vraag over bloeding

Discussie in 'Miskraam' gestart door miranda22, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hallo allemaal,

    Ik ben vandaag 7 weken zwanger, gister voor het eerst naar de verloskundige geweest.
    Alleen gister bij het opstaan begon ik in 1 keer heel heftig te bloeden, de verloskundige heeft mij gemeld dat het nu 50/50 procent hebt op een goeie zwnagerschap of een miskraam, dinsdag heb ik een echo om te kijken wat er aan de hand is.
    Nu heb ik de hele dag bloed verloren, de ene keer wat meer als de andere keer.
    Maar nu ik vanmorgen uit me bed kwam is het gestopt, nu mij vraag is dit nou een goed teken of niet?
    Hoop dat iemand mij kan helpen

    groetjes miranda
     
  2. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Hoi Miranda,

    Ik heb dus precies het zelfde. Ik heb 3 dagen gebloed. En nu is het ineens weer over. Ik heb een inwendige echo gehad maar het hartje was niet te zien omdat het nog maar 6 week was ( of het was overleden maar daar ga ik niet van uit ) . Dus heb ik nog geen zekerheid. Ik weet ook niet of dit een goed teken is , ik vraag het me ook af!
    Sterkte in deze onzekere periode!
     
  3. Amsy

    Amsy Bekend lid

    8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hallo Miranda
    Heb je veel krampen gehad tijdens het bloeden? En zag je stosels of niet? Bloedverlies an sich hoeft niet slecht te zijn, idd 50% kans dat er iets heel anders gaande is. Dat het weer gestopt is lijkt mij een goed teken. Als een miskraam zich doorzet dan bloedt je nog dagen na. Probeer de moed erin te houden, bloedverlies an sich zegt niets, en zeker als het stopt en het niet met krampen en stolsels gepaard gaat. Succes de komende dagen!
     
  4. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hey,
    dank jullie wel voor de antwoorden.
    @paulien, ja echt heel vervelend, hoop dan ook voor jou dat het goed blijt gaan.

    @amsy, heb niet echt krampen gehad een beetje druk,maar geen kramp.
    En er kwamen heel af en toe hele klein bloedstolsels eruit, maar niet groter dan een halve cm.

    Bedankt voor de reactie,s

    groetjes miranda
     
  5. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Moeilijk te zeggen hoor. Dat wordt toch de echo afwachten, al duren die dagen nu wel erg lang. Je wilt zekerheid. Helaas is het bij mij niet goed afgelopen. Moet morgen naar het ziekenhuis voor de curretage!

    Groetjes,
    Joyce
     
  6. tayka

    tayka Lid

    31 mei 2007
    50
    0
    0
    ass. groepsleider
    assen
    erg moeilijk om te zeggen.
    tijens mij eerste zwangerschap heb ik ook bloed verloren, werd er gelijk gezegt dit is een miskraam, wat bleek paar maanden later een geweldige zoon op de wereld gezet. tweede zwangerschap had ik weer bloed, ik dacht oke dat is niet erg, heb het met de eerste ook gehad zal wel een innesteling zijn, dit zette aleen heel erg door (had verder geen klachten zoals krampen) dag later kwam helaas oms 8,5 maanden oude vruchtje er uit. dus ja bloed zegt echt niet alles helaas. het enige wat zekerheid geeft is toch een echo. kun je niet vragen of ze eerder een echo willen maken ivm bloedverlies en de spanning?
    hoop voor jullie dat het goed gaat.

    gerda
     
  7. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hallo allemaal,

    heel erg bedankt voor de reactie,s, er is dus echt geen touw aan vast te knoppen of het nou goed of niet goed is.
    Onder tussen ben ik weer een heel klein beetje bloed verloren, daarom heb ik hier in alkmaar het zoekhuis gebeld en kan morgen ochtend om 10 voor 10 terecht voor een echo, dus dat is gelukkig een stukje sneller.
    Ik zal aten weten hoe het is verlopen.

    groetjes miranda
     
  8. tayka

    tayka Lid

    31 mei 2007
    50
    0
    0
    ass. groepsleider
    assen
    succes meid. duim voor je dat het goed zit!
     
