Appen achter het stuur

Discussie in 'De lounge' gestart door GingerAle, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij mag je gewoon appen als de auto stilstaat.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij mag je in de auto (op de bestuurderplaats) alleen met een telefoon in je handen zitten als de motor uit staat. Ik weet het miet zeker. Maar ik doe dat in ieder geval wel. Scheelt discussie, mocht een agent me ooit bezig zien.
    De enige situatie waarin ik de telefoon zou gebruiken met de motor nog aan, is inderdaad als ik echt stil sta in de file.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
  4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, dat en "dat overkomt een ander, maar mij niet".

5. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben er zwaar op tegen, met een reden, ik ben wel door schade en schande wijs geworden.

2010, ik zat op de fiets, het had geregend en het was glad. Ik werd gebeld door mijn toenmalige partner. Terwijl ik mijn GSM haastig probeerde te pakken raakte mijn hand verstrikt in het hengsel van mijn tas. In een paar seconden was het gebeurd en lag ik op de grond. Ik was hard gevallen, ik pakte mijn fiets en probeerde het laatste korte stukje naar huis te fietsen. Halverwege viel ik om omdat mijn lijf weigerde, al mijn spieren verslapten en ik viel om als een dominosteentje, tegen een geparkeerde auto. Thuis aangekomen moest ik overgeven en ben ik, heel stom, alleen gaan slapen. Gelukkig ging het goed.
    De volgende dag werd ik wakker en begon het me te dagen dat ik beter naar het ziekenhuis had moeten gaan. Na verloop van tijd herinnerde ik me wat er precies was gebeurd.
    Mijn wiel was weggegleden door het natte wegdek en ik ben half over mijn fiets heen gevlogen. Ik had nog de snelheid om mijn hoofd op te trekken zodat ik niet plat op mijn gezicht viel, en ben met mijn kin op de stoep geklapt met mijn volle gewicht erop 2 meter doorgeschoven met mijn fiets nog half onder me. De klap zorgde voor een hersenschudding en nekletsel vergelijkbaar met een whiplash, afgebroken botsplinters in mijn kin, die overigens letterlijk zwart was, heb weken voor schut gelopen, het zag eruit als een soort van lelijk ringbaardje. De whiplash is chronisch, gaat nooit meer over, ik heb elke dag pijn. Omdat ik mijn fakking GSM wilde pakken tijdens het rijden!
    Lieve mensen denk toch na, geloof me, het is het niet waard!!!!!
    En het maakt geen bal uit of je in een auto of op een fiets zit. Als je je in het verkeer begeeft, doe dan niets anders!

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Alsof een appje echt niet kan wachten, jeetje zeg. Ik ben nogal angstig in de auto, dus het zou totaal niet in me opkomen mijn telefoon te pakken tijdens het rijden (zit vaak al niet eens aan de radio of zo), en vind het echt extreem onverantwoord dat mensen dat wel doen. Kun je dan echt zo slecht zonder je telefoon??

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik denk dat het meer een kwestie is van altijd bereikbaar willen zijn.
    Ik krijg ook weleens de vraag waarom ik niet opnam, want ik was nog maar net een paar minuten weg. (In dit geval zat ik net in de auto op weg naar huis)
    Maar dan zit ik in de auto dus dan bel ik niet eerder dan dat ik voor de brug sta te wachten of dat ik thuis ben. Geen idee ook hoe ik handsfree moet bellen. Heb altijd ruzie met dat ding. Nu ben ik voor mezelf begonnen, dus mijn man zorgt dit weekend wel dat mijn telefoon verbonden word via de carkit van de autoradio. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan altijd op zal nemen.

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Dat vind ik echt totaal onverantwoord van die vriendin. Dat je, als je appt, jezelf in gevaar brengt is één ding, maar hoe zou je zelf reageren als een append persoon je kind/moeder/man doodrijdt?

Als je auto rijdt heb je gewoon een moordwapen onder je kont hangen. Geen spelletje.

Bellen doe ik wel (met carkit!!), maar liever niet te lang omdat ik toch merk dat een deel van je aandacht naar het telefoongesprek gaat. Appen doe ik alleen als de auto stil staat (een enkele keer wel voor het stoplicht)

9. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Een tijdje geleden heb ik een docu gezien over veroorzakers van dodelijke ongevallen. Er was ook een man bij die op een rustige snelweg aan het smsen was. Plotseling werd het toch wat drukker en ontstond er file. Hij reedt achterop een auto met een gezin erin. De baby aan boord heeft het niet overleefd...

Je zult je kindje verliezen doordat iemand persé zijn berichtje wil lezen/versturen zeg...

10. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Dat heb ik inderdaad ook gezien. Zo triest :(

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja die vent die bij mij achterop reed had ook niet gezien dat het verkeer voor hem stil stond :(

12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Nou dan ben ik niet bepaald netjes merk ik. Ik pak gerust me telefoon en ga gerust appen en bellen.

En nu zou ik waarschijnlijk de halve wereld over me heen krijgen. Iedereen kan me nu een mening geven onverantwoord vinden.
    Hoeft allemaal niet niemand leest mij de les.

13. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Aparte reactie. Ik hoef je niet de les te lezen; lees het topic zelf maar even door.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel stoer van je. ;)

Ik hoop dan alleen maar dat je jezelf een keer te pletter rijdt en niet een onschuldig kind of iemand anders. Of je eigen kind een dodelijk slachtoffer wordt...dan piep je wel anders. :(

15. flowertje36

Dat heeft niks met stoer te maken. Zo ben ik gewoon en iedereen kan zeggen oh wat slecht en de rest.

Die enkele x dat ik in een auto zit. Der gebeuren elke x wel ongelukken en vaak genoeg niet onder invloed van telefoons.

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Waarschijnlijk gaat het meestal wel goed, maar het zal maar net die keer wel verkeerd gaan. Er zijn al genoeg ongelukken gebeurd waarbij mensen wel gewoon op het verkeer letten, dus daaruit kan je opmaken dat je gewoon echt alert moet zijn in het verkeer. Met een telefoon in je handen ben je dat toch minder.

Ik merk wel dat als ik een appje krijg ik me vaak moet bedwingen om toch niet even te kijken. Daarom zet ik mijn telefoon nog we eens op stil, dan hoor ik het ook niet.

17. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Is dat dan niet juist een reden om extra alert te zijn? Zelfs al ben je niet bezig met je telefoon dan is een ongeluk zo gebeurd, dus laat staan met.

18. flowertje36

Maar jullie doen net alsof ik nu een weg van drie kwartier ook drie kwartier me telefoon in de handen heb.

Ja als ik een appje krijg dan pak ik me telefoon kijk ik en beantwoord ik als dat nodig is.
    Ivm de ziekte van mijn zoon moet ik gewoon 24 uur per dag bereikbaar zijn. Mijn zoon kan als het niet goed gaat binnen 5min weg zijn.
    Nou excuses dan pak ik mijn telefoon.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En dan krijg je een appje?

Ik snap best dat je bereikbaar wilt zijn in dergelijke situaties, maar daar hebben ze handsfree bellen voor ;)

20. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    En wat nou als een ander jouw kindje te pletter rijdt omdat hij/zij zo nodig op zn telefoon moest kijken, om wat voor een reden dan ook?

Even voor de duidelijkheid; ik gun dat niemand, uiteraard ook jouw kindje niet, maar het is goed je te realiseren dat wat jij doet net zo gevaarlijk is als een ander die het doet

Deel Deze Pagina