verwaarlozing?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi,
    Tijdje terug had ik een topic geopend over mijn boven buren die 2 verdiepingen hoger wonen.
    Hun baby huilde elke dag de hele nacht, wat ook op onze nacht rust werkte. Uiteindelijk ben ik heen gegaan om te vragen of alles goed is met de baby. Nou nu blijkt dus dat ze de baby express laten huilen omdat ze hem van de nachtvoeding willen hebben en vinden dat ie moet doorslapen:$. Ik stond versteld en wist eigenlijk niets te zeggen.
    Het is een paar nachten stil geweest, maar vannacht heeft de baby weer de hele nacht gehuild,omdat ie honger heeft.
    Ik weet niet precies hoe oud de baby is, toen ze hier kwamen wonen halverwege juli net een weekje dus denk nu ongeveer 8 á 10 weken?

Ik weet niet wat ik ermee moet in mijn ogen is het verwaarlozing en gaat het me echt aan het hart, dat die kleine daarboven overstuur is omdat zijn ouders simpelweg te lui zijn om te voeden!

Moet ik dit melden?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik denk niet dat het verwaarlozing is, het is een manier, om van de nachtvoedingen af te komen, die vroeger heel veel gebruikt werd en die zelfs door sommige cb's (van de oude stempel) zelfs nog weleens geadviseerd wordt (als ik het hier lees). Inderdaad zielig, maar ieder zijn manier, ik betwijfel of je er heel veel aan kan doen. Misschien advies vragen hieromtrent op het cb?

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ja maar een baby daarom wekenlang de hele nacht laten huilen?
    Want het is al vanaf de tijd dat ze hier wonen.

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Het laten huilen van een baby/dreumes kan echt wel goed zijn hoor, tis niet leuk, maar anders kom je er nooit vanaf. Hier heeft het goed geholpen hoor, heb nu een rustige dochter van 3 die bijna nooit huilt, en een zoontje van 1,5 die af en toe nog erg verwenderig huilt, maar even negeren en hij stopt al omdat hij weet dat het toch niet helpt haha. alleen als hij erg pijn heeft ofzo dan tuurlijk ga je naar hem toe!

Het werd ons ook aangeraden door een kinderarts je kindje soms gewoon te laten huilen, omdat hij dan ook zijn emoties 'uit' dat moettie gewoon even doen ofzo. En zichzelf aan het ontdekken is.

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    boh wat zullen mijn buren dan wel niet denken Quinn huilt bijna de hele dag....die denken zeker ook dat ie mishandeld word ofzo. Maar dat er niet word opgestaan voor de voeding vind ik niet normaal als Quinn honger heeft krijgt hij gewoon al is het 4 keer op de nacht...(bij wijze van spreken dan)ik zit nu ook vaak tot half 4 of 5 uur op met hem omdat hij zoveel huilt maar waarom hij zoveel huil zijn ze nog niet achter

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    kijk dat je je kleine van een paar maanden laat huilen om hem te laten doorslapen kan er bij mij nog wel in. Maar een baby van nog geen 3 maanden hoeft echt nog niet van de nachtvoeding af, die hebben dat nog nodig, anders zou die in al die weken wel geleerd hebben om door te slapen.
    Het gaat niet om paar dagen huilen het is al weken zo elke dag, tja paar dagen (3) niet omdat ik aan de deur ben geweest.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat je kindje eens huilt en dan toevallig snachts kan gebeuren. Dat je kindje huilt en er geen duidelijke reden is kan ook.
    Maar je kindje moedwillig laten huilen, en dan n hele nacht. Omdat JIJ van de nachtvoedingen af wilt. Dat kan er bij mij niet in. Kindje KAN niet slapen omdat het honger heeft maar moet slapen omdatie niks te eten krijgt.
    Tja in mijn ogen verwaarlozing. Maar of er wat mee/tegen te doen valt is n heel ander punt. En of t wenselijk is weer n ander.
    Het is waarschijnlijk hun manier van opvoeden. Maar als dat al zoveel maanden gebeurt dan vraag ik me af of t niet productiever geweest was dat kindje gewoon te voeden. Bedoel de reden was van de nachtvoeding af komen en dus kunnen slapen. Kan me niet voorstellen dat ze met n brullent kindje gewoon slapen....