  9. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Spannend Miranda! Ik zal aan je denken, ik hoop zo voor je dat het goed zit! Dit wens je niemand toe. Sterkte.

    Toen ik er was voor mijn inwendige echo en toen dus ongeveer 6 week zou zijn,en ze nog niks konden zien dacht ik nou dan kunnen ze het over een week wel zien ja, maar toen zij die vrouw: we kunnen niet elke week een echo gaan maken. dus wacht nog maar 2 week. :confused: Waarschijnlijk weet ze niet hoe die stress is. Maar zij beslist daar gelukkig niet over , dus morgen spreek ik mijn verloskundige weer en dan wil ik gewoon maandag of dinsdag een echo.
     
  10. tayka

    tayka Lid

    31 mei 2007
    50
    0
    0
    ass. groepsleider
    assen
    @paulien wat een rare opmerking van die echo persoon. die weet echt niet hoe erg het is om in spanning te zitten! ik vind gewoon als je niets beters kunt bedenken om iemand gerust te stellen houd dan gewoon je mond! en maak niet een opmerking we kunnen niet elke week een echo maken. gelukkig mag je naar de verloskundige en dan hoop ik voor je dat ze het of kunnen horen of dat ze je toch met spoed weer terugstuurt naar het ziekenhuis!

    wens jullie allemaal sterkte
     
  11. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Ja idd, mijn mond viel open toen ze dat zei, ik kon wel janken! En ging ze me ook nog doordringent aan kijken en zeggen ja erg is het he? :evil: Maar gelukkig snapt de verloskundige mij wel heel goed, en ik denk dat zij mij wel weer terug stuurt voor een echo. Ik hoor het morgen en dan laat ik het nog weten of ik eerder heen mag.
     
  12. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Lieve dames,

    Over een bloeding die wee rophoudt valt idnerdaad niet veel zinnigs te zeggen. Ik hoop dat jullie op de echo snel een kloppend hartje zullen zien. In ieder geval moet dat bij 7 weken echt al duidelijk zijn, dus een echo rond die tijd moet jullie uit de onzekerheid verlossen.

    Ik duim voor jullie!
     
  13. Sjannie

    Sjannie Actief lid

    28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo,
    Ik heb ook een vraagje over bloeden.

    Ik heb afgelopen weekend 1-7 positief getest (cyclus 28 dgn) Dinsdagmiddag 3-7 begon ik licht wat bloed te verliezen en wist meteen het is mis. Ik heb dinsdag pijn in mijn bovenbenen, rug en ook wat in mijn buik gehad. Maar om nou te zeggen vreselijk pijn nee..en om nou te zeggen ik heb een hele heftge bloedingen nee zeker niet. Sterker nog, zoveel stelt het niet voor. Niet 1 maandverband is doorgelekt en heb alleen voor het frisse de maandverbanden verschoont. Bij elkaar zo 6 maar? het is al bijna gestopt en het is veel minder dan dat ik normaal ongi ben.
    Heb vanmorgen getest en test is negatief dus HCG is al mijn lichaam uit. voel het ook aan mijn borsten die zijn weer normaal.

    Ik weet dat ik nog maar heeeeel kort zwanger was maar dat het zo weinig is vind ik wel apart. Zijn er andere dames die hetzelfde hebben gehad of bloedde het evengoed veel ondanks nog maar prille zwangerschap?

    Hoor graag jullie ervaringen.

    Groetjes, Chantal
     
  14. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Sjannie, ik wil wel effe reageren.
    Ik heb het vorige week allemaal meegemaakt.
    Dinsdag een echo waar een te klein vruchtje was te zien, dus 1 week wachten, vanaf die dinsdag verloor ik ook helder bloed.
    Woensdag weer bloed, donderdag vloeide ik alsof het een lichte ongi was.
    Vrijdag weer bloed, maar minder dan ervoor, vrijdagavond oud bloed en zaterdagmorgen ook oud bloed.
    Dus ik dacht, ow dat is goed, misschien gaat het toch nog goed.
    Maar zaterdag middag begonnen de krampen, in de loop van de avond meer bloeden, en rond 19:30 ben ik het vruchtje verloren.
    Daarna werd het bloeden weer minder.
    En sinds gister heb ik weer oud bloed.
    BIj mij hebben ze dinsdag op de echo al geien dat alles schoon is, en dat gaf mij wel een fijn gevoel.
    Ik was volgens mijn berekeningen 7 weken zwanger, maar het vruchtje zelf is niet verder gekomen dan 5 1/5 week zwangerschap.

