afval in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden, ik zoek ff advies. Sinds een paar weken wordt er bij ons afval in de zijtuin gegooid. Halve broden die helemaal beschimmeld zijn komt het meest voor, maar ook zakken met daarin frietjes of afhaalmaaltijden. Het is echt heel goor.

We wonen hier al vijf jaar en hebben - naar mijn weten - geen ruzie met de buren. We zijn niet dikke mik, maar zijn bij genoeg mensen gewoon op goede voet (op elkaars huis of kind passen, praatjes maken, dat soort dingen). Dit afval speelt nu al een paar weken en ik weet niet wie dit doet.

Het is ook zo raar, het zijn echt heel erg beschimmelde broden. Niet iets dat je zomaar bij je hebt, zeg maar. Een zakje boterhammen dat door een scholier uit de tas gesmeten wordt had ik me nog voor kunnen stellen, maar dit is zo raar. Het gebeurt een aantal keer per week, volgens mij 's nachts of 's ochtends vroeg.

Eerlijk gezegd begint het wel aan me te knagen. Wie doet er nou zoiets? Wat moet ik er aan doen? Kan je hiermee eigenlijk naar de politie (ik weet immers iet wie het is)? Ik ben echt een beetje bang dat er buren zijn die boos op ons zijn, oid. Of misschien proberen onze katten te vergiftigen? We hebben er vier en we zijn altijd duidelijk geweest dat we graag komen opruimen als er een buurman is met een poepprobleem.

Pfff, het zit me best hoog, eigenlijk. Ik voel me ineens heel onveilig tussen de mensen met wie we al jaren gewoon goed omgaan.

Hebben jullie ideeen over hoe ik dit aan zou moeten pakken?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    tsjah wat een moeilijke situatie, misschien zou je het kunnen vragen aan de buren (doodeng maar toch de moeite waard?) Als je naar de politie stapt gaan hun als eerste naar de buren toe denk ik dat is al helemaal zo 'direct'. Heb verder niet echt ideeen hoe je dit op kan lossen behalve camera's neerhangen e.d. Maar dat is wel erg overdreven hihi

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Misschien zijn je buren het wel niet, ja kan toch gewoon vragen of hun wel eens iets is opgevallen of dat er ook rommel bij hun in tuin ligt?

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wat vervelend zeg. Je zegt dat het al een tijdje gebeurd, als ik jou was zal ik foto's maken van de troep die elke keer word gegooid en de buren om je heen eens vragen of hun er ook last van hebben.

Als dit niet overgaat zal ik wel de wijkagent bellen..

Succes meid!

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Dat is idd niet fris...
    Gezien jullie op goede voet zijn met buren, misschien een keertje erover hebben? Van "goh, wat ons nou overkomt?" Misschien dat iemand een keer iets gezien heeft? Of zodat extra mensen het in de gaten houden. Misschien hebben jullie contact met overburen (als je ze hebt). Die zien meestal meer dan mensen die aan dezelfde kant wonen, gezien hun uitkijk jullie huis is. Of is het achter in de tuin? Met zijtuin vroeg ik mezelf af of het bij de voortuin of achtertuin hoort. :)
    Als het bij de voorkant is, misschien dat iemand iets ziet wanneer het gebeurt?
    Ligt de zijtuin aan een doorpad? Waar veel mensen langskomen?
    Durf het zo niet zeggen verder. Politie weet ik zo niet. Misschien is er een non-urgentie nummer wat je eens kunt bellen voor info?
    Hopelijk kom je er snel achter wie dit doet...etc bah...

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Dat is wel een goed idee, het hoeven natuurlijk helemaal niet de buren te zijn. Ik zal vanavond eens polsen bij de overburen. Ik had het al aan twee buren gevraagd, maar die wisten er niks van. Maar wel een goed idee om eens rond te vragen. Dan kan ik ook meteen zeggen dat ik het zo raar vind en dat als het komt omdat iemand iets tegen ons heeft, ze het net zo goed maar kunnen komen bespreken. (in de zin van "dat doe je toch niet" , niet in de zin van "jij hebt het gedaan").

Ik dacht ook aan een bordje met zoiets als "dit is een tuin, geen afvalbak". Of misschien dat dat juist wel reacties uitlokt.

Pfff... helemaal niet leuk dit. Ik voel me even heel klein.

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Volgens mij verboden, maar misschien een verborgen camera ophangen?

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Niet als je alleen je eigen terrein filmt.

9. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik zou niet meteen ervan uitgaan dat het mensen zijn ;)

Een tijdje geleden hebben wij hier een aantal van die soort kraaien (geen echte kraaien maar die, die een stukje kleiner zijn, weet alleen ff niet hoe die heten) en een paar meeuwen gehad.

Op zich niet onnormaal maar die beesten hebben dus naar alles wat eetbaar is gezocht en het bij een paar buren bij/in de bakken gevonden en omdat beide soorten vogels dit wilden maakten ze er ruzie over ...

Gevolg: Er lag brood, aardappels, groente en noem maar op in onze tuin ;)

Inmiddels zijn ze gelukkig vertrokken en ik heb weer rust :D:D:D

10. tulip

tulip Niet meer actief

grenst die tuin aan buiten, dat het kwajongensstreken zijn?? Ik zou idd nog meer buren vragen in de zin van: goh, lekker dat afval in onze tuin, hebben jullie er toch ook geen last van??

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Voor het beschimmelde brood een bordje maken; hier wonen geen geitjes

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

en ben je al bij wat buren geweest?
    wij hebben een tijdje in de voortuin lege zakjes chips en pakjes sigaretten gehad.. ging vanzelf over maar dit waren denk ik wel jongeren ;)

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi,

Mijn dochter (2) liep van de week met een korstje beschimmeld brood en wilde net een hapje nemen en toen was bij mij de maat wel vol. Ik ben meteen bij buren langsgegaan en die wezen eigenlijk allemaal naar één vreemde familie (het ene gezin woont in de ene straat en de het andere gezin in de andere straat; we hebben een hoekhuis en wonen voor ons gevoel dus op twee straten ;)). Het schijnt dat zij wel vaker dit soort acties hebben (bomen snoeien in je tuin als je op vakantie bent; chemische troep op je struiken spuiten als ze je katten zat zijn, etc.). Ze liggen ook niet bijster goed in de buurt. Sowieso zou ik er niet eens een gezicht aan kunnen hangen, ik heb ze volgens mij nooit persoonlijk gesproken.

We weten natuurlijk niet of zij het zijn, maar bij mij is een stuk onrust weg... het is iig niet dat mensen een hekel aan ons hebben, waarschijnlijk ligt het aan de katten.

Ik heb ook de wijkagent gebeld (niet echt nuttig... die snapte het volgens mij niet helemaal) en buren die op de zijtuin kijken gevraagd om het ons te zeggen als ze iets vreemds zien.

Mijn vriend heeft een bordje gemaakt en in de tuin gezet met de tekst dat onze dochter van twee met het brood rondloopt en die schimmels giftig zijn (dat is trouwens ook echt zo). Hij had er ook opgezet dat we een eventueel probleem met ons of met onze katten graag willen oplossen en de dader gevraagd om gewoon aan te bellen om het te bespreken, met onze namen eronder. Sindsdien gebeurt het niet meer.

Maar het blijft raar, toch? Het gaat echt om veel brood (wel 10 halfjes per week) dat zwart van de schimmel in onze tuin wordt gegooid... 's nachts. Je koopt dus expres veel brood en laat het vervolgens dagen/weken lang beschimmelen om het daarna midden in de nacht in de tuin van de buren te gooien, bijna iedere nacht.Jakkes, hoe boos ben je dan? Ik ben toch een beetje bang dat ze straks onze katjes iets aandoen, ofzo. Misschien naief, maar ik had eigenlijk gehoopt dat er iemand aan zou bellen en we gewoon afspraken zouden kunnen maken. Desnoods schep ik alle drollen uit hun tuin, maakt me niet uit. (Even los van het feit dat ik de debiel die dit gedaan heeft aan de hoogste boom zou willen opstroppen, natuurlijk. Bah, dat beeld van Faytje met dat zwarte brood..... ik word er nog boos om!)

14. Verox

Verox Niet meer actief

Heh gats... Wat vies en naar, de gedachte dat een onbezonnen persoon zoiets doet om je katten iets aan te doen vind ik ook weinig geruststellend... Houd alles maar goed in de gaten daar!
    Hoop dat het nu voorbij is.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

wat een stelletje debielen!!!
    ik zou de wijkagent nog eens bellen, en uitleggen dat er een aantal buren gezegd hebben dat hun dit soort dingen doen bij mensen die katten hebben.
    misschien dat de wijkagent even langs kan daar, gewoon om zijn gezicht te laten zien en eventueel bemiddelen?

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Een half beschimmeld brood? Dat moet wel een mega mega kraai zijn ;)

Deel Deze Pagina