ben je aan het winkelen- gaat je winkelgenoot een lang gesprek voeren, met een ander

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Ben ik ongeduldig? Ik vind het persoonlijk heel irritant als ik (eindelijk) met iemand aan het winkelen ben en die persoon komt dan een bekende tegen en gaat daar na de begroeting nog uitgebreid mee staan praten. Ik hang er dan vervolgens een beetje bij en het duurt zo 10 min. Ik zou dat zelf niet snel doen, ik begroet alleen iemand en doe dan een kort beleefdheidsgroet "alles goed" en niet veel meer. Vinden jullie dit wel kunnen? Doen jullie wel een langer gesprek? Ben ik nou zo ongeduldig?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dat zou ik ook echt niet leuk vinden...beetje aso van die vriendin dan om met een ander te gaan kletsen...

Maar....ik doe dit dus wel met mijn kinderen....als ik met de kids in de stad ben of aan het wandelen..en ik kom iemand tegen...dan klets ik ook. En mijn kinderen vinden dat echt niet leuk. Ik probeer het altijd kort te houden...maar ik ben een enorme kletskont...dus dat is soms echt moeilijk.

Dus eigenlijk doe ik zelf dus ook aso :)

3. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik vind een gesprek van 10 minuten niet zo lang en zou daar geen probleem mee hebben.
    Je kan eventueel ook aangeven dat je even doorloopt naar een winkel en haar daar weer ziet.

4. Liekj

Liekj Niet meer actief

Haha, heel erg herkenbaar!
    Dus nee, ik vind je niet ongeduldig ;)

5. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zit daar niet zo mee. Vind het zelf een beetje vreemd om zomaar kort te begroeten en dan doorlopen.
    10 minuten valt wel mee toch.

6. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit vind ik nou zo leuk om te lezen :) waarom "mag" het inderdaad niet bij een vriendin en doen we het vervolgens wel bij onze kinderen?!

Ik doe het zelf ook trouwens zowel mij eraan ergeren als het kletsen

7. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Daar heb ik helemaal geen problemen mee. Als ik met een vriendin ga shoppen dan zijn we toch vrij om te gaan en staan waar we willen? Als zij gaat kletsen en ik zou mij vervelen, dan ga ik alvast verder shoppen. We vinden elkaar wel weer als het gesprek voorbij is. Ik zou mij heel ongemakkelijk voelen als een vriendin dit vervelend zou vinden... Ik ben die dag niet van haar ofzo ;)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    mee eens inderdaad...:)

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik vind dat een stuk minder vervelend dan continu moeten wachten tot elke winkel tot in detail geïnspecteerd is. Maar wat shoppen betreft ben ik een beetje mannelijk. Als ik iets goed zie dat lekker zit koop ik het liefst hetzelfde in een paar kleuren en hop klaar. (uitverkoop is een ander verhaal xd). Maar goed ik shop niet zo graag met vrouwen.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit

11. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ik had even om me heen gekeken of ik een winkel zou zien die ik leuk vind en gezegd ik ga alvast daar even kijken zien we elkaar daar weer. Kortom ik had er niet zon moeite mee gehad

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou het niet erg vinden. Als ik een bekende tegen kom zou ik het niet fijn vinden om maar snel hoi en doei te moeten zeggen omdat ik met iemand anders ben. Tien minuten is toch ook niet zo lang? Je had inderdaad best even zelf naar een winkel kunnen gaan.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou ook doorlopen naar een andere winkel. Het maakt mij niet uit dat je even staat te kletsen; helemaal niet, maar ik voel me echt ongemakkelijk als ik er maar bij sta te hannesen en maar een beetje braaf moet glimlachen en zo.

Ik shop het liefst in mijn eentje :) Heerlijk! En dan verschillend; of urenlang of juist binnen anderhalf uur 20 winkels :D En ik zie dan ook gewoon geen bekenden (zij mij wel achteraf; maar ik was in shopmodus met oogkleppen op).

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen enkel probleem mee.
    Het is wel eens voorgekomen dat mijn zusje dan ging kletsen met iemand die ik niet ken en ik er na 10 minuten wel klaar mee was.
    Dan duik ik gewoon een winkel in en spreek af dat zij daar zo ook komt.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het niet zo leuk vinden.

16. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dit!

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik probeer nu te bedenken waarom het niet zou kunnen, jullie lopen gewoon samen door de winkelstraat? Wat behoudt je om die 10min even verder om je heen te kijken terwijl die ander met iemand praat? Je hoeft haar hand toch niet vast te houden?

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Daarom winkel ik het liefst alleen. Hoef ik op niemand te wachten en kan ik alles lekker in mijn eigen tempo doen.
    Hoef ik ook geen winkels in om vervolgens weer te wachten omdat iemand tig paar schoenen moet passen oid.
    Ik ben zo te lezen 1 van de weinigen maar ik zou het dus wel vervelend vinden. Natuurlijk kan je iemannd begroeten en een praatje maken maar 10 minuten vind ik wel lang.

19. koala28

koala28 Niet meer actief

Precies hoe ik er over denk.

20. Ik ook niet..

Deel Deze Pagina