appeltje eten

Discussie in 'Voeding' gestart door anna123, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    ik stoom ook de appel op die leeftijd!
    toen de oudste ouder was deed ik partjes heeeeel dun afsnijden.
     
  2. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou echt geen eten geven in de auto en al helemaal geen appel! Mn dochter van drie zou ik 'zelfs' geen appel geven in de auto. Is echt levensgevaarlijk ...

    Ik kook de appel (nog steeds en zoon is bijna 14 maanden) omdat hij m dan beter wegkrijgt. Bij een rauwe appel gaat hij op een gegeven moment kokken of hij spuugt het gewoon uit. Een appel in partjes en dan even koken gaat er zo goed als helemaal in :)
     
  3. sunshine1976

    sunshine1976 Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL

    Nee daar heb je helemaal gelijk in, tekstfoutje. Ik had haar appel gegeven(geraspt) en daarna zijn we in de auto gestapt en gaan rijden. Dus niet tijdens het autorijden gegeven.
     
  4. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Appel kan een misselijk gevoel veroorzaken. Misschien icm wagenziekte?
     
  5. sunshine1976

    sunshine1976 Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja wagenziekte had ik ook al aan gedacht. Maar je hoort zo vaak dat dat nog niet kan als ze onder de 1 jaar zijn. Waarom dat nog niet zou kunnen weet ik ook niet. Pff hoop het niet voor haar, zo zielig! Morgen ook een goed uur rijden, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Hopelijk gaat het goed!! Ik geef haar in ieder geval geen appel voor we vertrekken.
     
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik kook de in partjes gesneden appel en dan geef ik 'm gewoon zo. Gaat hier prima.
     
  7. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Zit ze nog in de MC?
     
  8. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18

    Das zeker een goede tip! bij mij gaat het raspen ook niet en hij vindt dat ook niet lekker....
    ga het morgen gelijk proberen!!
     
  9. sunshine1976

    sunshine1976 Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze zit nog in de maxicosi inderdaad. Denk je dat het kan liggen aan het andersom in de auto zitten?
     
  10. Mamma van Finn

    Mamma van Finn Actief lid

    23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even in de oven of stomen zodat de stukjes zachter worden.
     
  11. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ik geef blokjes van en halve cm. Ze stikt nog steeds bijna in grotere stukken, alleen bij appel.
     
  12. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik schil de appel en doe hem dan een paar minuutjes in de magnetron om hem zacht te krijgen en dan gewoon prakken.
    het enige probleem hier is dat meneer het niet lust.
    ik probeer het dus maar af en toe of doe het ergens doorheen.

    liefs doris
     
  13. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik maal het gewoon fijn met de staafmixer. Heb je ook appelmoes. Ik kook het dus niet. ik maak nu overigens al z'n fruit nog op deze manier klaar. Als er stukjes in zitten spuugt hij het uit.
     
  14. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Tot 11 á 12 maanden heb ik appel geraspt. Gekookt vond ze het niet zo lekker.
    In het begin raspte ik het wat fijner, later grof.
    Nu eet ze gewoon een hele geschilde appel. Hoe kleiner ik de stukken maak, hoe grotere happen zij neemt en de kans op verslikken toeneemt.
    Nu schraapt ze er gewoon kleine stukjes met haar tandjes vanaf.
     
  15. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Verder at en eet ze hier alles grof en in stukken, maar bij appel was dat dus eerst niet zo'n succes.
     

Deel Deze Pagina