En wat is verantwoorde appelmoes, is dat die van de AH moes? Tuurlijk is zelfgemaakt beter, maar daar moet ik me nog es even over buigen. Dank in ieder geval voor het delen van de ervaringen!
Ik weet niet welke het zijn, maar bij de AH hebben ze heel veel verschillende. Ook in cupjes, dus hoef je niet steeds een pot aan te breken....
hmm, ik wordt op een idee gebracht. mijn dochter eet 's avonds vrijwel niks, maar dan ook echt helemaal niks. Af en toe pasta en een lik aan de broccoli en dat is het. Ik denk dat dit al wel een jaar zo is. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, maar het begint me nu zo langzamerhand te irriteren. aan appelmoes erdoor had ik nog niet eens gedacht. Ze heeft wel eens een schep naast het eten gehad, maar je raad het al... ze eet dan alleen de appelmoes. en nu heb ik ook zoiets, dan maar met appelmoes erdoor, dan krijgt ze iig groente binnen. ik ga het iig proberen.
Bij de AH idd, hebben ze appelmoes zonder toegevoegde suiker. Die zou ik sowieso nemen als je t doet. Dat is dan ip tzelfde als er fruit doorheen mengen (zoals iemand schreef) Maar toch, ik zou liever een kind hebben dat tijdens de peuterjaren bar slecht eet (dat is -kennelijk- normaal), dan later een 'appelmoeskindje'. Lijkt me overigens ook ontzettend lastig hoor, hier zitten we meer met t omgekeerde probleem. Ze eet zó ontzettend veel, heeft altijd honger en zeurt er heel erg veel om.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Wij geven hier heel af en toe wat nadat ze het eten al helemaal op heeft, zeg maar als toetje! Zelf kreeg ik vroeger bij alles wat ik niet luste appelmoes en nog heb ik bepaalde gerechten die ik niet zonder lust! Nu is het wel zo dat ik al veel meer zonder eet en dat ook een stuk lekkerder vindt, maar bij drie dingen blijft het nog een beetje hangen! Dit willen wij bij onze dochter niet en doen we dus ook niet, nu moet ik wel zeggen dat onze dochter alles eet wat los en vast zit, scheelt natuurlijk ook!
hier soms appelmoes en soms niet.....als ik appelmoes doe dan wel een lepel naast haar groente, meestal gaat ze zelf dippen dan.
Even off topic; Voor de mama's wiens kinderen helemaal geen groente eten. Ik maak nog wel eens roze prinsessen of mega mindy pannekoeken, net hoe je het noemen wilt. Volkoren pannekoeken beslag met gekookte bietjes erdoor, even de staafmixer er op en bakken maar. Je krijgt zuurstokroze pannekoeken en zijn nog lekker ook ( een beetje zoetig ). Soms doe ik het ook met spinazie ala creme. Werkt ook prima.
Dat is een goed idee zeg! Hier ook een kind wat eigenlijk niks een 's Avonds maar wel pannekoeken. Vanavond maar eens proberen! Dank je!
Wat een leuk idee! Helaas eet onze dochter ook geen pannenkoeken, ja 1 of 2 stukjes. Ha,ha. (Zelfs patat eet ze niet). Gister heeft ze 1 broccoli roosje en 2 stukjes vlees gegeten en dat vond ik al heel wat. Ze zag haar broertje wel eten en daar wil ze niet voor onderdoen natuurlijk. Maar wellicht kan ik het eens gaan proberen, ze is gek op alles wat roze is.
In mijn herinneringen aten wij vroeger best wel vaak appelmoes... Ik vind het zelf nu nog heerlijk bij de patat of bij de frikandel Zegt mijn vriend altijd: Mama en haar jeugsentiment....maar ik vind het echt heerlijk!!!
Mijn dochter heeft 1.5 jaar geen avondeten gegeten. En met geen bedoel ik dus ook echt niks, geen hap. Of het nou groente, vlees, patat, pannenkoek of wat dan ook was. Ze weigerde. In die periode heb ik dus alle trucjes en tips wel uitgeprobeerd, inclusief de appelmoes. Niet dat het werkte hoor, ze moest het evengoed niet Sinds een jaar is haar knop gelukkig om en eet ze alles wat de pot schaft, het is heerlijk om haar alles te zien proeven en eten. Ik had dit een jaar geleden nooit durven hopen hoor! Geweldig idee van die pannekoekjes trouwens, voor de groente is het hier niet meer nodig, maar ik wil t wel eens gaan proberen. Leuk!
bedankt voor de pannenkoeken tip! Onze dochter eet niet héél moeilijk (gewoon bij vlagen ) maar rode bietjes eet ze dus niet. Dus voor de afwisseling is dat wel leuk ! Pannenkoeken smult ze van!
Uiteraard is niet ieder kind t zelfde, maar je bent écht niet alleen! Ik was op een gegeven moment echt de wanhoop nabij, zodra t uur of 5 werd zonk de moed me al in de schoenen want ik wist dat ze wéér niet zou gaan eten. Ben bij pedagoge geweest, heb thuisbezoek van CB gehad en alle huis-tuin-en-keuken adviezen opgevolgd. Iedereen zei 'het is een fase' maar ik kon me echt niet voorstellen dat ze ooit nog zou gaan eten. Maar nu ben ik degene die zegt...Het is een fase! Succes, ik weet als geen ander hoe frustrerend het kan zijn als je andere kindjes ziet eten en jouwe gewoon weigert (althans, bij mijne was t dus echt gewoon weigeren).
Ja hier is ook gewoon weigeren, ze lust het allemaal echt wel want ze heeft een tijd (lang, lang geleden) wel alles goed en met smaak gegeten... Maar we gaan gewoon stug door!
In de periode dat kyan heel slecht at deden wij het ook erdoor, of gewoon een potje fruit (olvarit). Waarom niet,dan at hij tenminste. En nu eet hij niets met appelmoes meer,en al had het wel geweest,lekker boeiend dan eten ze iig. Zal vast ooit wel weer goedkomen. Maarja,ik ben er ook best makkelijk in.
Hier werkte dat ook niet appelmoes erdoor, mijn zoontje at ook echt heel slecht, bijna niks met het avondeten. (wilde eigenlijk altijd alleen zijn vlees) Maar hier gaat het nu sinds een paar maanden weer beter, moet eerlijk zeggen hij eet nog steeds niet echt heel veel, maar het is al een stuk beter dan eerst, dus ik ben er blij mee Heb ook nooit moelijk gedaan eigenlijk en dat doe ik nog steeds niet, als ze niet willen eten dan niet, toetje krijgen ze wel alijd. En geen ander eten als ze later honger hebben.