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Als ik honger heb s'nachts dan eet ik me ook wat...dus als mijn zoontjes honger hebben s'nachts dan krijgen ze een botheram. Ook als de oudsten dorst hebben sta ik op en krijgen ze water...maar dan is het ook alleen de keuze uit water en niks anders

Het moet natuurlijk geen nachtritueel worden...
    Maar ja mensen zeggen ook heel vaak tegen mij je moet ze gewoon laten liggen maar ik kan er echt niks aan doen...iedere keer als ze een geluidje maken hang ik al met me snuffert erboven maar dat kan mede ook komen omdat ik gewoon veel gezondsproblemen met de kinderen heb gehad

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Het is moeilijk om over zoiets te oordelen.

Wie weet wat ze allemaal al geprobeerd hebben, misschien hebben ze helaas een huilbaby.

En niet alle baby's hebben een nachtvoeding nodig, dus oordeel daar ook niet over, sommige baby's blijven vragen terwijl ze propvol zitten.

Ik zou het niet kunnen hoor om mijn zoontje de hele nacht te laten huilen, maar het was mij ook aangeraden om dat te doen. Misschien wel dom van mij dat ik het niet heb gedaan want ik ben wel 5 maanden lang elke bijna elke nacht er wel 10 keer uitgeweest, soms iets minder. Maar ik kon het niet over mijn hart krijgen om mijn jongen te laten huilen.

Overdag heb ik hem op een gegeven moment wel even laten huilen omdat hij zelf niet in slaap kon komen en hij dit echt moest leren. Want altijd maar in de wipstoel slapen of in mijn armen werkt ook niet echt. Hier heb ik na een paar dagen al de vruchten van geplukt en mijn zoontje ook want die was gelijk een stuk vrolijker :D

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36

Mamaliset, zo te lezen vind jij het niet oké, en dat is jouw goed recht. Je hebt dus eigenlijk al je mening, alleen vraag je hier om de meningen van anderen en die worden gegeven. Er zijn kennelijk meer mensen die het wel begrijpen of vaker hebben gehoord.

Mijzelf lijkt het erg vroeg om hun kund al van de nachtvoeding af te laten gaan, en het heeft dus ook weinig resultaat omdat de baby nachtenlang huilt.. Maar ik denk dat je je af meot vragen waar ht nou om gaat:

denk je dat je buren hun baby verwaarlozen

heb je zelf veel last van het gehuil.

In het eerste geval lees je dus dat er meer mensen zijn die dit doen en dat het een ouderwetse manier is. Dat er dus neit direct sprake is van verwaarlozing, wel van een aanpak die tegenwoordig niet zo gangbaar meer is.

In het tweede geval gaat het om jullie nachtrust, en dan kun je natuurlijk best nogmaals aangeven bij je buren dat je er last van hebt! Want zij kunnen nou eenmaal wel een bepaalde theorie hebbe, ze zullen er toch ook rekening mee moeten houden dat er meer mensen wonen!

Maak je je toch zorgen dat het verwaarlozing is, dan kun je bijv. aan je huisarts of cb advies vragen wat je kunt doen, of dat zij iets kunnen doen.

Succes, Sas

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik vind niet dat je aan de deur moet gaan om te vragen of ze er iets aan kunnen doen voor hetzelfde geld is het een huilbaby en aan huil baby's kun je niks veranderen die huilen gewoon en je kan doen en laten wat je wil ze houden echt niet op...

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou het ook erg zielig vinden, zeker als ze nog zo klein zijn!
    Mss even het cb bellen, wss hebben ze hetzelfde cb als jou en kunnen zij het de volgende keer voorzichtig aankaarten?!

