appeltaart vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zaterdag is het open huizen route. Er zal wel niemand komen maar toch ga ik maar een appeltaart bakken! :) Altijd lekker.

Zat er alleen aan te denken of ik hem vrijdagavond al zo goed als klaar kan maken, in de koelkast bewaren en zaterdag in de oven schuiven.... Anders moet ik zaterdagochtend nog allemaal zuigen en dweilen daarna.

Maar kan dat? Misschien een domme vraag maar stel hem toch! ;)
    Ik denk zelf van wel maar dan zal hij wel even buiten de koelkast moeten voordat ik hem in de oven schuif om "uit te harden" denk ik?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    waar maak jij die appeltaart dan? op het aanrechtblad of op de grond haha? :D

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou hem geen hele nacht ongebakken in de koelkast zetten. Dan trekt al het vocht van de appels in het deeg en wordt het een zompige troep, ben ik bang.

Ik zou hem voor driekwart van de baktijd bakken en dan op de dag zelf nog de resterende tijd in de oven zetten. Dan ruikt het ook lekker en ik denk dat ie dan beter smaakt.

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

je kan ook de deeg en appels alvast maken en in de ochtend geheel afmaken
    als je dan lekker aan het stofzuigen bent komt die heerlijke geur van de appeltaart je te gemoed hihi;)

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Je kan er ook eentje kopen en die even in de oven doen, geurt net zo lekker;)

Ik had echt geen tijd, ook niet de dag tevoren, om ook nog even een taart te bakken. Eer ik alles aan kant had...pfff....

Succes alvast, hopelijk veel serieuze gegadigden zaterdag!

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    En gebruik dan de mix van de albert heijn, ie is zoooo lekker! Net iets langer in de oven en een heerlijk krokante korst..

Zomaar een tip!

Nu hopen dat de kijkers van appeltaartlucht houden, anders gauw de frietpan aanzetten of een visje bakken, haha!

7. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Tip: bij de supermarkt verkopen ze kant en klare appelflappen, bevroren in de oven en 20 minuten afbakken. Ruikt je huis heerlijk!!
    Succes meid!

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    lijkt me dat dat wel kan, maar zou wel wat citroensap bij de appels doen tegen het verkleuren.

En wat bloem of custardpoeder over de bodem voordat je de appels erin doet, zodat het vocht wat meer opgenomen wordt.

En anders zoals hierboven al genoemd wordt: springvorm al bekleden en appels klaarmaken, zodat je zaterdag alleen de appels in de spingvorm hoeft te kiepen en de bovenkant van het deeg erop.

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Je kan hem ook andersom maken, appels bereiden en in een vorm
    In de koelkast en het deeg vast maken en in folie in de koelkast.

Eerst de appel(schijfjes) in een lage vorm en dan de deegplak erop.
    Als ie klaar is omdraaien op een bord.

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Op de grond! Jij niet dan?:(

;)

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik was dan idd sowieso al van plan om de springvorm gewoon helemaal t bekleden en de appels appart te houden en vlak voor het bakken er in te doen. Idd omdat het anders zo zompig wordt.

Bedankt voor de tips allemaal maar ikga toch voo rmijn eigen gebakken appeltaartje! Die is ht lekkerst! :p

12. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Zou het echt helpen, die geur?
    Wij hebben volgende week vrijdag een bezichtiging..

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Lavendelgeur werkt ook goed!

Ik ben bang dat huizenbezichters morgen van de ene appeltaart in de andere vallen. En van mening dat een goed huis dat niet nodig heeft, tenminste ikzelf zou aan die lucht geen meerwaarde hechten.

14. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    maar onbewust schijnt het dus wel te helpen.
    het is echt een huiselijk geurtje en dan voel je je onbewust "thuis"?
    wat dan weer leidt tot de verkoop van het huis hopelijk!

succes Sukke en MissXX!!!

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dank je wel eeneneen is drie!! :)

En ik heb nog heerlijk ruikende lush ballen, met de geur van lavendel.. Die ga ik maar op verschillende kamers verstoppen!

Deel Deze Pagina