Vliegangst

Discussion in 'De lounge' started by Feddar34, Jul 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Heyhey,

zoals de titel al zegt; ik ben kei bang voor vliegen.
    De familie van mijn kerel woont in Polen. We zijn daar al een paar keer heengereden (14u rijden). Maar nu is de auto kapot en willen we er toch heel graag heen.
    Nu heb ik via Wizz Air supergoedkope tickets naar Gdansk gevonden.
    Je bent er binnen 2 uur (is dat dan ook toevallig in zo een klein vliegtuig?).
    Klinkt wel aantrekkelijk dus. Maar ik durf echt niet!!
    Ik heb last van paniekstoornis wat het er dus ook niet makkelijker op maakt.
    De angst is natuurlijk niet gegrond, heb immers nog nooit gevlogen.
    Maar ben erg claustrofobisch en erg bang dat ik tijdens het vliegen niet goed word en moet overgeven.
    En daar bovenop, trekt mijn kleine meisje het vliegen wel?

Ik zou graag weten hoe ik hiermee om kan gaan, zijn er mensen die deze angst hebben/hadden en toch zijn gevlogen en hoe was je ervaring?
    En iemand ervaring met baby+vliegen?

Voel me echt een aansteller :)

Ik durf nu in ieder geval (nog) niet te boeken vanwege alle angsten..

Liefs!

2. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Als ik jou was zou ik googlen op een cursus tegen vliegangst,en in het vakantie gedeelte kan je lezen over vliegen met babies.
    Persoonlijk vind ik vliegen helemaal geweldig.
    Hoop dat je ervan af komt,er gaat letterlijk een wereld voor je open.

3. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

kan je niet zo'n cursus volgen voor vliegangst?

en persoonlijk vlieg ik liever met een bekende maatschappij als klm of lot (poolse airline)
    van wizz air heb ik nog nooit gehoord.

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nou ik heb hetzelfde nog nooit gevlogen wil wel maar ik durf niet:)
    Ooit zal ik er aan moeten geloven want wij willen wel de wereld zien en zal ik dus moeten vliegen;)

5. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ja hier dus hetzelfde probleem! Zou ook zograag ooit naar Nepal willen, das toch niet zo relaxed met de auto!

6. Nessy

Nessy Fanatiek lid

Feb 27, 2008
    2,309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb 18 jaar niet gevlogen omdat ik het doodeng vond.Maar in okt 2009 ben ik na veel voorbereiding met mijn zoon van 16 in toevallig ook een WizzAir vliegtuig gestapt naar Praag.Ik vond het eng maar het was zijn 1e keer vliegen en ik wou het niet verknallen voor hem en heb mezelf redelijk rustig kunnen houden.Vlucht was goed en kort en terug naar Nederland was ook nog eng maar toch weer iets beter te doen.En wat denk je...in januari met ons hele gezin weer een WizzAir vliegtuig in gestapt en we gaan komend januari nogmaals.Ik vind het nog steeds eng maar wel stukken minder.Het was voor mij echt even doorbijten maar ik heb echt zin om in januari weer te gaan in zo'n leuk roze/paars vliegtuig.:)

7. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    WizzAir is een goede maatschappij en je dochter trekt het vliegen waarschijnlijk beter dan jij;)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb een zware vorm van vliegangst en ben hiermee naar australie geweest (ja ik weet het, hoe verzin je het..)

we hebben 5 vluchten gehad, de kortste was 4 uur (binnenlands) de langste 17 uur.

het viel me op het moment heel erg mee, maar bij mij gaat het wel als ik eenmaal in de lucht zit. vooraf aan het vliegen was ik helemaal panisch, maar ik wist ook dat ik het niet ging laten omdat je zo'n reis vaak maar 1x kunt maken.

zelf vind ik lange vluchten wel minder erg dan korte, omdat ze relaxer zijn. was steeds wel blij als we boven land vlogen omdat bij een crash de kans op overleving dan groter is *zucht*

ik ga me laten behandelen bij stichting valk. misschien moet je dat ook eens overwegen? op turbulentie.nl kun je trouwens ervaringen met verschillende maatschappijen lezen.

oh ja, geef aan bij de sterwardessen dat je bang bent en wat je angsten precies zijn. ze zullen je dan ondersteunen als bijv. de deuren worden gesloten of bij iets anders dat je eng vindt.

Share This Page