fructose-glucosestroop, suiker, glutenvrije tarwevezel, plantaardig vet, rijstzetmeel, pectine, citroensap en natuurlijkappelaroma

nu staat er onder geschreven:
    Jip en Janneke producten zijn speciaal gemaakt voor kinderen en worden uitsluitend bereid met natuurlijke kleurstoffen. Dit prouct bevat van nature aanwezige suikers. Dit produkt is gezoet met zoetstoffen. Zoetstoffen zijn niet geschikt voor de allerkleinsten.

Ik zie er niks van terug in de ingrediënten lijst...Bij zoetstoffen denk ik aan sorbitol, aspertaan etc..

WIe kan me dit uitleggen..

2. adi

adi Niet meer actief

Dat staat ook op rozijntjes van Jip en janneke inderdaad. Ik vind het zulke wazige tekst, en daarom kocht ik die niet.

maar hoe kunnen nou appelSTUKJES maken van appelPUREE? En al die andere dingen erbij?

Van zonnatura heb je ook zakjes met gedroogde appelschijfjes met kaneel. Die hebben hele simpele ingrediënten: appel en kaneel ;)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zag het idd ook van de week, wist dat ze er waren en leek me wel wat voor Danique. Tot ik het etiket las, laat maar!
    De appelschijfjes van zonnatura vindt ze hier ook wel lekker.
    Rozijntjes heb ik altijd van AH of zonnatura.

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    conclusie.. ik ben niet de enige die t niet snapt, bedankt voor t hart onder de riem :)

tweede conclusie.. k moet een grotere ah opzoeken met een grotere sortering zonnatura..

bedankt:)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

DIT zijn je zoetstoffen.. Zoetstoffen zijn niet per definitie chemisch. Je vooral niet druk maken lijkt me.. voor een keertje zijn appelstukjes prima. Als er aspartaam of sorbitol of iets dergelijks in zou zitten, dan MOET dit op de ingrediëntenlijst vermeld staan. Maar om te voorkomen dat men denkt dat hier alleen natuurlijke suikers in zitten wordt netjes vermeld dat er ook een zoetstof in zit.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maar zoetstoffen is toch alle stoffen die iets zoet maken? Daar zou ik suiker en glucosestroop ook onder scharen!

Maar goed, idd niet echt geschikt voor kleintjes!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat bedoel je met kleintjes? Er zit niet meer suiker in dan in rozijntjes hoor..

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De fructosestroop is de 'zoetstof'.
    Als er aspartaam oid in zit, had er 'kunstmatige' zoetstof gestaan.

Maarruh: appelstukjes van appelprut, huh?
    In de biowinkel gewoon 100% gedroogde appelringen. Zl moet ze niet, maar ik ben er zelf gek op.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    sweet978, in die van zonnature zit inderdaad alleen appel. Maar kijk eens hoeveel je betaalt voor een paar gram appel. Echt belachelijk. Ik schil er thuis wel een.
    Je kan ze ook zelf drogen

Maargoed, dit is eigenlijk totaal oftopic en mijn persoonlijke ergernis hihi sorry

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ah.. kijk dames.. dan heb ik me inderdaad vergist.. bij t woord zoetstoffen denk ik meteen aan kunstmatig ... dhuh.. t kan idd ook natuurlijk zijn. T feit dat er suiker etc inzit.. allah.. dat mag van mij best wel een keer.. dat ze blokjes van puree persen is inderdaad eigenlijk best apart:)

Eigenlijk maakt t allemaal niks uit..want mevrouw heeft weer besloten..t is appel dus eet ik t niet... kijken aan wie ik t dan kan slijten :D

@Deelight
    Ik herken de ergenis.. maar als zij 1 zo een pakje appel in de week ofzo zou eten ( zo vaak krijgt ze nl niet van dit soort dingen) dan maakt t me allemaal niks uit.. zou ze t elke dag eten..dan gingen we ook vers maken..hier bedenk ik me ook of de prijs in verhouding ligt met t gemak:)

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zelf fruit drogen - Delicious.nl

Suc6!:)

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Oh, die appelstukjes eet mijn zoon wel eens, vindt ie erg lekker. En tot op heden leeft hij nog en lijkt hij aardig gezond.

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @puppy

lol :)

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007