welke tablet ? (ik ben een nono)

Discussie in 'De lounge' gestart door piri piri, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik wil voor onze dochter voor in de auto voor de langere ritjes een tablet (op de hoofd steun) zodat ze filmpjes kan kijken.
    Maar ik beken... Ik ben echt een tablet nono... Nou heb ik budget van 0.0 (nog)... Het zal denk ik een 2e handsje worden, maar waar moet ik aan denken ?
    Samsung ? Asus? Hoeveel inch ?
    Graag tips

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als het je echt alleen om filmpjes kijken in de auto te doen is kun je volgens mij beter een dvd speler kopen. Deze zijn goedkoper en hier kun je veel langer filmpjes op kijken.

Als je de tablet ook voor andere doeleinden wil gebruiken, hangt het er van af waar je hem voor wilt gebruiken. Samsung kan over het algemeen meer dan een ipad is mijn ervaring (heb beiden), hoewel een Ipad weer iets makkelijker is in gebruik.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja en met een dvdspelertje van 100€ in de auto... Kun je net zo veel verschillende films kijken als je ruimte hebt voor dvd's.
    Met een tablet is dat toch minder ideaal.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben inderdaad ook een portable dvd speler van rond de €100 met twee schermen. I.p.v. Dvd's heeft mijn man allerlei films op een USB stick gezet. Zo hoef je niet steeds de dvd te verwisselen en kan je veel films meenemen.

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Met welk merk heb je.ervaring ? Gaat zo'n batt wel een film lang mee ?

6. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Die batt vraag gaat natuurlijk ook op voor tablet. Kan die opladennin auto ofzo ?

7. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Niemand anno 2014 ?

8. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Wij hebben een ipad en een asus. Ipad is zoooooooveel keer fijner en sneller dan een asus. Samsung blijkt ook goed te zijn maar heb ik geen ervaring mee.

9. sjak

sjak Niet meer actief

Als het puur om een filmpje gaat dan kan je beter een dvd spelertje kopen. Wil je veel meer... Tja dan Samsung of i pad. Ik heb een Samsung, man heeft een i pad. I pad is mooier, sneller, luxer, maar een Samsung handiger voor het filmpje doel! Op de Samsung kan je een tussenstukje kopen om een USB op aan te sluiten, waar je dan natuurlijk heul veul filmpjes op hebt staan. Met de i pad werkt dit niet zo, maar gaat alles via i tunes, dus ook weer duurder (helaas).
    Nu kijk ik wel Netflix op de i pad, dat werkt weer beter dan op mijn Samsung! Dus tja, kiezen maar :)

10. sjak

sjak Niet meer actief

O en er is een oplader voor in de auto. Maar dan moet je iet tegelijkertijd je Tom Tom erop zetten of sigaretten asn willen steken (grapje dit...) Ik denk dat je beter op een maandagochtend als het rustig is, een uitstapje kunt maken naar de mediamarkt.

11. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    In iTunes kun je ook gewoon gedownloade films zetten hoor, dus kost ook niets. Is dus niet zo dat iTunes (dus iPad) daarvoor duurder hoeft te zijn.
    Ik zou zelf kiezen voor een dvdspeler, als het echt alleen om films kijken gaat.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Hoe doe je dat Toeteke? En neemt dat danniet veel geheugen in?

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dvd-speler kan vaak in het sigarettending van de auto. Bij een tablet kan dat vaak niet. Dat is niet compatible en de tablet laad gewoon niet op in de auto.

14. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
  15. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
  16. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    o, ik zie het al... Hij is online uitverkocht.

HEMA draagbare DVD speler

Ik kijk even verder voor je want hij is ook in andere winkels verkrijgbaar.

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
  18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Niet alle tablets kunnen opladen in de auto, mijn note 10.1 doet dat niet. Is gewoon niet compatible, als je dat belangrijk vindt moet je dat even uitzoeken.

19. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Nee hoor, dat valt reuze mee. Zorgen dat je een website hebt waar ze kleine (film)bestanden van een goede kwaliteit aanbieden (ik mag niet linken). Werkt ideaal! Gewoon iTunes op je computer openen, het bestand naar iTunes slepen (naar films) et voila! Wij werken met Apple TV en no way dat ik alle films via iTunes koop hoor. We kijken gemiddeld zo'n 4 films per week, zou een duur grapje worden :)

20. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thanx..
    Fijn om te weten. Nooit aan gedacht.
    Ik gok dat investeren in een tablet uiteindelijk goedkoper is indd. Aangezien t enkel om zomervakantie reis gaat

Deel Deze Pagina