Ik heb even een vraagje: wat eten en drinken jullie kindjes van 10 maanden over de hele dag? Demi is niet zo hele goede eter maar komt wel voldoende aan (zit wel iets onder gemiddelde met gewicht). Dus ik maak me niet zo heel druk hoor, maar toch is het soms vervelend als er dan een dag tussenzit dat ze nog minder eet, zoals gisteren.....Maar ze is gewoon vrolijk gelukkig. S ochtends als ze wakker wordt krijgt ze de fles, meestal tussen 7-8 (kan wel eens eerder of iets later zijn) Dan gaat ze rond 8.30uur slapen en als ze wakker wordt rond 10.00uur krijgt ze fruit, waar ze maar weinig van eet. Niet eens de helft vaak, als ze goed eet, eet ze wel de helft. Stukjes banaan ofzo eet ze ook nooit zoveel (heb al van alles geprobeerd) Rond 11.30-12.00uur brood, 1 boterham. Ze eet meestal wel 1 boterham op, soms iets minder. HIerna de fles, 90 cc. (als ze echt heel slecht gegeten heeft, geef ik wat meer, maar brood eet ze meestal wel goed omdat ze dt lekker vindt) (slapen) als ze wakker wordt, rond 15uur meestal, krijgt ze soms weer fruit (afhankelijk van wat ze s ochtends heeft gegeten) maar meestal liga of rijstewafel. Vind ze wel lekker, meestal eet ze 1 halve liga, dan heeft ze genoeg, of 1 rijstewafeltje. UIteraard krijgt ze over de hele dag tussendoor drinken, water, van die fruitsapjes e.d wil ze niet, en water is eigenlijk wel zo gezond, ze houdt sowieso niet van zoete dingen zoasl jam ofzo) Dan tussen 16.30-17.30uur de groenten (afhankelijk van hoe laat ze wakker was en liga/rijstewafel heeft gegeten, want als daar te weinig tijd tussen zit eet ze nog slechter haar groenten) Groenten eet ze gemiddeld een half potje van, ook niet eens altijd. Soms maar een hap of 5. Dan heeft ze echt genoeg gehad. Heb het ook wel eens zelf gemaakt, maar dat maakt geen verschil. Ook tijdens/na groenten water. Omdta ze groenten vaak slecht eet geef ik een klein flesje een half later. later op de avond krijgt ze de grote fles. en dan slaapt ze eigenlijk altijd wel gewoon door tot de volgende ochtend. Ze heeft koemelk allergiee, en krijgt Nutramigen. Dieetiste heeft mij toen verteld (zo lang krijgt z enog gen fv, heb nl 7 maanden bv gegeven) dat het niet zo erg is haar wat meer flesvoeding te geven als ze zo slecht eet. Ik let wel op het totale aantal CC, dat dit dus niet teveel is, ik verdeel het over de dag. Ze krijgt alleen s ochtens en s avonds een grote fles van 180 (200) cc . Ik denk erover om haar misschien beter s ochtends ook 1 boterham te geven? Hoe doen jullie dit en wat eten en drinken jullie kindjes? Alvast bedankt! (trouwens, pap lust ze niet) Liefs Sylvia *Edit moderator: topic verplaatst*
Jaylynn is een hele goede eter. 08:00 uur krijgt zij een fles pap 10:00 uur vers fruit Dit vind ze heerlijk 12:00 uur 1 boterham en een plakje ontbijtkoek en een fles gewone melk Rond half1 gaat ze naar bed.Ik mag blij zijn als zij een uurtje slaapt. 15:00 liga met een flesje drinken (fruitsap,roosvicee,diksap) 18:00 uur het avondeten met een flesje water zij eet voornamelijk met de pot mee,maar ze vind alles lekker.Haar bordje is dan ook elke avond leeg. Daarna een toetje. soms krijgt zij voor het slapen nog een flesje melk.Ligt er een beetje aan hoe laat zij naar bed gaat. Ik probeer haar om 19:30 op bed te hebben,maar soms wil ze niet met alle herrie erbij en als zij nog een flesje krijgt word ze rustig en valt zij meteen in slaap. Jalynn is een grote meid, zij is nu 78 cm en 10,8 kilo. groetjes sarita
8.00 : sneetje brood met jam en een flesje melk (200 cc) 10.00 : fruit en limonade 12.00 :broodje met worst of appelstroop met thee of melk 15.00: koekje met drinken 17.30: warm eten met toetje esmee eet met de pot mee en tot nu toe vind ze alles lekker (zelfs spruitjes) 18.30 : thee met een scheutje melk Esmee ligt rond 19.00 in bed en speelt dan nog even en valt dan in slaap. ze is niet zo heel groot laatste keer woog ze bijna 8 kilo en was ze 69cm esmee lust ook geen pap heb verschillende soorten en smaakjes geprobeerd
Bedankt voor de reacties meiden1 Eten jullie kindjes ook alles op van de groenten en fruit? Demi eet nu weer niet veel, niet eens de helft van een potje..en heb al heeel veel smaken en merken geprobeerd, ook zelf gemaakt... Die pyamapapjes lijken me wel wat maar mag ze niet hebben ivm koemelk allergie.... Dus dadelijk maar weer wat meer in de fles nu ze weer zo slecht gegeten heeft.. NOgmaals bedankt!
esmee eet altijd haar fruit op. van het warm eten wil ze soms wel iets laten staan , vaak heb ik dan net even teveel opgeschept. esmee krijgt altijd frutapura dan doe ik er zelf nog een liga door heen en groenten krijgt ze altijd vers.
Hier een alles eter a.k.a. Brabantia. Nathan is groot (12 kilo) en heeft het volgende schema: 8.30 uur 180+6 10.30 uur 1 stuk fruit met wat water of thee 11.00 uur op bed 13.30 uur 2 broodjes met smeerkaas of i.d. en wat water ofzo 15.00 uur rijstwafeltje met wat te drinken 15.30 uur op bed 17.00 groenten met yoghurt na (met verse stukjes fruit) 19.00 uur nog een flesje, drinkt hij niet altijd op. Hij eet s'ochtends meestal een hele banaan zelf op. En groenten (soms potje, soms vers) gaan ook altijd op, yoghurt daarna ook.... Maar... hij is ook héél actief. Hij kruipt/loopt de hele tijd.