Nee ik vind het niet kunnen. Dacht eigenlijk dat het verboden was, maar dat is dus niet zo?? Gauw doen dan. Appen in het verkeer of überhaupt met je telefoon bezig zijn vind ik een no go. Zie vaak genoeg slingerende mensen. Maar dat vind ik ook van appen op de fiets. Al die mensen die fietsen terwijl ze met die telefoon bezig zijn en niet voor zich kijken. Levensgevaarlijk! Mijn telefoon zit in mijn tas. En ja ik heb er ook weleens op gekeken, maar dan sta ik stil bij het stoplicht. Eenmaal weer aan het rijden gaat hij weer in de tas.
Ik doe het echt nooit! Al zou ik het willen, ik kan het niet eens tegelijk. Als ik gebeld wordt, zet ik de auto eerst aan de kant en bel ik eventueel terug. Van de week kwam ik ook weer een auto tegen die zo druk met zijn telefoon bezig was, dat hij grotendeels op de vluchtstrook reed en van links naar rechts slingerde. Van mij mogen er hele hoge boetes op staan en bij herhaling straf. Je zult maar aangereden worden door zo'n iemand...
Ik zie ook vaak mensen appen onder het rijden, ook als het druk is op de weg en snelheid hoog. Als je wil riskeren met je eigen leven, prima! Maar die idioten brengen net zo goed ook andere weggebruikers in gevaar. Heel hatelijk, begrijp niet dat een mens zo onverantwoolijk kan zijn.
Wil wel eens een berichtje lezen bij een rood stoplicht maar antwoorden doe ik later wel. Man is vrachtwagenchauffeur en spreekt wel eens een berichtje in ipv te tikken. Van mij mag het ook flink beboet worden!
Dan behoor ik tot de 20 procent die het niet doet, Levensgevaarlijk, overal. ook op een rustige weg kan het misgaan, je brengt niet alleen jezelf maar ook een ander in gevaar door met andere dingen bezig te zijn dan, autorijden,
Als ik al een broodje eet tijdens het rijden, heb ik alsnog die hand aan het stuur of ik leg het broodje telkens op mijn schoot. En als ik al in de auto bel, staat ie op luidspreker en ligt op mijn schoot. Maar komt bijna niet voor, ik rijd ook maar weinig auto. Handsfree bellen vind ik niet zo'n probleem, ik praat in de auto eigenlijk altijd met degene die naast me zit of met de kinderen. Appen vind ik echt niet kunnen, doe het alleen bij het stoplicht, zodra die op groen springt leg ik hem weg dus rijd dan niet later dan normaal.
Het is verboden je mobiel vast te houden tijdens het autorijden. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/mag-ik-bellen-in-de-auto Boete voor niet-handsfree bellen is 230 ANWB - Verkeersboetes in 2016 (iets) duurder
Het is idd verboden, maar daar trekken veel mensen zich niks van aan. Ik zie ook echt te vaak mensen op hun telefoon kijken achter het stuur. Of mensen die met hun navigatie klooien; zitten ze op dat schermpje te duwen ipv op de weg te letten.,, Overigens is handsfree bellen ook niet ongevaarlijk, soms zijn mensen zo druk in gesprek, bv echt iets belangrijks bespreken tijdens het rijden, en dan kun je gewoon niet goed op de weg letten. Iig niet met je volle aandacht. Hier wordt niet gebeld in de auto, ook niet handsfree.
Ik doe het niet. Sterker nog, de mobiel zit in mijn tas met het geluid uit. Zo hoor ik in ieder geval niet dat ik een appje krijg en kom dus ook niet in de verleiding om te appen. Telefoon zit ook echt onderin in mijn tas, dus even snel pakken is er ook niet bij. Van mij mogen de boetes erop ook torenhoog worden. Mijn man appt nog wel eens als hij in de auto zit en ik kan daar echt boos om worden. Ik beantwoord dan ook zijn appjes niet als ik weet dat hij rijdt. inmiddels weet hij dat ook wel van me. Als het echt belangrijk is zoekt hij maar een parkeerplaats en belt hij. Wat een ander daar dan weer van mag vinden zal mij een zorg zijn.
Ik leg mijn telefoon op een plek waar ik er ook niet direct bij kan. Misschien heel flauw, maar anders is de verleiding toch aanwezig voor mij om bij het stoplicht even te kijken.
Mee eens. Ik zie echt zulke idiote toeren op de weg Ik doe het zelf dus ook niet. No way dat ik straks een dikke rekening van de garage mag betalen vanwege een deuk. Of nog erger, dat er gewonden vallen.
Het is wel degelijk verboden hoor. De boete is nu alleen iets van 360 euro ofzo? En dat mag dus blijkbaar wel omhoog. Of mensen gewoon niet meer verzekeren als ze door appen of bellen een ongeluk veroorzaakt hebben. Kunnen ze ook niet meer autorijden.
Ik reed gister gelijk op met een bus waarvan de bestuurder al rijdend met zn telefoon in zn hand naar het schermpje keek. Erg onverantwoord!!
maar stel dat als ze besluiten om niet te verzekeren als je met je telefoon speelt en er gebeurt een ongeluk. auto 1 met telefoon rijd tegen auto 2 en kind achterin raakt gehandicapt. Bestuurder auto 1 heeft geen cent te makken. Verzekering betaald niet. Dan heeft auto 2 zeg maar dubbel pech en auto 1 komt er makkelijk vanaf. Dus of verzekering betaald alleen gedupeerde slachtoffers in dit geval auto 2 +inzittende. Waarvan auto 1 moet terug betalen aan verzekering. Of ze moeten de boetes veel hoger gaan maken.
Appen achter het stuur is levens gevaarlijk. Of het nu achter het stuur van een auto is, of het stuur van een fiets. Hier moet harder tegenop getreden worden. Zou echt de gevaren benadrukken, want er kan echt zoveel gebeuren (en dan hoeft het in de eerste instantie nog niet eens haar schuld te zijn)
Ik snap niet dat mensen het kunnen? Ik kan niet swypen of typen op de smartphone zonder naar het scherm te kijken.... sms-en daarentegen op een ouderwetse telefoon kan ik wel zonder mijn blik van de weg te halen. Hoe dan ook levensgevaarlijk. Bijna altijd als ik mensen stomme dingen zie doen op de weg, dan zitten ze met hun telefoon te spelen. Blijf er af, stelletje mafkezen... je wil niet weten hoeveel ongelukken daardoor veroorzaakt worden.
Nee nooit. Ik durf amper van radiozender te veranderen als ik aan het rijden ben. En ik stap ook meteen uit bij mensen die het wel doen. Net zoals ik nooit bij iemand in de auto zou kruipen die ook maar 1 druppel gedronken heeft. Heb al 2x van kortbij meegemaakt hoe een (kleine) onoplettendheid in het verkeer levens verwoest heeft. En voor mij ben je net zo schuldig als je het doet in de file, of voor het stoplicht. Je bent nog steeds in het verkeer. En dan hou je je ogen op de weg.