Appen achter het stuur

Discussie in 'De lounge' gestart door GingerAle, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Dat mag ik toch niet hopen. Vind het net zo erg als dronken achter het stuur kruipen. Ik doe dat dus ook echt nooit. Belangrijk kan een appje nooit zijn want dan bellen ze wel. Ik kan handsfree bellen maar zelfs dat doe ik alleen in uiterste noodgevallen. Als ik in de file sta en een afspraak dreig te missen ofzo.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik kan dat ook gewoon echt niet.
    Ik ben echt niet heilig en heb wel eens m'n telefoon gepakt, maar dan kan ik gewoon niet meer fatsoenlijk rijden.
    Dus nee, ik app nooit ( meer ). Ik word wel eens gebeld maar dan gaat 'ie op de carkit.
    Oh en als ik voor de brug sta te wachten of zo kijk ik wel.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Laatst zat ik achter iemand. Steeds net te laat bij de groene lichten, de bocht door op het midden van de linker en rechterbaan, slingeren van heb ik jou daar... Toen ik eindelijk in kon halen zag ik een man ook helemaal gefixeerd op zijn schermpje. Levensgevaarlijk...

Al ben ik zelf ook niet heilig, ik leg hem daarom maar onder mijn tas ofzo. Dan zie en hoor ik toch niks.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik krijg ook iedere keer weer ruzie met m'n man over appen achter het stuur..

Ik snap het gewoon niet..blijf toch van dat ding af. Als er echt echt iets aan de hand is dan bellen mensen wel hoor. Tis gewoon gevaarlijk..

Het dringt niet door helaas. Zwaar ergerlijk..

Vanzelfsprekend na mijn betoog : ik app niet achter het duur. Alleen als ik stil sta op een parkeerplek ofzo. Daarna gaat hij in m'n telefoonhouder. Klaar.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ben het met je eens hoor, kan idd echt niet.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee vindt het echt not done... Telefoon ligt naast mij tijdens het rijden en ik pak hem pas weer vast als ik stil sta. Vindt het echt levensgevaarlijk.

7. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Echt schandalig! Een ieder die het doet moet zich diep en diep schamen!! Vind het hetzelfde als met alcohol op rijden! Echt in en in triest als je jezelf daarin niet kan bedwingen!! Zo onnodig en gevaarlijk! En als je nou alleen jezelf te pletter rijdt tegen de vangrail.... Maar de kans dat je het leven van anderen verwoest is zoveel groter!

Ben echt een heel ruimdenkend mens en vind dat je veel gedrag kunt uitleggen en verantwoorden... Maar dit! Geen enkel excuus!

Je ziet ze zo vaak over de (snel)weg slingeren en dan zijn ze altijd met andere dingen bezig!! Echt om boos op te worden! Krijg altijd de neiging om te gaan toeteren, maar doe het moet omdat de schrikreactie dan nog erger kan veroorzaken.

Kortom geen goed woord voor over :x

8. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als ze kindjes heeft even flink erop wijzen dat ze haar kinderen in gevaar brengt!
    Ikzelf doe het echt niet over me lijk, heb 2 kinderen die vastzitten aan mij.
    Ik app enkel waarneer ik in de file sta en moet zeggen dat ik later ben, maar dan nogzonder kinderen en ik sta stil.
    Verder heb ik een headpfone ding, ben even de naam kwijt als ze me nodighebbenbellen ze maar!

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    O ik kan er woest om worden als ik het zie. Evenals bellen. Ik snap niet wat iemand bezield om met je telefoon achter het stuur te gaan zitten. Echt oerstom. Dat je je eigen leven er aan zit te wagen moet je dan zelf weten, maar dat van een ander...