    Ik zou als ik jou was een afspraak maken voor een echo, dat je duidelijkheid krijgt over het wel of niet nog aanwezig zijn van het vruchtje / weefsel.
    Dat haalt je toch uit de onzekerheid.
    Tenminste zo heb ik dat ervaren.

    Lieverd, heel veel sterkte ermee.

    Liefs Hope
     
  15. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Hoi Miranda, weet je al iets meer?
    Ik hoop echt dat het goed is gegaan bij jou!

    Ik heb net de verloskundige gebeld, en ik mag pas volgende week donderdag heen voor een echo :( . maar het is iniedergeval beter dan nog 4 dagen later.
     
  16. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hey paulien
    ik kom net terug uit het ziekenhuis, en het ziet er goed uit, het hartje klopt!
    Ze konden het niet met zekerheid zeggen maar waarschijnlijk ben ik zwanger geweest van een twweling en het 2de vruchtje is onder weg om eruit te komen, daarom is het ook niet zeker dat het goed blijft gaan, maar het zag er nu helemaal goed uit.
    Ove3r 2 weken mag ik weer voor een echo.

    Ook wel beter dat je wat eerder kan voor een echo, ik zal voor je duimen.

    Iedereen bedankt voor de antwoorden en reactie,s

    groetjes miranda
     
  17. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Oh wat geweldig nieuws! Ik zat helemaal in de zenuwen haha.
    Ik hoop voor je dat het zo blijft, vast wel ! :D
    Verlies je nou nog steeds bloed dan?

    Groetjes Paulien
     
  18. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wat goed zeg! Nou hopen dat het goed blijft gaan.....!
     
  19. Sjannie

    Sjannie Actief lid

    28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Hope,
    Allereerst wat verschrikkelijk dat je je kindje hebt moeten verliezen! het is zo verdomd moeilijk want je zit op die roze wolk en daar donder je dan heel hard van af.
    Ik heb zelf een MA met 13,5 in november 2006 gehad. Dit was een minnie bevalling met 10 uur (been) weeen en daarbij hoopte bloedstolsels zich op in de baarmoeder .... Met 9 weken nog een goeie echo gehad en uiteindelijk is ons kindje niet verder gegroeid dan 10 weken! kortom een heel drama en fysiek heel zwaar. En uiteindelijk naar 5,5 week alsnog gecureteerd omdat het toch niet schoon was.

    Daarom wil ik ook weten of het straks schoon is. Moet zeggen heb nu alleen nog maar met afvegen wat oud bloed en ik zou nu zeggen dat ik nu klaar ben. Heb gisteren toch VK gebeld en ze vertelde me dat het kan dat je weinig bloed verliest...in mijn geval is het niet meer geweest dan alleen een bevruchting wat wellicht niet verder is ontwikkeld. Nav mijn verhaal van mijn MA begreep ze wel dat ik straks zekerheid wilde hebben. Ik moest een weekje afwachten en dat doe ik dan nu ook maar. Heb geen pijn in buik en bloeden is nu zo goed als gestopt en dat maakt dat mijn fysieke leed wellicht bespaard wordt. maar goed toch nog even afwachten. En ja ikk wil straks voor mijn vakantie toch een echo want het liefst gaan we er gelijk weer voor.

    Lieve Hope dank je wel voor het reageren en ik hoop dat jij je verlies een plekje kunt geven en straks weer snel zwanger bent en het wel voorspoedig zal verlopen!

    Liefs, Chantal
     
  20. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hey hey,

    op de echo was nog wel te zien dat er nog wat bloed in me blaas zat en dat moet er nog wel uit komen, maar het gaat echt met druppeltjes nu.
    nou paulien, ik ga echt voor je duimen en hopen dat het voor ou ook allemaal mee zal vallen.

    groetjes miranda
     

Deel Deze Pagina