appelmoes

Discussie in 'Voeding' gestart door lili20, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij gebruiken die ook geregeld inderdaad! Hebben ze in ieder geval altijd in huis (want ik vind ze ook erg lekker, hahaha) Soms hebben we gewoon niet genoeg ander vers fruit ofzo, dan krijgt hij dat met een liga erdoor bijvoorbeeld. Vindt ie heeeeeerlijk!

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    ik maak de appelmoes altijd zelf, dus gaf het vanaf het moment dat ze fruithapjes kregen..
    Beide al met 3-4 maanden

Ik maak het ook weleens met kaneel erin en dan wat grover, die is voor de oudste van bijna 2..

Heerlijk als bijgerecht bij eten, als fruithapje of als toetje
    zelfs lekker met kwark of yoghurt erdoor!

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb meestal van die mini-moesjes, zit ook geen suiker bij in.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb ook altijd het mini moesje of de ah variant. hij vind ze heerlijk.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik geef het niet.
    Ik ben bang dat ze dan alleen de appelmoes op eet en de rest van haar eten laat staan. (ze eet al erg slecht) Of dan overal appelmoes op wil hebben om de smaak van het eten te verdoezelen.
    (deed ik namelijk wel vroeger ;))

Maar als toetje kan ik wel eens doen, nooit aan gedacht.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron krijgt het inderdaad alleen als toetje als hij zijn eten op heeft. Ik kan Aaron ook geen melk toetje geven en vers fruit heeft mamma niet altijd zin in ;).

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier vanaf 9 maanden, alleen als we spinazie eten, en dan alleen zelfgemaakte appelmoes (zonder suiker dus). Wij eten zelf ook appelmoes bij onze spinazie, als Milan dat ziet, wil hij dat natuurlijk ook ;). Als er nog wat over blijft, mag 'ie het de dag erna als toetje/tussendoortje.

8. adi

adi Niet meer actief

Ik vind eigenlijk precies hetzelfde. Voor mijn gevoel hoort er geen fruit over mijn avondeten. Ik eet toch ook geen aardbeien over mijn friet heen?
    Gepureerde appel krijgen ze hier al vanaf dat ze fruit krijgen, maar gewoon als fruithapje. Over hun avondeten zullen ze het in mijn huis nooit krijgen iig ;)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ach, ik gooi ook ananas of banaan door de zuurkoolstampot, of we eten hete bliksem (appel-aardappel stamppot), mango is lekker door een vis-roerbak-schotel.
    Waarom geen fruit door het avondeten? Zie het probleem niet zo, mits het geen (vaste) vervanging is van de groente.

10. adi

adi Niet meer actief

Ten eerste kwestie van smaak denk ik :p.. van de combinaties die jij noemt draait mijn maag om bijvoorbeeld, maar dat is dus gewoon puur kwestie van smaak.

Maar ik heb overigens niet over gerechten waar een soort fruit in hoort, dus ananas op de pizza, of bosbessen bij het wild enz. Ik bedoel meer als verbloeming van het eten dat je eigenlijk aan het eten bent. Er zijn mensen die overal een kwak appelmoes overheen gooien.
    Ik zie bijv. verschil tussen het meebakken van een appel in de pastasaus of het gooien van een kwak appelmoes over de pasta op je bord. Dat bedoel ik ermee.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik gebruik ook wel fruit als onderdeel van een maaltijd (ananas in de zuurkoolschotel, stoofperen bij wild en maak vele salades met fruit) maar een kwak appelmoes over de bloemkool, sperziebonen en de worteltjes om hun pure smaak maar te verbloemen, dat vind ik vies!

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ieuw, nee dat vind ik ook vies. Hier alleen appelmoes als bijgerecht..

Deel Deze Pagina