Sinds een paar weken wil onze dochter geen slaapzak aan. Het is een heel drama om hem uperhaupt aan te krijgen. Ze krijgt en schreeuwt; emma slaapzak uit. Ze slaat met haar armen om zich heen en schopt alle kanten met haar benen. Als we dus met veel moeite hem uiteindelijk aan hem gekregen dan is ze helemaal overstuur en krijgt hem binnen zeer korte tijd uit getrokken. We hebben ook al geprobeerd om de slaapzak met rits op de rug aan te trekken, maar dan raakt ze dus helemaal over de toeren en blijft dan zo draaien dat de slaapzak helemaal om haar nek geklemd zit. We hebben het dus maar opgegeven om de slaapzak om te doen en leggen nu alleen een deken over haar heen. Alleen deze heeft ze binnen mum van tijd van zich afgeschopt. En ligt ze dus alsnog bloot. Op zich was dat een paar dagen nog niet erg, maar nu word ze al een paar dagen met steenkoude voeten wakker. Sinds vannacht is ze ook snotverkouden (al weet ik niet of ik dat echt hier op moet gooien of dat ze gewoon via een ander verkouden is geworden). Maar dat ze zo met koude voeten en benen wakker word lijkt me niet echt goed. Wie heeft tips? Met sokken is het trouwens precies zo'n drama. Eerst hoop gevecht om ze aan te trekken en daarna heeft ze de sokken binnen enkele secondens uitgetrokken. Ze loopt dus op dit moment heel veel op blote voeten. Met schoenen aantrekken maakt ze soms ook een enorme drama. Zou er misschien ook iets met haar voeten aan de hand kunnen zijn? Hoewel ze niet zegt dat ze daar pijn aan heeft, ze loopt er goed op en we kunnen gewoon haar voeten vastpakken zonder dat ze daar op reageert. Tot we er dus iets overheen willen aantrekken.
Mss kan je een formaat groter dekbed nemen zodat je deze overdwars kan leggen en instoppen aan de zijkant zodat ze zichzelf minder snel bloot schopt? En ik herken het blote voeten gedoe was hier ook een fase. Ik liet zoon dan maar op blote voeten lopen binnen, jammer dan. Naar buiten uiteraard wel even strijd voor schoenen en sokken. Sterkte ermee!
Inderdaad maar gewoon aan de dekens gaan beginnen. Hier ook een kindje die telkens alle dekens van zich afschopt maar als wij naar bed gaan en hem nog eens toedekken dan slaapt hij al en is hij rustiger en als ze het koud krijgen gaan ze vanzelf wel een deken zoeken. Succes!
Allereerst ze is van het slapen zonder deken/slaapzak echt niet verkouden geworden, dat was ze met ook echt wel geworden. Ze kan het hooguit koud krijgen er daarvan wakker worden. Persoonlijk zou ik van een slaapzak geen strijd maken en haar gewoon een deken geven. Kun je de deken goed instoppen, anders een grotere nemen zodat je hem er lekker onder kan stoppen. En dan eventueel een paar keer toedekken. Maar ik moet zeggen dat ik zelf ook altijd op mijn dekens sliep als kind en nu nog lig ik `s nachts zelden onder het dekbed omdat ik het gewoon te warm vind. En van koude armen of benen word ik niet wakker. Mijn dochter heeft dezelfde tic ligt er ook regelmatig op. Ze kruipt wel weer terug als ze het koud heeft, dat kon ze al heel snel zelf. Wat betreft sokken; mijn dochter heeft maar heel zelden sokken aan. Zeker niet binnenshuis. We hebben ook vloerverwarming dus ook in de winter is de vloer hier toch niet koud dus van mij mag ze. Schoenen buitenshuis is nooit een problem geweest, hoewel ze ze altijd uittrok als ze de kans kreeg, kon dus heel wat keren terug lopen omdat ze ze uit de kinderwagen gooide.
Ik denk dat het tijdperk 'slaapzak' gewoon over is. Je zou haar nog eens toe kunnen dekken later als ze slaapt en over sokken... mijn dochter loopt bijna alleen maar op blote voeten, het liefst nog buiten ook. Het lijkt me sterk dat ze hierom verkouden is geworden. De tip om het dekbed overdwars te doen, hebben wij ook gedaan en sindsdien slaapt ze veel rustiger en ligt ze nog maar zelden bloot.
Hier ook rond die leeftijd geen slaapzak meer, en Finn ligt ook altijd boven de deken, met koude voeten. Toch lijkt hij er zelf geen last van te hebben...zou dus gewoon de slaapzak afschaffen.. Wat sokken betreft. Finn loopt thuis altijd op blote voeten...als ik hem vraag of hij sokken aan wil/moet, zegt hij altijd nee..en anders trekt hij ze snel weer uit, dus ook dat zou ik gewoon laten. Denk altijd dat als Finn het echt koud heeft dat wel zegt...
We doen elke nacht de deken om haar heen als ze in diepe slaap ligt. Deze deken doen we ook goed onder het matrasje stoppen. Maar elke ochtend ligt ze gewoon bloot. In het begin lukte het ook om 's nachts de slaapzak aan te krijgen, maar ook die had ze 's ochtends vroeg al uitgetrokken als we wakker werden. Nu krijgen we hem ook 's nachts niet meer aan. We gaan maar dus gewoon over op deken en dekbedjes. En accepteren dan maar dat ze bloot ligt. Hopelijk blijft ze van de winter als het te koud word vanzelf eronder liggen. Sokken laten we dan ook maar uit. Ze zal waarschijnlijk vanzelf wel aan gaan geven dat ze het koud krijgt. Wel een rare waarwording voor zowel ikzelf als voor mijn vriend, want wij beide zijn enorme koukleunen en lopen nu al soms met truien aan en zeker met sokken.
rond die leeftijd had mijn dochter ook al geen slaapzak meer. en ze ligt nog geregeld boven haar dekbed en als ze het echt koud heeft gaat ze er echt wel van zelf onder leggen.
Dochterlief slaapt al sinds begin zomer niet meer met een slaapzak (is nu 1,5). het was er toen gewoon te warm voor in haar kamer. Ik ga nu niet weer met een slaapzak beginnen, maar gewoon een pyjama aan en dan een laken en deken over haar heen. Ze kan er meestal zelf weer onder kruipen als ze er onderuit is gegaan. En een heel enkele keer wordt ze 's nachts boos wakker omdat het niet lukt om eronder te gaan liggen. Koude voeten zijn niet erg, zolang ze er zelf geen last van hebben. Mijn kinderen hebben ook wel echt warme voeten, dus ik snap wel dat ze niet altijd onder de deken willen. (en zodra de schoenen uitgaan, trekken ze ook hun sokken uit)