Appeltaart invriezen: eerst afbakken of rauw?

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.420
    10.348
    113
    Hmmmm appeltaart, appel kruimelkoek/ plaatkoek is ook nog een optie ook super lekker. Mocht je nog appels over hebben is appelmoes ook lekker.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.840
    19.180
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voortschrijdend inzicht... Ik bedacht ineens dat als ik spontaan bezoek krijg dat ik dan geen tijd / zin heb om een appeltaart ik-weet-niet-hoe-lang in de oven te hebben om te ontdooien / af te bakken. Ik schat dat je minimaal 1,5 uur nodig hebt dan.
    Dus ik heb ze toch maar allemaal gebakken (iets korten dan normaal, wel gaar maar nog heel licht.) Ik heb ze in kwarten gesneden en zo ingevroren. Je hebt dan alsnog wel een mes en wat inzet nodig als je maar een halve taart uit je vriezer wilt halen. Maar ik denk dat een stijfbevroren taart die niet is 'voorgesneden' nog lastiger te halveren is.

We hebben laatst een halve taart uitgehaald en opgewarmd. 10 minuten op 100 graden en een kwartiertje op 150 graden. De appeltaart kwam er heerlijk eetbaar warm uit. En ik merkte aan niks dat hij ingevroren was geweest, smaakte gewoon net als vers. Ga ik vaker doen! (Eerst maar die 1,5 appeltaart die nog in de vriezer staat opeten.) :p

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, ik vries ook altijd porties in. Meestal per twee stukken.

Fijn dat het gelukt is! Sterkte met de laatste anderhalve taart! ;)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.840
    19.180
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een kwart appeltaart is twee porties, toch? :D

Deel Deze Pagina