Appen met jongen uit de straat

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorena86, 29 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Alles begint onschuldig.
    Ik spreek uit ervaring. Ik vond de jongen waar ik ooit vriendschappelijk mee appte, jaaaaren geleden trouwens in het begin ook alleen maar aardig. We hadden een klik. Gewoon vriendschappelijk. Ontmoet in een bar toen mijn vrijgezelle vriendin ook een tijd lang met iemand stond te praten. Ik zag hem en moest erg lachen omdat hij qua uiterlijk wel de broer van mijn vriend kon zijn. En zijn lange relatie was net uit. Zij heeft dezelfde naam als ik en dat is een niet veel voorkomende naam.
    Na een tijdje merkte ik dat het voor hem meer betekende en ik kreeg ook kriebels. Ik ben altijd open geweest over het appcontact tegen mijn, toen nog, vriend. En heb op een gegeven moment besloten afstand te nemen van die jongen. Ik was op weg verliefd te worden.

    Je moet echt heel eerlijk zijn naar jezelf toe. Raak je ervan gecharmeerd? Als hij een keer niet heeft geappt of later, merk je dan dat je er aan denkt?
     
  2. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Dit dus. En vooral de laatste zin.
     
  3. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Dat is precies de reden waarom ik hier dus ook sceptisch op reageer.
     
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Het feit dat je er een topic over opent zegt al voldoende toch? Het houdt je bezig, meer dan normaal gesproken zou moeten lijkt me. Ik app ook met ‘jongens’ maar geen haar op m’n hoofd die twijfelt over mijn of zijn intenties. Als ik daarover zou twijfelen kap ik het af.

    Dus volgens mij weet je zelf heel goed hoe de vork in de steel zit. Alleen wil je het zelf zien?
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  5. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.285
    4.154
    113
    Ik zou het vreselijk vinden als mijn man met andere (buur)vrouwen zou appen, helemaal omdat hij appen echt verschrikkelijk vind.

    Ik heb zelf ook totaal geen behoefte om dingen te delen met andere mannen, daar heb ik mijn eigen man of vriendinnen voor.

    Ik zou het gewoon afkappen... ik denk dat je zelf ook wel door hebt dat het niet helemaal klopt, aangezien je er een topic voor opent.
     
    Gewooniemand, Ysabella, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    In het andere topic geef je aan dat je gevoelig bent voor aandacht en dat je jezelf niet vertrouwd in situaties van verleiding...
    Dus lijkt mij dat je heel goed weet dat niet heel slim is....om met die "hele knappe jongen uit de straat" te appen ...alleen al het feit hoe je dat beschrijft.
    Want wat heeft dat voor toegevoegde waarde te vermelden als het alleen maar onschuldig en vriendschappelijk is?
    Ik denk dat je je op gevaarlijk terrein begeeft. Dat lijkt nu misschien niet zo maar voor je het weet zit je er midden in.
     
  7. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik zou het woord jongen vervangen door man. Ik dacht dat je met een kind/puber aan het appen was haha.
     
    Ansel, Lies1611, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik vind het totaal ongepast. Dit soort gedrag vraagt om problemen.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.555
    7.367
    113
    Kijk, dit scheelt mij weer typen @Lorena86

    Kap het af óf hou het puur over de kinderen. Als een vader van een vriendje van één van de kids gaat vragen hoe het met m'n werk is of hoe mijn dag was etc zou ik behoorlijk afwijkend vinden.
     
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit

    Ik heb totaal geen moeite met oude contacten. Vriendinnen (vriendschappelijk) die al jaren bevriend zijn. Maar iemand nieuw die ineens elke dag gaat appen over koetjes en kalfjes zou ik toch wel apart vinden.

    Ik zou het dus gewoon laten voor wat het is. En er niet echt meer op ingaan tenzij het wat voor school vd kids is.
     
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.595
    3.976
    113
    dit dacht ik ook.
    En eigenlijk dacht ik, oh iemands tienerdochter is de hele tijd aan het appen met een jongen in de straat en daar heeft ze een vraag over...:roflmao::roflmao::)

    anyway. Als het zoveel met je doet zou ik ermee kappen. Ik app ook weleens met een ouder maar dan gaat het over kinderen, of over school. Niet over ditjes en datjes en sporadisch. Ook app ik niet dagelijks met de buurman, maar alleen als we iets van elkaar nodig hebben, of elkaar ergens mee kunnen helpen.
     
