Appeltaart vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluizje, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Wegens mijn belachelijk volgepropte weekend zit ik een beetje in tijdgebrek, en ik moet wel 2 appeltaarten, een tiramisutaart, een kwarktaart en brownies bakken. Die tiramisutaart, kwark en brownies zijn zo klaar.. Maar die appeltaarten! 1 voor zondag, 1 voor maandag. Nu had ik bedacht dat ik best al de appels kon schillen en met citroensap in de koelkast zetten, en het deeg maken en dit ook in de koelkast, zodat ik de taarten zondag ochtend en avond kan bakken.

Maaaaarrr... Blijft alles dan wel goed? Ik heb echt geen tijd om 3 kilo appels te schillen, de rest van de vulling én het deeg naast de andere baksels (wordt mn visite niet blij van, en ik ook niet zo.. Ik met mn grote mond ook, dat bak ik wel even haha :))

Of hebben jullie andere geniale ideeen? Heb het al beloofd dus het moet hoe dan ook gebeuren. Desnoods maar 's nachts opstaan ofzo :p

2. Ik vind persoonlijk een appeltaart altijd lekkerder als ie een dagje heeft gestaan in de koelkast… maar ik weet dat niet iedereen het hiermee eens is :)

3. 2jees

2jees Niet meer actief

ja eens kan goed een dag van tevoren.

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou ook de appeltaart eerder maken.

5. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Dag van tevoren kan wel, weet ik ,alleen ben ik morgen de hele dag van huis.. Dus dat gaat helaas niet lukken :( (echt van 8u 's ochtends tot minstens 9u 's avonds)

6. 2jees

2jees Niet meer actief

gewoon eerder doen dan andere keus heb je toch ook niet= Dat is beter dan niks.

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Deeg moet je niet van te voren maken en pas een dag later ofzo afbakken... word nl kei hard!!! Niet lekker dus!!

Appels van te voren schillen gaat denk ik wel!! :)

Veel succes!

8. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Extra vroeg opstaan dan maar! Thanks voor de tips :)

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Volgens mij kan dat prima hoor! Gewoon op kamertemperatuur laten komen en het is weer zacht. Je kunt t ook invriezen. Appels zou ik wel pas op t laatst snijden. Misschien een familielid aan het werk zetten?

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik maak heel vaak de appels van te voren. Gewoon schillen. Kaneel erdoor. Beetje citroen, afdekken en in de koelkast bewaren.
    Schrik niet, ze worden bruin maar dat maakt voor de smaak niet uit.

Ik weet niet hoe je het deeg maakt. Maar ik gooi alles in de mixer en klaar. Dus dat is in mijn geval 5 min werk. Zou ik dus niet van te voren maken

Geniet ervan

11. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Ik maak alles gewoon lekker vers (niet uit een pakje), lijkt me ook dat het weer zacht wordt als ik het van tevoren uit de koelkast haal. Ik ga t toch proberen :)

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als je opschiet, kun je nog even snel langs een supermarkt; een kant en klare appeltaart halen. Dan ga je hem downgraden en 'wat' lelijker maken en dan lijkt het net alsof hij van jezelf is :cool:

p.s. je huis ruikt toch al naar brownies en kwarttaart en andere dingen van eigen makelij, so that doesn't matter!

Deel Deze Pagina