Pedojacht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door citroenrasp, 13 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.979
    18.681
    113
    Weet niet zeker of er een topic is geopend over de dood van de 73e-jarige mishandelde/overleden Jan uit Arnhem. Maar dit is kennelijk het werk van pedojagers. Het had dus weinig met zijn homoseksuele geaardheid te maken wat eerder wel werd vermoed.

    https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/dodelijke-mishandeling-jan-arnhem-pedojagers/

    Mijn mening: vind het absoluut niet kunnen dat mensen tegenwoordig zo vaak het recht in eigen hand nemen.
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik kwam laatst via via op een openbare Facebookpagina terecht van die zelfbenoemde Pedojagers. Ik heb echt met verbazing zitten lezen. Iemand plaatst foto's van een persoon met een onsamenhangend verhaal over dat het vast wel een pedofiel is. Vervolgens wordt er in de reacties al gevraagd om zijn adres. Je man/vader/zoon/oom zal maar onterecht op zo'n pagina terechtkomen. Daarom vind ik dit soort praktijken levensgevaarlijk, de kans dat ze een onschuldig iemand toetakelen is enorm groot. Het zijn ook allemaal dezelfde types op die pagina overigens:rolleyes:
     
    AliceBlue, MyMiracle, Framboosje24 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.132
    7.723
    113
    Gelderland
    Ik hoop dat deze jongens een hele flinke straf krijgen en laat dit alsjeblieft een voorbeeld zijn voor andere groepen jongeren. Ze lopen bij ons in het dorp ook steeds vaker in grote groepen ruzie te zoeken. En dan wonen wij in een suf dorp :p

    Deze man kan zichzelf niet meer verdedigen en wordt nu in elk krantenartikel pedo genoemd. Je zal maar kind, vriend of familie van zijn. Echt zo sneu!
     
    Gewooniemand, Huismuisie en Nightingale vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.979
    18.681
    113
    @bozoe Dat is wel erg zeg! Voor je het weet staat je man/vader/broer ertussen. :|
     
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Volledig mee eens.
     
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.472
    6.163
    113
    Op insta zijn ook een hoop pedo hunter profielen. Kwam ze laatst tegen. Ze zullen idd maar net de verkeerde erop zetten, het zal je man/kind/vriend/vader/opa zijn. Verschrikkelijk toch.
     
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Maar ook al zetten ze iemand erop die wel echt een pedo is, dan hebben ze nog het recht niet om die persoon te mishandelen:eek::(
     
    rijo, Gewooniemand, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    nou ik vind van wel....

    De mensen die dat een kind hebben aangedaan.... geen woorden voor...
     
    AliceBlue, NiVa0230, maviju en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Aan de rechter om een straf te bepalen, niet aan een ander.
     
    MinnieMouse94, Kangerootje, olleke en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.957
    494
    83
    Hier
    Wat ik heb gehoord/gelezen is dat jongeren/volwassenen in een chatbox zeggen dat ze 15 zijn en dan kijken of oudere mannen hun benaderen voor een afspraak.

    Ik denk dan. Als je als oude man daarop in gaat......... Ben je niet zuiver bezig. Natuurlijk mogen ze die mensen dan niet mishandelen, maar een burgerarrest doen en dan de politie bellen mag dan wel natuurlijk.

    Ik hoop dat al die vieze mannetje schikken van de berichten in de media en zich laten afschikken.
     
    Sado, Framboosje24, Yara7 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.535
    11.094
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dus mep je iemand maar dood... :thumup:


    Ik hoop dat die jongens een hele hoge straf krijgen. Voor eigen rechter spelen doen we hier niet.
     
    Lomo, Kangerootje, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.535
    11.094
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar een ‘normale’ 15jarig gaat toch niet in op het verzoek van een wildvreemde. Ik zat vroeger ook vaak zat met vriendinnetjes in van die chatboxen van tmf enzo. Het was ook gewoon een beetje een spelletje. En je had geen idee wie of wat die andere persoon was.
    Wij spraken uiteraard nooit af want we snapte dat dat gevaarlijk kon zijn. En niet was wat we wilde.

    Maar die seksueel getinte gesprekken vonden wij gewoon entertainment.

    Ik ben wel benieuwd hoeveel kinderen wel degelijk afspreken met iemand. Of dat die afspraakjes vooral eindigen in een man die tegen de grond wordt getrapt door een pedo hunter.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Wat ik me afvraag: In mijn beeld is iemand die opgewonden wordt van een 15 jarige nou niet echt de klassieke pedo.... er zijn vast ook genoeg volwassen mannen die opgewonden worden van 15 jarige meisjes... zit daar qua wetgeving en strafmaat nou nog verschil tussen of je met een 15 jarige of een 5 jarige afspreekt? In mijn gevoel is dat er wel namelijk.

    verder vind ik het heel suf dat het verweer van die advocaat meteen voor waar wordt aangenomen. Iedereen die nu een moord pleegt kan nu zeggen “Ja, maar ik was aan het pedo-jagen hoor!” dan staat meteen iedereen achter jeo_O
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gelukkig zijn er ook wel mensen die snappen dat het soms niet klopt. Hier werd bv via de buurtapp een foto gedeeld van een man die naar kinderen zou gluren en een verleden had met kindermisbruik in de familie, dat we die man ver van onze kinderen moesten houden etc. Meteen kritische vragen, en wat bleek? Een kwade ex die haar ex-man helemaal met de grond gelijk wou maken omdat ze het oneens was met de voogdij-regeling...
     
    einad, Framboosje24, Huismuisie en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.472
    6.163
    113
    Als je als 21 jarige sex hebt met een 15 jarige zal dat niet bestraft worden (tenzij onder dwang natuurlijk), maar als 41 jarige met een 15 jarige is een ander verhaal. Het zal vast anders bestraft worden dan een 41 jarige met een 5 jarige, eerste geval zou nog met instemming van beide partijen kunnen zijn, laatste geval absoluut niet natuurlijk.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.041
    113
    Vrouw
    Ik vind dat die jongens als volwassenen gestraft moeten worden.

    Afspraak maken met een 15 jarige is niet zuiver, maar dood is wel heel rigoureus. Die jongens hadden gewoon politie moeten bellen: joh deze man wil met mij afspreken maar ik ben 15.


    Waar trek je de grens? Meppen ze de volgende keer iemand dood die 25 is omdat ie afspraak heeft met fictieve 15 jarige? Hartstikke idioot zo deze trend. Bovendien is de kans groot dat je ook een onschuldige pakt... omdat een gerucht de ronde doet omdat 1 een hekel heeft aan buurman Henk
     
    Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Ligt volgens mij ook aan het leeftijdsverschil. Een 18 jarige kan best een liefdesrelatie hebben met een 15 jarige en zo met wederzijdse toestemming seks hebben. En dat kan natuurlijk niet met die 5jarige.
     
  18. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Tja ik 'snap' het ergens ook wel.
    Als ik onze situatie kijk, een oude vent (60+) die contact zoekt met meisjes van 11 a 12 en hun telefoons geeft.. palmt ze helemaal in.. dus wij naar politie en dan krijg je "hij doet niks fout".
    Tot hij ze ergens op staat te wachten natuurlijk.

    Ik had die vent ook wel even willen opzoeken, maar had ook niks opgelost.
    Maar stel dat er wél wat was gebeurd (of nog gebeurd) dan kan hij zeker een bezoekje verwachten, wat denkt ie wel niet.
     
    Jackie87 en Yara7 vinden dit leuk.
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat niemand hier echt een mening over kan geven. Je weet het namelijk niet. De kans op hoor en wederhoor toe te passen, is namelijk door de jongens letterlijk doodgeslagen.
    Wat een aantal mensen als zeggen: soms zit er een jaloerse ex of boze werknemer achter dit soort geruchten. Of het wordt inderdaad gebruikt als smoesje na zinloos geweld.

    Als het wel echt iemand is die inging op een afspraak met een minderjarige, vind ik het nog steeds niet goed dat hij doodgeschopt is. Maar het medelijden wat ik met deze man had, is wel een stuk minder.

    Maar je weet niet wat waar is. Dus kun je er geen zinnig woord over zeggen. En alleen daarom al, moeten die pedojagers hiermee kappen. Ze maken het opsporen en vervolgen van de echte pedofielen alleen maar moeilijker.
     
    citroenrasp, Gewooniemand en Maslov vinden dit leuk.
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Nou de straffen hier in Nederland.....
     

Deel Deze Pagina