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik doe het nooit en ook niet op de fiets.
    Als mijn telefoon gaat neem ik ook niet op en bel dan wel even terug.
    Ik vind het ook dom om te doen.
    In een fractie van een seconde kunnen er al vreselijke ongelukken gebeuren.
    Een aantal jaren terug is hier een 14 jarig meisje doodgereden die tijdens het fietsen nog even op haar tel wilde kijken en toen kwam ze op de rijbaan en was daar net een vrachtauto waar ze onder onder schoot en was op slag dood.
    De foto's in de krant staan nog op mijn netvlies gebrand.

11. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ik heb ook nog nooit gebeld zonder carkit en appen tijdens het rijden is zoooo not done!
    Vind het erg onverandwoordelijk.
    Zou ook niet met mijzelf kunnen leven als ik het wel zou doen en dan een dodelijk ongeluk zou veroorzaken

12. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Helemaal mee eens! En daarnaast een of 2 waarschuwingen en daarna rijbewijs inleveren!! Hoeveel mensen er wel niet omgekomen zijn door dergelijke bestuurders :(:x

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bellen vind ik trouwens een ander verhaal...

Want zolang je handsfree belt mag het wel. Maar als je dat ding vast hebt niet. Terwijl je wel een broodje mag eten of een sigaret mag roken in de auto.

Ik vind dat het gesprek meer afleid dan dat je iets vasthoudt.

Ik bel wel in de auto, oppervlakkige gesprekken
    Handsfree. Moeilijke gesprekken beëindig ik want dat leid af.

14. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Laatst zag ik er een. Savonds, rustig op de weg, raam open en op de linker rijbaan terwijl de rest leeg was. Ik stond op een tussenstuk van de weg en kon de auto langsrijdend aanraken als ik wou. Ik dacht zal ik keihard au roepen. Maar toch niet gedaan. Stel er gebeurde echt wat ergs daardoor zou ik me zelf nooit vergeven. Maar eerlijk, ik twijfel nog steeds of ik het had moeten doen.

edit; ik moet er even bij vertellen dat er niemand was die die kon aanrijden. Alleen zichzelf tegen een boom of stoplicht.

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Heb het wel gedaan, maar toen ik een keer bijna tegen de auto voor me reed, heb ik de telefoon nooit meer aangeraakt. Hij staat nu in de telefoonhouder te navigeren of hij ligt onderin mijn tas op de achterbank.

Ik bel overigens ook niet hands free in de auto, dat leid me minimaal evenveel af als appen.

Maar überhaupt wat je in de file (en dan niet uren stilstaan, maar langzaam rijden/ stil/ beetje harder rijden/ langzaam rijden enz) ziet om je heen, appende mensen, mensen die hun make up aan het doen zijn, uitgebreid de krant zitten te lezen, weet ik veel wat aan het schrijven zijn :$

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    De auto is echt geen plek om te appen! Voor mij is de auto juist een social media vrije zone, ik bel wel handsfree maar absoluut geen facebook/whatsapp/mail etc! Het is ook echt onacceptabel aan de telefoon ben je eigenlijk al niet meer helemaal gefocused op je deelname aan het verkeer laat staan dat je ook niet meer kijkt op de weg!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.832
    113
    Mag toch hopen van niet zeg, 80%? Denk zelf dat alleen mensen zonder verstand appen achter het stuur... hopelijk is dat geen 80%.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik app wel als ik in de file sta. Tijdens het rijden nooit, dan staat ie vaak aan voor navigatie.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Vreselijk ja, ik zie mensen zo vaak appen in de auto, je herkent het al aan hun rijgedrag. Van mij mogen de boetes veel hoger, levensgevaarlijk!

20. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    ik zie helaas elke dag weer veel mensen met hun telefoon bezig tijdens het rijden. vooral bij de school van de kinderen. levensgevaarlijk!! maar ik denk dat je er weinig aan kan doen. van mij mogen ze er meer op gaan controleren en beboeten.

ik zet zelf altijd mijn telefoon op stil als ik de auto in ga. ik vind het vervelend als mijn telefoon steeds afgaat tijdens het rijden.

Deel Deze Pagina