Vet percentage verlagen. Wat eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Smnee, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb gister mijn vetpercentage uitgerekend en die is iets aan de hoge kant. Nu wil ik dit verlagen maar wat eet je dan? En wat eet je niet?
    Ik sport 3x in de week en ik eet gewoon gezond.

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
  3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dankje ik ga het lezen. Het hoeft ook niet snel te gaan, als het maar beter word. :)

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Verder nog iemand? :)

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    Veel eiwitten eten. Het kost je lichaam meer energie om die te verbranden!

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Kijk, dat is duidelijke taal :)

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    wat is iets te hoog dan? :) inderdaad veel eiwitten eten, maar ook koolhydraten en vetten, en ik zou me niet al teveel op je vetpercentage focussen. behalve als je aan een bikinicontest/ fitness wedstrijd mee wil doen :p

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

#8 Imensa, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2014
    Ja... het is zo dat je lichaam over het algemeen kiest voor de makkelijkst en meest voor de hand liggende brandstof.. vet..
    Maar door alleen op eiwitten over te gaan kom je té laag in je kcal... en als je niet oppast onder de 1000 onder onderhoud waardoor je dus gaat crashen... met het standaard jojo effect als gevolg.

Beste optie is clean eten, 6-7x per dag... en de snoeperijen laten staan.
    "Ik eet gezond" heb ik 1000x gehoord... 3x per dag een gezonde maaltijd maar tussendoor alles wat slecht is

als jij gezond zou eten en 3x in de week zou sporten zou dat genoeg moeten zijn om af te vallen (dat is volgens mij wat je bedoeld? Of heb ik het mis) gebeurt dat niet gaat er toch ergens iets mis.

9. Delta

Delta Niet meer actief

Ik sluit mij aan bij Imensa.. Mijn vet percentage is van 40 naar 26 gegaan in een half jaar tijd. Gezond eten!

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    wat is hoog? tussen de 21-33% was voor mijn leeftijd normaal volgens de vetpercentage meter :( ( ben 28)

Maar mijn vetpercentage was vorig jaar februari nog 37 en nu 16 ;)

Toen ik veel afviel ging vanzelf mijn vetpercentage omlaag.. veelte laag naar mijn mening ;)

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me ook af hoe je vetpercentage is gemeten. Zo'n speciale weegschaal of ding wat je voor je houdt, geeft een vertekend beeld.

De fysio heeft een stalen tang die op een aantal plekken je vetkwabben (of -kwabjes) meet. Dan maakt hij daar een berekening van en dan heb je je vetpercentage.

Je hebt wel vetten nodig, maar pak dan de onverzadigde uit plantaardige olieen en vette zalm bijv.

Ook koolhydraten/suikers worden omgezet in vet.

12. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    mijn vetpercentage was 2 maanden geleden 15,7 maar ik ben nou ook weer geen mager scharminkel ofzo ;) en als ik tussen de 21-33% ga zitten zie ik helemaal niks meer van mn spieren.. of naja 'spieren' :D

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Volgens een berekening online is het 28.5% en het ideale zou dan 25% zijn. Mijn gewicht is goed. 70 kilo bij 1.70

Ik eet 3x per dag, ontbijt met cornflakes en melk. Lunch met groene shakes en avondeten weeg ik af. (60g rijst of aardappelen, 200g groente en 100g vlees).
    Ik drink veel koffie en thee zonder melk en suiker en verder spa rood.

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ga trouwens niet aan bikini wedstrijden meedoen ;) volgens mij heb ik een aardig figuur, ik wil het graag allemaal wat strakker hebben. :)

15. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

hoeveel weeg jij als ik vragen mag dan? ik ben 1.68 en weeg 49... te licht dus :x

ik zie er wel best dun uit..

16. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

cornflakes?

check dit eens

Archief » Uitzending » Trosradar.nl

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

18. Delta

Delta Niet meer actief

Waarom pak je 's morgens niet iets van muesli? Ik heb altijd die van dorset cereals. Afgewisseld met brinta (doe daar extra rozijnen in en plakjes banaan) Met magere melk.

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Goed idee. Ik moet nog boodschappen doen, neem het meteen mee.

20. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    smnee , ja kan zeewier eten van die salades in koelvak bij de vis staat dat bij AH. Of gedroogd haln bij chinese toko als tussendoor zit namelijk niks in. En ochtends bijvoorbeeld tarwegras smoothie drinken. Ook scheint miso weinig in te zitten als tussendoor (staat bij de japanse afdeling bij AH waar je ook sushi pakketten hebt die ja zelf kan maken. succes meid

Deel Deze Pagina