En nu? Geen fles meer?

Discussion in 'Voeding' started by ilseroc, Jul 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Even jullie advies, Sem is nu 1 jaar en hij krijgt 's morgens nog een fles, tot hoe lang blijf ik dat eigenlijk geven?
    Is het handig om nu te gaan beginnen met pap?
    Ik heb het idee dat hij niet meer genoeg heeft aan de fles alleen, ik zal even zijn schema neerzetten wat hij ongeveer op een dag krijgt:

07.00 fles 210 plus 7 schepjes friso
    10.00 broodje kaas
    13.00 broodje kaas of worst
    15.00 uur fruit
    17.30 warm eten plus toetje

en dan tussendoor drinken en een soepstengel of een koekje of een blokje kaas.

Wat is wijsheid? De fles eraf en dan pap geven?
    Wat is jullie schema bij kindjes van 1 jaar?
    groetjes Ilse

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Onze dochter kreeg met 1 jaar

07.00 -09.00 uur fles
    11.00 - 12.00 uur 2 sneetjes brood + gewone halfvolle melk
    12.30 - 14.30 slapen
    15.00 uur fruit
    17.30 uur warm eten en toetje
    19.00 uur slapen tot volgend ochtend

Dus opzich is dit niet veel anders dan bij jou, afgezien van het feit dat je 2 broodjes op 2 tijdstippen geeft.

Als je denkt dat hij er niet genoeg aan heeft, zou je inderdaad pap kunnen proberen. Vult wel wat meer dan een melkfles denk ik.

Ik ben bij onze dochter nu (17 maanden) bezig met 1 broodje in de ochtend en nog een halve fles..... tot nu toe gaat dit goed.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Maar je geeft geen pap? Je schema ziet er idd bijna hetzelfde uit als de mijne.
    Ik merk gewoon dat als de fles leeg is hij eigenlijk nog wel meer zou willen vandaar dat ik om 10.00 al een broodje geef.
    Misschien totdat de melkpoeder op is de fles combineren met een broodje en daarna overgaan op pap ofzo.
    Hij moet ook aan zijn melk komen, iets van 500 cc op een dag toch? Dat red ik anders nooit, alleen een bekertje melk, toetje en kaas is nooit 500 cc ;)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je al 2x brood geeft, hoef je geen pap te geven; 2 graanmomenten zijn voldoende.

Je zou wel voor ontbijt pap kunnen maken van koemelk en dan in de loop van de ochtend fruit en dan bij de lunch brood.
    Als je een toetje geeft, dan kom je aan 300cc zuivel en dat is voldoende, want je geeft ook al aardig wat kaas lees ik. Let er wel op dat kaas erg zout en en behoorlijk wat verzadigd vet bevat.;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon gaan ontbijten met een boterham of pap (wat je maar gewend bent). Die fles is niet meer nodig en dan ben je ook van dat 'rare' eetmoment om 10:00 af (ipv daarvan kan je een beetje fruit geven of een ander gezond tussendoortje). Geef gewoon een bekertje melk bij de broodmaaltijden en een beetje yoghurt of kwark toe en dan geef je voldoende zuivel.

Ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - avondeten

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, over het jaar is het: 300cc zuivel, 50 gram vlees, 10 gram kaas (da's een halve fabrieksplak). Als je geen vlees geeft, kan je iets meer melk/yoghurt geven. Niet meer kaas (echt te zout en te vet).

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Nee ik geef geen pap, omdat ze aan een fles (150- + 5 schep) genoeg heeft
    Ik zou toch gaan proberen een papje te geven in de ochtend en dan de broodjes samen als echte lunch te geven.

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zou je niet kunnen beginnen met een boterham? En dan eventueel (als ie nog honger heeft) een klein flesje er achteraan of gewoon wat water bij de boterham?

Bij Sam gaat dat heel goed. Oh ja,... hij heeft nog nooit pap gehad!

Groetjes en succes,
    Josien

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Ik ga maar beginnen met 's morgens een broodje en dan eventueel een half flesje melk totdat het pak op is :D
    Dan om 10.00 uur een stukje fruit en tussen de middag 1 of 2 broodjes, daarna in de middag een tussendoortje en dan gewoon om half zes avond eten en een toetje.
    Eens kijken hoe dat werkt ;)

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    Rond de 1e verjaardag zijn wij begonnen met pap geven nou wat een flop actie was dat, ze vond het echt 10x niets.
    Ze kreeg toen een boterham welke ze voor de helft op at en een fles warme halfvolle melk. Dit werkte veel beter:

08.00 boterham met flesje melk
    12.00 1 boterham met flesje melk
    15.00/15.30 fruit met sap
    18.00/18.30 avondeten
    20.00 fles melk

Toen zijn we begonnen de melk te minderen, nu met 15,5 maand eet ze dit:

08.00 3/4 boterham met 100 cc koude volle melk uit een beker
    12.00 1 a 2 boterhammen met 100 cc koude volle melk uit een beker
    16.00 fruit met sap en een soepstengel
    18.30/19.00 avondeten met toetje, kwark/yoghurt/fruit

De ene keer slaapt ze 2x en dan weer 1 x. Dit is iig wat ze thuis krijgt op het kdv is het weer anders.

