Hoe te beginnen met bijvoeden.

Discussie in 'Voeding' gestart door Quincy23, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje, hoe zouden jullie dit doen.
    Finn zijn schema is als volgt:

07.00 uur 210 ml flesvoeding (1schepje rijstebloem)
    11.30 uur 210 ml flesvoeding
    16.00 uur 210 ml flesvoeding
    20.00 uur 240 ml flesvoeding (2 schepjes rijstebloem)

Met het CB is overlegt om iets extra's te geven wb fruit of groentehap.
    (Hij kijkt je eten en drinken uit je mond en heeft niet meer genoeg aan de flessen.)
    Maar nu vroeg ik mij af waar begin ik dan mee, met fruit of groente.
    En hoe laat geef ik dat dan.
    Moet ik dan ook minder flesvoeding gaan geven.
    Tis me 1e he dus dan is het even uitzoeken.

Ook vroeg ik me af wanneer je de ochtend fles laat vervallen en dan alleen maar pap gaat geven. Ben ik niet van plan nu al maar ik vroeg het me gewoon af.

Alvast bedankt.

Groetjes Dinny

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    in begin eten ze nog niet zoveel dan is het meer "wennen aan de smaak"

ik zou smorgen een beetje fruit geven en smiddags groente.

Jenna kreeg rond 10uur fruit en om 17 uur groente (nu is het heel anders maar daar heb je niets aan)

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Wij zijn er hier nog niet aan toe maar ik zou denk ik proberen na de voeding van 16 uur te proberen.. veel zullen ze er toch nog niet van eten denk ik aangezien het toch nog wennen is. (wanneer ben je eigenlijk met die rijstebloem begonnen?)

4. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    Het zijn misschien maar 10 kleine hapjes die hij eet. We geven nu gewoon zoals normaal de fles en zien wel wat hij laat staan.

We zijn begonnen met rijstebloem toen hij 3 maanden was. We kregen er savonds geen fles meer in. en het werd steeds vroeger. Nu slaapt hij van half 9 tot 7 uur. We geven hem savonds 2 schepjes en sochtends 1 schepje.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou beginnen met bijvoeden in de ochtend.. mocht hij er dan last vna krijgen zit je in ieder geval niet savonds/snachts met je kindje...

Ik zou beginnen met fruit, tenminste dat heb ik gedaan... door de zachtere smaak en doordat ik sochtends dus begon met bijvoeden en ik groente niks voor sochtends vind...

Ik ook veel verhalen van mensen die met groente beginnen omdat fruit zoeter is en dus sneller gegeten wordt.. zit ook wel weer wat in! Denk dat het niet heel veel uitmaakt waar je mee begint..

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ikzelf ben begonnen met rond 18.00 (fles daarvóór was dan om 15.30) groente te geven. Om 18.45 kreeg ze dan de laatste fles en dan naar bed. Maar meestal is het handiger om dan de fles iets later te geven want anders drinken ze 'm niet helemaal meer. Hier had ik daar geen problemen mee, echter...

Deel Deze Pagina