Bahbah.. als ik ergens kwaad om kan worden is het wel gelieg en stiekem gedoe. Ik had denk toch al eerder ingegrepen maar daar heb je nu niks meer aan. Ga eens een open en eerlijk gesprek aan met je eigen man. Geef vooraf aan dat het je dwars zit en dat je er samen uit wil komen. Ik neem aan dat je dit wel wil. Wat die vriend doet moet hij weten, maar dit mag nooit tussen jullie in komen. Je man heeft zich in een tweestrijd gewerkt en voor hem doet zich nu een loyaliteitskwestie voor. Wat opzich heel stom is, aangezien jij zn vrouw bent en hij voor zou jou moeten gaan ipv die vriend. Hij heeft het lastig en help hem daarbij. Hier zou keihard tegengas niet werken als ik iets wil bereiken, dan maar met zachtere hand. Maar wel uiteindelijk het doel om die vriend weg te werken. Weg die onbetrouwbare zak! Die vriend heeft door dat jij tussen hen in wil komen. Terwijl het juist andersom is: hij komt tussen jullie huwelijk! Hij waardeert overduidelijk de waarden van het huwelijk niet. Maar jullie wel... toch?
Dit zet mij wel aan het denken... Die vriend weet niet dat ik weet dat zij zijn gaan stappen en die andere vrouw daar was. Tijdens een etentje met die vriend en zijn vrouw en mijn man en ik, kreeg ik vermoedens .. Ik heb dit direct op tafel gegooid. Beide ontkenden, later thuis gaf mijn man aan dat dit dus wel zo was, maar dat die vriend niet mag weten dat ik het weet. Wat een omslachtig topic is dit geworden. Ik irriteer me sinds dit hele voorval ook steeds meer aan mijn man, want die neemt het in alles voor die vriend op. We hebben nu echt paar x in de week een discussie, door mij, want ik ben gewoon geïrriteerd.
Het is ook lastig meid. Ga een goed gesprek aan met je man, zonder oordelen en zonder woede. Geef aan wat je dwars zit en laat die vriend zeker niet tussen jullie huwelijk komen! Dat is het niet waard hoor.
Haha nouja ze waren aan het stappen. Die vriend bleek dat grietje uitgenodigd te hebben zonder dat m'n man dat wist en zij hebben mijn man verdacht lang alleen gelaten toen ze allebei even naar het toilet moesten.
Maakte dat het ook maar een makkelijker verhaal.. dit was beetje begin van de ellende. Toen mijn man hem hiermee confronteerde, bleek dat hij vaker als excuus gebruikt werd voor zijn uitstapjes buiten huis. En was het dus al verschillende keren niet "toevallig" dat het grietje opdook waar mijn man en die vriend waren. Ben blij dat ik hier even nu verhaal kon doen, al leek het soms wat warrig. Had ik even nodig om het van me af te schrijven. Heb er ook met mijn man over gesproken en maak me om hem geen zorgen. Kan hem jammer genoeg niet verbieden met die gast om te gaan, maar het contact is al beperkt. Ze zien elkaar in ieder geval bijna niet meer.
Zou het niet zo kunnen zijn dat jouw man/vriend vreemdgaat? En dat hij daarom zo'n lulverhaal ophangt?
Ah kijk, fijn dat er weinig contact is! Wat zegt je man over het wissen van de appjes? Heb je uitgelegd wat voor gevoel dat bij jou opwekt?
Als die vriend vreemdgaat volgens jou man. Waar je man vervolgens bij is, voor hem dekt zo gezegd. En jou man vertelt jou dat. Dan snap ik niet waarom je man jou de appjes niet laat lezen maar stiekem verwijderd. Je weet er in principe toch al van toch. Waarom word hij daar boos om als je er naar vraagt. Sorry maar ik vind het van je man een zwets verhaal en heb het idee dat wellicht hij degene is die niet zuiver is.
Sorry.. maar hoe oud zijn jullie?! Jouw man wordt geacht het niet aan zn vrouw te vertellen? Dat zou bij ons echt geen optie zijn. Als ik iets tegen een vriendin vertel, ga ik ervan uit dat het binnen hun huis blijft. Maar iets (en vooral dit soort ongein) voor haar man verzwijgen zal ik nooit vragen. En zo geldt dat eigenlijk voor al onze vrienden. Ik merk ook dat jij die vriend de schuld van alles geeft. Maar even voor de duidelijkheid, jouw man laat hem tussen jullie inkomen! Hij is degene die eraan mee doet! Hij kan gewoon tegen die vriend zeggen: alles leuk en aardig, doe wat je niet laten kunt, maar ik heb geen geheimen voor mijn vrouw.
Ja.. de lucht is geklaard. Hij laat die vriend links liggen. Is wel gekwetst want dacht dat het een hele goede vriend was. Hij kiest voor mij en verwijderd die appjes zodat hij geen openstaande gesprekken heeft en eraan wordt herinnerd dat ze appen. Klinkt heel stom, maar ik weet dat het waar is. Heb de appgesprek geschiedenis gezien en inderdaad niks vreemds. Mijn man wilt er niks mee te maken hebben dat die vriend vreemd gaat, maar wil zich ook niet met hun huwelijk bemoeien. Vandaar dat hij wel heeft gezegd wat ie d'r van vond maar het verder laat. En hij heeft ook duidelijk gezegd zich niet als excuus laat gebruiken. Ze hebben overigens bijna helemaal geen contact meer. En tussen mijn man en mij is het uitgesproken.