Daar zit je dan in je eengezinswoning in je nette buurt. Nooit hoor je wat van de buurman (die alleen woont), maar sinds 2 maanden ofzo vaak harde muziek, lang en soms ook erg laat ('s nachts). Soms kan ik er niet van slapen, soms kun je jezelf gewoon niet horen denken. En soms is het dan weer een week stil. Vooral weekend veel last. Vandaag eindelijk gedurfd om gesprek aan te gaan om afspraken te maken. Ik schrok me wild: de man had waterige ogen en duidelijk wit poeder onder zijn neus. Alsof hij in de poedersuiker was gevallen. Hij zag dat ik het zag en veegde eraan. Ik geloof dat ik nu al wel geregeld heb dat er iig niet meer 's nachts muziek is, maar ik ben nu wel erg geschrokken... Moet ik hier iets mee? Gewoon in de gaten houden en maar blij zijn dat we iig kunnen slapen 's nachts? Z'n huis staat te koop, dus voor eeuwig is het niet. Maar leuk is anders.
Als hij cocaïne neemt is het toch niet jou probleem? Tenzij er regelmatig gevaarlijk volk langs komt waardoor je je niet meer veilig voelt. Als het overlast probleem is opgelost is het toch goed voor jou, wat hij met zijn leven doet moet hij het zelf weten. Wat wil je dan doen? Zeggen dat cocaïne slecht is? Zijn moeder bellen?
Ik zou verder er niets mee doen dat iemand dat gebruikt is natuurlijk zijn eigen keuze. Zolang hij niets verkeerds doet natuurlijk. Je hebt hem aangesproken over de muziek en daar zou ik het verder bij laten.
Toen ik studeerde heb ik 3,5 jaar lang naast een drugdealer gewoond. Ook met hem afgesproken dat ik geen lawaai wilde hebben 's nachts, en geen spuiten in het portiek en geen drama, en van mijn fiets moesten ze helemaal afblijven! Verder geen last van gehad, en dan mocht hij van mij in zijn neus steken wat hij wilde Dus ik zou er verder niets aan doen, als hij zich rustig houdt en hopelijk binnenkort vertrekt is er toch niets aan de hand?
Je kan er verder vrij weinig mee denk ik.. Als hij geen overlast meer veroorzaakt moet die man toch verder zelf weten hoe hij zijn leven vergooit..
Dat hij cocaïne gebruikt zegt niet dat hij een gevaarlijk persoon is ofzo.. zolang hij zich maar gewoon normaal gedraagt en rekening houdt met jullie, en er geen vage figuren rond zn huis hangen is het toch goed? Misschien gebruikt hij niet vaak, misschien is hij verslaafd. Dat is dan zijn probleem! Een groot probleem maar hey.. niet jouw probleem iig!
Nou ja, ik wil hem niet 'redden' ofzo. Wat jullie zeggen: lekker laten. Maar ik hoop gewoon dat de overlast inderdaad weg gaat of iig minder wordt. Ik had mij ingesteld op een normaal gesprek van buur tot buur en dat was het nu echt niet. Hij kapte mij af met 'ik zal er rekening mee houden' en reed toen snel weg met auto (!). Weet ik veel wat er blijft hangen aan afspraken in iemands hoofd als iemand high is... Ik ben gewoon beetje geschrokken. Meer omdat ik bang ben dat de overlast juist zal verergeren. Het verklaart heel veel, maar het is ook niet echt een leuk gegeven.
Hij zal vast niet ineens vergeten zijn wat hij beloofd heeft maar drugsgebruikers staan er ook niet echt om bekend veel rekening te kunnen houden met hun medemens Hopelijk valt het mee en heb je vanaf nu niet meer zoveel last van hem.
Feit dat hij snuift moet hij lekker zelf weten. Je weet ook niet wie de pedofiel in je wijk is of een crimineel. Je schrijft dat je in een nette buurt woont maar zegt dat wat? Er schijnen ook mensen te zijn die een goede baan hebben regelmatig een lijntje snuiven zo what? Als zij hun leven vergooien en neus verpesten prima toch niet jou probleem. Waar je wel wat kan en mag van zeggen is de harde muziek verder zou ik het erbij laten.
Wat betreft 'nette buurt': we hebben hiervoor in een buurt gewoond waar veel drugs werd gebruikt, dus ik was juist zo blij dat dat achter ons lag Het is inderdaad verder niet relevant. Ik denk dat ik even mijn schrik moest uiten (ben alleen thuis vandaag) en dat ik vooral bang ben dat mijn verzoek niet voldoende is doorgedrongen. Ik ben al niet zo assertief in dit soort situaties, ben al drie weken gesprekje aan het oefenen geweest en dan dit... Geen zin om nog een keer te moeten aanbellen. Nou ja, laten we hopen dat het stiller wordt en op zich is het ook wel prettig om een soort verklaring te hebben voor zijn gedrag.
Geef hem een xtc pilleke en zeg dat hij moet stoppen met cocaïne en xtc in de plaats moet nemen. Van xtc worden je zintuigen scherper en dan zal hij de muziek automatisch stiller zetten Hij zit aan de rommel en jij hebt rust beiden tevreden
En je was van plan wat eraan te doen? Lekker laten leven joh.... Zou mij echt geen moer kunnen schelen wat hij in z'n neus propt
Mischien iets minder snel conclusies trekken En zolang hij maar iets aan de geluidsoverlast doet is het prima toch?