    Gewooniemand, sillies en Evanesco vinden dit leuk.
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.592
    3.483
    113
    In eerste instantie dacht ik ook aan een jongen van uiterlijk een jaar 25.

    Maar goed, ik zou dit ook afkappen. Ik app alleen met de buurman over de verzorging van de planten en huisdieren en met vaders van vriendjes en vriendinnen over speelafspraakjes, feestjes enz. Kortom, praktische zaken.

    Met één man mail ik ook over ons leven en hoe het gaat, maar die ken ik al langer dan mijn man, ik heb er nooit iets mee gehad en hij woont aan de andere kant van de wereld met vrouw en kinderen. Buiten dat heb ik geen contact met mannen zonder dat ik er mee te maken heb in die zin als voor het werk, sport etc. en mijn man net zo met vrouwen.
    We zoeken het niet op.
     
    Gewooniemand en Koektrommel vinden dit leuk.
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had overigens ook wel een bijzondere situatie.
    Ik leerde een vrouw kennen, we klikte goed met elkaar en hebben kids dezelfde in dezelfde leeftijd dus spraken regelmatig af. Ook tussen onze mannen klikte het dus gingen ook wel eens weg met zijn vieren.
    Ze zijn wel heel anders dan wij, hij is wat spontaner en praat veel. Zij is meer gesloten en praat niet zoveel.
    Toen ik vorig jaar jarig was gefeliciteerde hij mij op de app (had nooit met hem geappt, hij appte altijd met mijn man en ik met zijn vrouw) maar we raakte aan de praat over van alles, hij deelde ook gevoelige dingen over zijn relatie en ik gaf hem daarin advies. Mijn man vond het toen ook een beetje gek dat hij meer met mij appte dan met hem en dat hij ook gevoelige onderwerpen met mij besprak.
    Ik kwam er achter dat het beter met hem klikte dan met haar, heb ook wel eens 1 op 1 met hem afgesproken. Mijn man weet dit wel, zij niet (hij wilde het haar niet vertellen omdat ze erg jaloers is).
    Inmiddels is het contact tussen hem en mij veel minder en in zijn relatie gaat het veel beter, dus ik heb er nooit wat achter gezocht. Ik denk dat hij zich gewoon op zijn gemak voelde bij mij en behoefte had aan vrouwelijk advies betreft zijn relatie.

    Nogmaals, ik vind echt dat dit moet kunnen maar alleen als er geen gevoelens bij komen kijken en dat is iets wat je voor jezelf goed in de gaten moet houden. Ik denk ook dat je zelf goed weet wanneer dingen te ver gaan.
    Maar wie weet zoekt hij gewoon sociale contacten in de buurt.
     
    Mayflower en pippa26 vinden dit leuk.
  14. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Mijn vader deed hetzelfde met onze buurvrouw. Het begon met smsjes en imiddels zijn ze 20 jaar samen. Onze buurvrouw stond mijn moeder te troosten "Ooh wat erg voor je" toen mijn ouders gingen scheiden terwijl ze ondertussen allang met mijn vader het bed in dook (dat wist mijn moeder op dat moment nog niet).
     
  15. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.942
    113
    Ik moest er inderdaad even aan denken.. hihi.
    Oh boy, begin daar niet aan.
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.941
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het zelf heel gek vinden als een buurman mij ineens gaat appen om te vragen hoe het met mij gaat.
    Het is een buurman en geen goede vriend die je al vanaf je jeugd kent.
    Ik zou er maar mee oppassen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.858
    113
    Vrouw
    Volgens mij weet je het zelf heel goed, anders open je er geen topic over.. ik zou het niet accepteren als mijn man dagelijks zit te appen met de buurvrouw..
     
    Koektrommel vindt dit leuk.
  18. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Ik zou het heel ongemakkelijk vinden als een vader van mijn kinds klasgenootje elke dag appje stuurt. En al helemaal als ze over hemzelf etc gaan terwijl ik daar verder nooit over de vloer kom.
     
    Koektrommel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina