Appelmoes slecht

Discussie in 'Voeding' gestart door M@r10e, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Onze zoon van 2 jaar krijgt ook zo af en toe appelmoes bij zijn eten. Nooit erdoor heen maar apart. Zolang je er geen gewoonte van maakt om het altijd door het eten heen te doen lijkt het mij niet slecht.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben altijd wel geinteresseerd in dat soort onderzoeken, dus geef maar!

Het is natuurlijk nooit goed als ouders vechten om er een bepaald soort eten in te krijgen. Van mijn ouders moesten wij ook alles eten, ook de dingen die ik echt niet lustte en dat ga ik dus echt niet zo doen met mijn zoontje! Nu ben ik geen moeilijke eter en eet ook dingen die ik minder lekker vind (bloemkool, gekookte aardappel, bieten), maar wat ik echt niet lust is bruine bonensoep en koolraap, te vies gewoon! Ik lustte altijd graag zuurkool totdat ik als kind zuurkool had gehad vlak voordat ik een spuugvirus kreeg en al die zure shit langs mijn slokdarm ging, niet 1 keer maar meerdere keren achter elkaar. Jarenlang werd ik van alleen de lucht al misselijk. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik opnieuw zuurkool leren eten en vind het nu gewoon weer lekker.

Ik denk nog steeds dat niet iedere baby van 6 maanden wil vluchten voor bittere of zure groente of fruit. Dat mijn zoontje die smaken juist lekker vind, komt mede doordat ik zelf graag die smaken eet en hij ze dus al 9 + 6 maanden kende voordat hij ze zelf mocht gaan eten. Ben ook meteen begonnen met alle groente aan te bieden. Kunstvoeding smaakt altijd hetzelfde en babypotjes ook, die zijn allemaal zoetig en erger nog; ze smaken allemaal hetzelfde (volgens de smaakontwikkelaar van een grote potjesfabrikant die ze zelf niet uit elkaar kon houden).

3. zogelukkig

Zo! Echt wel!

Biologische groente is geen opgeblazen watermassa, maar smaakt echt naar iets.

4. fafje

fafje Niet meer actief

wat ik vroeger MOEST was proeven...en niet 1 x en dan zeggend at ik het vies vond, wnatd at mocht ik niet zeggen van eten,
    ik moest het 2 of 3 x proeven, vodn ik het ehct niet lekker...dan ging mn moeder het de volgende x anders bereiden en moest ik het weer proevem...

ik heb ehct van niets een trauma door dat Moeten...

5. zogelukkig

Ja, mijn moeder ging dus echt niet anders koken! Ik denk dat er niks mis mee is om als je kind of man iets niet lust het een beetje anders te bereiden. (Mijn moeder mikte dus over alle groente nootmuskaat wat ik er vervolgens zelf afhaalde).

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja maar dna bedoel ik idd..bijv als ze iets maakte met een bepaald kruid...de volgende x niet, maar met iets anders...

of bijv die lof wat ik niet lustte ..in een salade lustte ik het ineens wel..of in een stamppot...en naderhand dus ook normaal...dan aten we het vaker in die vorm dan de andere bijv!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

jij hebt een slimme moeder:)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat laatste is niet waar. Een aantal potjes lijkt erg op elkaar maar dat geldt zeker niet voor de totale range (en die is groot) (en dit volgens een mama die wel eens een potje geeft...)

Eten is leuk en het helpt als je het zo benaderd!

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Typ "smaakontwikkeling in bij babys" en bijna ieder willekeurig artikel verwijst naar het overlevingsmechanisme. Dus je kunt door zelf even een beetje te zoeken aan genoeg informatie komen. Mocht je nog niet genoeg informatie kunnen vinden, dan raad ik je aan om eens een ander zoekwoord in te typen.

Deel Deze Pagina