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, het is een moeilijke kwestie omdat je niet het hele verhaal van die mensen kent. Ik moet wel zeggen dat ik er geen voorstander van ben om een baby een hele nacht te laten huilen en dat dan ook nog eens elke dag, met als enige reden dat ze de baby van de nachtvoeding(en) af willen hebben. Ik heb pas ergens gelezen dat babies nog echt honger hebben, en dus niet trek zoals wij, en dat ze daarom vaak zo hartverscheurend huilen. Maar de eerlijkheid gebiedt mij er wel bij te zeggen dat ik niet weet tot hoe oud dat is. Dus ja, ik weet het eigenlijk ook niet.....

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Belachelijk om je kind te laten huilen van de honger. Kan er bij mij echt niet in als mensen dat doen. Je eet zelf toch ook als honger hebt. Die nachtvoeding gaat er vanzelf wel een keer af, helaas is dat bij de ene wat later dan bij de andere.

15. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Als je je baby nu even een paar minuten laat uithuilen dan tja, maar complete nachten? Zou gek worden, een baby van net een paar weken oud heeft bijna altijd nog snachts eten nodig.

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    "t Is mijn manier ook niet. Maar vroeger gebeurde het wel vaker.
    Zo hebben mijn schoonouders hun kinderen ook altijd laten huilen. Al gelijk vanaf hun geboorte. Toch vraag ik me af, of dat wel zo goed is. :(

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hoe kun je nou zeggen dat het kind huilt van de honger? Dat is weer een oordeel vellen zonder dat je de situatie kent ;)

Mijn zoon kwam in het begin ook vaak snachts en overdag heel vaak (ik gaf bv) en maar kreunen en huilen. Tot ik wanhopig bij het cb kwam en die mw mij vertelde dat hij teveel kreeg. Dus ik helemaal verbaasd, want je kunt toch niet teveel geven met bv? Er waren uitzonderingen zijn ze. Ik heb toen een afspraak met haar gemaakt om minder te voeden en alleen overdag. Prompt sliep mijn zoontje hele nachten door (zonder te huilen snachts), zolang zelfs dat ik me toen weer zorgen maakte of hij niet te lang achter elkaar sliep hahaha, als ik nu foto's terug kijk en hem zo zie met een gigantisch buikje zie ik pas hoe vol hij wel niet altijd zat, en hoeveel last mijn arme jongetje ervan had :(

Het is een grote puzzel in het begin waarbij je de stukjes bij elkaar moet zoeken en dat zijn deze mensen misschien ook aan het doen.

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Maar goed, ik ben voor even laten huilen maar niet voor hele nachten, maar goed, ik ken hun situatie niet ;)

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En hoe weet je dat bij een baby van 10 weken?

Hier een dreumes die als baby veel huilde en ook het advies gegeven om maar te laten huilen. Het werd van kwaad tot erger en het huilen vermeerderde juist alleen maar.

Uiteindelijk gekozen voor mijn eigen gevoelens en haar gewoon zoveel mogelijk bij me gehouden/mee geslapen/getroost etc en het ging dus ook echt wel over. Later kwamen we er trouwens nog achter dat ze een ernstige vorm van koemelkallergie zonder ooit enige aanwijzingen (gaf bv en nooit geen eczeem, duidelijke krampjes of iets) en ow wat ben ik blij dat ik haar niet heb laten krijsen.

Nu een gelukkige lachende dreumes die lekker de hele nacht doorslaapt, dus dat je dr zo niet vanaf komt is dus niet waar.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben toen heen gegaan met goede bedoelingen, misschien kon ik iets voor ze betekenen, want het leek me ook niet prettig voor hun de slapeloze nachten. Heb dus ook niet gezegd dat ze de baby stil moeten houden oid. Want ik dacht dat het een huilbaby is, of misschien last van krampjes of reflux?
    Ze wonen nog niet lang in nl en ik weet dat ze in afrika vaak hier niet van af weten en dus niet weten dat er iets aan gedaan kan worden, dan bedoel ik reflux en darmkrampjes.

Ik weet ook niet hun hele situatie dus alleen van wat ze tegen mij gezegd heeft. En tja lijkt me dat dat het is anders had ze toch wel kunnen zeggen dat het een huilbaby is oid?

Deel Deze Pagina