drinken om 15.00

Discussie in 'Voeding' gestart door juffie roos, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Wij zijn aan het proberen de fles melk van 15.00 weg te laten en te vervangen door ander drinken. (dus dat hij op 3 flessen melk zit)
    Nu lukt dat nog niet erg.
    Hij lust eigenlijk niet veel anders.
    Diksap geprobeerd, water en slappe thee....maar hij vindt het niet te drinken.
    We geven het gewoon uit de fles omdat de tuitbeker tot nu toe geen succes is.....
    Nu mengde ik de thee met wat opvolgmelk (60cc)en dit drinkt hij wel aardig.

    Ik vroeg me af of meer mensen dit 'probleem' hebben en of de kleine vanzelf diksap en zo gaat drinken of niet.
    Wat kan ik hem nog meer geven?

    Is het heel belangrijk dat hij wat drinkt om 15.00 of kan ik ook een toetje geven?
    Ik geef hem dan trouwens ook een koekje. (liga eerste stap, lange vinger enz..)
     
  2. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    mijn dochter laat sinds een tijdje de fles van 15.00 weg.

    dit door het schema zo te doen :

    07.00 pap
    11.00 fruit
    12.00/12.30 fles
    15.00 drinken 150 cc.... --> drinkt ze alleen in de stoel en niet alles meteen... ze drinkt in een uur steeds kleine beetjes.
    16.00 warme hap met daarna volle yogurt ( dit schijnt weer de fles van 15.00 te vervangen volgens het cb)
    en dan om 19.00 weer een fles voor het slapen gaan.

    maar het drinken gaat hier ook moeizaam, ze doet er een behoorlijke tijd over. maar het werkt wel zoals het nu gaat ze zit nu al een week op 3 flessen.
     
  3. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    Voor ze de fles krijgt om 12.00/12.30 geef ik haar trouwens nog een brood.... maar dat lukt haar nog niet dat zijn we nog aan het oefenen.
     
  4. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    en wat krijgt ze dan te drinken om 15.00?
     
  5. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    water vind ze vreselijk, daar trekt ze een gezicht bij die je van je leven niet meer vergeet :p

    thee is ze ook niet zo dol op,

    ze krijgt dus meestal dixsap of gewoon ranja van de aldi, en deze dan extra verdund.
     
  6. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    die van mij lust ook alleen diksap ( heel erg verdund) en melk. Iets anders krijg ik er nog niet in. Ook niet uit andere bekers en zelfs niet bij mij uit de beker ( dat lukte voorheen nog weleens)

    Als je graag wil dat hij thee gaat drinken zou ik gewoon verder gaan met opvolgmelk in de thee en dan langzaamaan steeds minder opvolgmelk erin te doen zodat het steeds meer thee wordt.

    xxx
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    hij is nog klein, dus zal sowieso moeten wennen aan het "andere" drinken. Dus ik zou gewoon water of thee blijven aanbieden. Daarbij zou ik dan zolang het nog niet zo lekker gaat, fruit geven i.p.v. een koekje, daar zit ook veel vocht in.
     

Deel Deze Pagina