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Toen layla 1 was, was haar schema

Wakker worden: brood
    10.00 : fruit
    12.00: brood of pap (pap vind ze zooow lekker, nog steeds)
    Ze ging naar bed met een flesje koemelk
    15.00: koekje, sap of extra fruit
    18.00: avondeten met toetje

geen flesje.... allang niet meer eigenlijk, alleen koemelk.. vond ze lekker om in slaap te komen.

12. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh hemel als ik dit zo lees, 'moeten' we snel afscheid gaan nemen van de flesjes. En ik vind ze nog zo gezellig :) (maar goed, gaat natuurlijk niet om mij).

Maar ff ot, bedankt voor het openen van het topic. Vind het ook wel weer verhelderend om de schema's te zien.

13. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    Dretjuh koemelk is toch ook een flesje?
    ik vind het ook gezellig hoor zo een flesmoment maar het is beter als ze uit een beker leren te drinken;)

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ontbijt: brood met beleg en 150 cc gewone melk
    tussendoor: fruit
    Lunch: brood met beleg en 150 cc gewone melk
    Tussendoor: koekje/liga oid met drinken
    avondeten: met de pot mee en een toetje

15. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

Aug 31, 2008
    2,055
    0
    0
    Zeeland
    Omdat Nils slecht sapjes enz. drinkt, hebben wij ook nog wat flesmomenten. Ons schema is zo:

wakker: boterham (zoveel hij wil) en daarna een flesje (150/5) wat niet opgaat.
    9.00: Fruit
    12.00: boterham en daarna een flesje (150/5)
    16.00: Fruit
    17.30: warm eten en een toetje
    18.45: klein flesje

Nils drinkt nog niet goed uit een beker en nog steeds maar kleine hoeveelheden uit de tuitbeker. Daarom krijgt hij z'n melk gewoon uit de fles en extra fruit zodat hij (zeker in de zomer) genoeg vocht binnenkrijgt.

Ik zou dus in jouw geval ook gaan proberen of hij lekker een boterhammetje wil als hij wakker wordt 's morgens. Nils heeft ook géén pap in z'n schema want de keren dat ik dat probeerde, gruwelde hij ervan. Dan maar gewoon lekker een boterhammetje!

Succes..

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Koemelk is geen succes :D
    We blijven proberen maar tot nu toe vindt ie het niet echt lekker ;)
    Sem drinkt wel goed zijn roosvicee of andere sapjes maar het gaat me juist om de melkproducten. Fruitmelk van Campina drinkt hij wel goed maar wil hem liever gewoon aan de "normale" melk laten wennen dan aan de bananensmaak melk :D

17. misa

misa Niet meer actief

Ik zou gewoon eens kijken hoe hij het doet op alleen pap s'ochtends. Misschien een soepstengel en drinken tussendoor. Middagbrood, slapen, fruit en drinken. En dan avondeten en toetje.
    :)

18. meisje4

meisje4 Actief lid

Nov 21, 2008
    133
    0
    16
    hier ook kindje van een jaar en dit is ons schema:
    8.00 flesje melk (200 water + 6 friso + 2 8 granenpap)
    koekje met tuitbeker drinken
    12.00 1 boterham met tuitbeker drinken (sap of gewone melk)
    dan slapen tot 14.00 of 15.00 uur
    15.00 fruit en tuitbeker drinken
    17.30 warm eten en toetje (met de pot mee)
    19.45 flesje melk (200 water + 6 friso + 2 8 granenpap)

en tussendoor ook nog 1 of 2 tuitbekers drinken..
    ja tis een grote drinker!

laatste fles gaat gewoon op dus heeft L. nog nodig,
    zolang hij die nog opdrinkt krijgt hij die ook nog.
    wil straks wel over naar een boterham als ontbijt, maar heb momenteel nog friso staan.. dat eerst maar es op.

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Verwarm je de melk wel een beetje?
    Zijn andere melk was natuurlijk ook altijd warm..... En het is wel een smaakje waar ze even aan moeten wennen.

Share This Page