Hi allemaal, Binnenkort wil ik gaan starten als gastouder. Bij mij is veel inclusief in de prijs. Ik heb een grof lijstje van dingen waar ik rekening mee kan houden maar hoor graag wat erbij kan! Maandelijks - Drinken (water, thee en ‘melk’) - Tussendoortjes - Groente en fruit - Warme maaltijden - Billencrème - Babyolie, zonnebrand etc - Creatieve spullen Langere termijn (bv eens per jaar herzien) - Herbruikbare luiers en doekjes - Slaapzakken - Hydrofiele doeken - Slabbertjes - Schortjes - Luizenzakken - Zwembandjes - Handdoeken - EHBO kit - Etherische oliën Eén keer aanschaffen - Grote luieremmer met waszakken - Bekers, bordjes en bestek - Speelgoed - Speel “toestellen” - Speelmatten - Eetstoelen - Learning towers - Krukjes - Mandjes voor persoonlijke spullen - Extra babyfoon camera’s - Bolderwagen - Een paar stoom diffusers - Wellicht een heksysteem om een babyhoek te creëren Alvast super bedankt!
Warm eten betalen ouders bij mij extra voor. Ook zonnebrand laat ik ze zelf meenemen. Ivm allergie. Speelgoed schaf ik jaarlijks wel wat nieuws aan. Vooral houten speelgoed. Wat ik nog mis in je lijstje, kosten voor entree als je ergens heen wilt. Bewaar overal bonnetjes van.
Eten ze tussen de middag warm? Anders mis ik een broodmaaltijd. Reservekleren, worden wel eens vergeten of er gaat een extra setje doorheen Opslagruimte als kasten enz Bij jonge baby's spullen als box, wipstoel, bedjes met toebehoren enz. En persoonlijk vind ik herbruikbare luiers een ontzettend vies idee, zeker als ze gewisseld worden tussen meerdere kinderen
Eens wat betreft de luiers. Wij moesten zelf altijd luiers meegeven, dan had je kindje gewoon de luiers die ze altijd hadden die goed pasten of waar ze geen rode billetjes van kregen. En luizenzakken zijn toch al lang achterhaald? Verder buggy, wandelwagen en autostoeltjes.
Ik geef bij mijn gastouder eigen luiers mee. En een eigen slaapzak voor het slapen daar. Brood, thee, melk, roosevicee/diksap zit incl. Warm eten kan ook, maar daar betaal ik 2,50 voor. Zou jezelf niet op onnodig kosten jagen.
Bedankt! Babybedjes stond al op mijn lijstje en box (iets vergelijkbaars) ook ik neem een bolderwagen ipv kinderwagen en heb zelf ook nog een tweelingwagen staan voor t geval ik met minder jongere kinderen ben. Draagdoek heb ik al van mijzelf.
Wasbare luiers zou ik niet halen. En als ouders die gebruiken, nemen ze die zelf wel mee. Wat moet jij met luiers van andere kids? Lijkt mij ook geen fris idee als allerlei kids dat aan hebben. Gewone luiers en doekjes geven ouders ook vaak mee. Ik mis ook diksap/limonade op het lijstje. Of mogen ze dat niet? Maandelijks ook stroom/waterkosten
ja ze eten tussen de middag warm! Dit is in de prijs inbegrepen. Reservekleren heb ik zat van mijn kinderen dus dat zit ook goed. Qua opslagruimte kan ik inderdaad misschien nog iets aanschaffen ik zal dat erop zetten. En in principe zou een wipstoel geen kwaad kunnen ik ga daar even naar kijken. Verder herbruikbare luiers hebben enorm veel voordelen en zijn helemaal niet zo vies. Ontlasting word opgevangen door een dun velletje dus hoef je niet eens aan te raken. Basisbroekjes gaan zo de wasmand in einde van de dag. Wassen op 60 graden en er is niks meer van over. Kinderen worden sneller zindelijk, voor de huid is het veel minder zwaar en dus minder uitslag, en dan heb ik het nog niet eens over de voordelen qua duurzaamheid...
bij mij word het een antroposofische opvang dus ouders staan heel open voor het idee van herbruikbare luiers als ze het zelf al niet doen. En lees de voordelen in de reacties hier ook van eerder. Er zijn heel veel ouders die overstag gaan door de voordelen zodra ze gewend zijn aan het idee! limonade bied ik inderdaad niet aan. Ik zal energiekosten meenemen
Ik heb een gastouder voor mijn dochter en ik geef de luiers altijd mee. Een pak staat daar gewoon. Ik zou het onhandig vinden als mijn dochter bij de gastouder ineens een wasbare luiers moet dragen. In de praktijk zou dat betekenen dat zodra ik daar ben ze moet worden omgekleed en als ik haar ophaal ook weer.
En wat als de gastoudervragers dat niet willen, jij kan dit geweldig vinden, zij misschien niet. Sterker nog, als mijn gastouder zou zijn begonnen over wasbare luiers, was ik vertrokken. En als het kindje 1 ochtend blijft, geef je de wasbare luier mee? Want die zit om de billen. En waarom moet jij zorg dragen voor snellere zindelijkheid? Nee, laat de ouders daar zelf voor kiezen
Nee hoor! Het is veel simpeler. Als ze gebracht worden dan mogen ze die luier aan houden. En einde van de dag krijgen ze de enkele luier om die de ouder dan meeneemt bij het brengen. Dit is dan alleen als de ouder het niet fijn zou vinden om de luier van de opvang mee naar huis te nemen en de volgende dag bij het brengen weer terugkrijg gewassen.
Ik laat de ouders daar ook zelf voor kiezen de hoeven toch niet hun kind naar mij te brengen? Ik heb al een handjevol ouders die graag hun kinderen naar mij juist door mijn uitgangspunten als herbruikbare luiers en dagelijks warme biologische maaltijden.
Niet alles gelezen maar hier gaat ip alles mee: luiers, doekjes, slaapzakken etc. Geef ik dus mee naar de gastouder. Ze eten daar en dat zit bij de prijs in. Ook wat lekkers met sinterklaas en een cadeautje in hun schoen, dat moet natuurlijk niet maar doet zij wel, erg leuk! Verder, je moet je huis warm houden, dus als je nu dagen niet thuis bent zal de energie rekening hoger zijn. En wat meer was, beddengoed en slabbers enzo moeten toch vaak gewassen.
Geen tips voor je lijstje. Wil je wel veel succes en veel plezier wensen. Waarom die negativiteit in bepaalde reacties? Dit is wat zij wil en hoe zij het wil. Ouders kiezen voor een gast ouder die bij hun opvoed en leef ideeën passen. Wat inhoud dat er genoeg ouders niet voor TS zullen kiezen EN er genoeg ouders wel voor TS zullen kiezen. Door diversiteit in wat er aangeboden wordt is er voor iedereen wat wils.