appels verwerken, recepten graag!

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Eh niet dat ik weet eigenlijk haha.
    Je kunt ze wel karameliseren en dan met ijs eten of met vanillevla.
    Of met nootjes, of taart van bakken, of inmaken met drank en rozijnen enzo. Heet dat geen boerenjongens?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

tot nu toe gemaakt: 10 potten appelmoes (gisteren), 75 scones, 25 muffins, een appelbakplaat zit nu in de oven en er staan zometeen 4 cakes klaar om de oven in te gaan. en de stoofpeertjes die gaan zo op het vuur.

Leuk om te doen hoor, maar mijn keuken is nu ÉÉN GROOT SLAGVELD!! Ik kan dat niet netjes namelijk :) Alles (inclusief ikzelf zit onder bloem, appelstukjes, perenstukjes, botervegen ;) gelukkig heb ik wel een vaatwasser!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

uhhh denk denk, is dat wel met stoofperen? dacht met abrikozen, of zijn dat boerenmeisjes?

4. minon

minon Niet meer actief

Haha appels en peren eten tot het jullie neus uitkomt :)
    Boerenmeisjes is inderdaad met abrikozen maar wie weet ook wel lekker met peer? Boerenjongens zijn alleen rozijnen vertelde google mij :)

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar waarom heb je er dan zoveel meegenomen?

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

omdat ik het de moeite niet vind om van 1 kg appels appelmoes te maken, ik doe zoiets altijd in grote hoeveelheden. Ik vind het ook leuk om zoiets cadeau te geven nl. Alles is ook gebruikt nu: resultaat is

10 potten appelmoes (heb er nu zelf nog maar 5 ;)) 6 cakes, 1 appelplaat, 75 scones, muffins en (ik weet nog niet hoeveel potten, want ze zitten nog in de pan) stoofpeertjes.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik weet niet of het al genoemd was maar: hete bliksem! Mijn schoonouders hebben stoofperen en ik heb een appelboom, match made in heaven :D

1/3 aardappels, 1/3 stoofperen en 1/3 appels en dan een paar uien erbij en lekkere stamppot van maken. Hmmm met verse worst.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

lekker! ga ik zeker proberen, ik maak het altijd met aardappelpuree, gehakt en appelmoes, ketchap, sambal, peper en zout, maar daar ga ik eens stoofperen bij proberen.

Deel Deze Pagina