wanneer zelf eten?

Discussion in 'Voeding' started by emmie, Sep 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

hallo!

Vanaf wanneer eten jullie kindjes zelf?
    of misschien een betere vraag zijn er hier mama's met kindjes van ong 15mnd die al zelf eten?
    Seff kan wel zelf rozijntjes eten als ik ze in mn hand heb, of gewoon een koekje ofzo of een stuk brood.
    maar echt warm eten of stukjes brood op een bordje niet echt.
    als ik stukjes brood klaarmaak en een bordje voor hem zet, gaat hij echt niet eten hij vind het bordje veel interresanter en gaat er mee spelen, dus alle broodjes over de vloer. En warm eten hoe begin je daar mee? met een lepeltje?
    ben benieuwd!
    liefs Emmie

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Met 6 maanden al. Laastste tijd geven we er een vork of een lepel bij. Soms gebruikt hij die en soms zijn handjes.

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    brood wil esmee graag zelf eten , als er worst op zit vind ik het niet erg maar met jam of stroop word het wel een erge kliederboel.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    We zullen wel moeten nu.. Hij wil niet meer gevoerd worden ;)

Maar broodjes geven we 1 voor 1, met de hand, of op een baby-vorkje geprikt. Als we het hele bord geven, dan ligt het overal. Maar 1 voor 1, en een beetje helpen met richten het eerste hapje. Werkt prima.
    Avondeten gaat ook beter, hij houd de lepel vast, wij helpen met scheppen, en hij brengt het zelf naar zijn mond.. Tuurlijk wordt het een zooi (lepel ondersteboven houden, richtingsproblemen, etc) maar het wordt al steeds beter.
    Zelf scheppen is nog wel lastig, hij prikt nu met de lepel in het eten..

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Vanaf 6 maanden. Vanaf 10 maanden oefenen we al met een vork. Tegenwoordig prik ik het op de vork en geef hem de vork. Zo maakt hij altijd een keuze of de vork in de mond, of het met zijn handen van de vork afhalen, en dan in zijn mond.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,896
    113
    Jesper eet zelf met een lepel of vork, totdat hij er flauw van is en dan gaat hij verder met zijn vingers.

Het wordt wel wat vies, maar ach, wat geeft dat nou.

7. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Hier wordt ook al lekker zelf gegeten! En naderhand een doekje overal langs en het is weer schoon ;)

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn zoontje is ook 15 maanden en eet het meeste zelf.
    Brood leg ik in stukjes op zijn bordje en ik geef er een vorkje bij. Soms prikt hij een stukje aan de vork en meestal pakt hij het met zijn handje.
    Avondeten eet hij met een lepel, het geeft wel wat troep...
    Tussendoor voeder ik nog wat bij, door hem af en toe een lepel eten in zijn mondje te geven.

Hier eet hij het beste als ik hem gewoon maar wat laat aanrommelen.

9. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    nou hoe doen jullie kindjes dat zo vroeg al? HIer wordt alleen een bord op de grond gegooid en lekker in geroerd maar eten ho maar...

10. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    @berna, stukjes groente/fruit in de hand geven. Dus niet van een bordje. Hij pakt het ook van zijn tafelblad af :)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier ook zelf eten. Alles met vork en als dat niet lukt of te langzaam gaat met de hand. Lepel wil mevrouw niet. Want papa en mama eten ook met een vork dus ik ook!

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het échte eten heeft ook wel even geduurd. Maar dat mag ook. En idd er beland ook wel eens iets op de grond.

13. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    oo oke nee stukjes brood, fruit en dat soort dingen gaan wel maar een echte maaltijd is 1 groot drama haha. Had het laatst met worteltjes geprobeerd en alles was oranje!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Stukjes brood, fruit en koekjes eet ze zelf. Pap, yoghurt en avondeten geven we haar met een lepel of vorkje, anders vliegt het de hele kamer door. Ze mag van mij niet met haar bord spelen en dat weet ze nu ook wel, al probeert ze het af en toe toch.

Share This Page