geheel onverwachts van de week kennis gemaakt met het onderwijs. Ik heb een heel prettig gesprek gehad op een middelbare school. Ik heb besloten om docent te worden en twijfel nu op welke Hogeschool ik mij moet inschrijven. kwa reistijd scheelt het niet zo veel. iemand tips of ervaring?
Nou me gek, maar je merkt toch welke opleidong het best bij je past op een open dag en tijdens meestudeerdagen en tijdens studiekeuzecheckbijeenkomsten?
De opleiding is haar toch duidelijk? Het gaat om welke hogeschool. En op open dagen krijg je alleen de mooie kanten te horen. Ervaringen van studenten vertellen je pas echt hoe de instelling daadwerkelijk is. Dus helemaal geen gekke vraag
Beide scholen bezoeken op een opendag of een dag meelopen en dan kijken bij welke school je het beste gevoel hebt lijkt mij het beste. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is namelijk.
Geloof me. Je zult dan nooit horen wat er mis gaat. Terwijl als je studenten spreekt die er al een jaar of twee jaar zitten dan hoor je hoeveel er misgaat. En dat kan ook per individu verschillen maar als je overwegend negatieve verhalen bij de een hoort kun je liever voor de andere kiezen.
Ik heb meerdere klasgenoten die hun studie bij InHolland zijn begonnen en daar ook vertrokken zijn om vervolgens hun studie ergens anders te vervolgen. Het gaat wel om een andere studie, maar ik zou niet zo snel voor InHolland kiezen.
Hogeschool van Utrecht. Staat beter aangeschreven dan INHolland EN zijn over het algemeen de studenten ook tevredener over!
Mijn ervaringen met de deeltijd lerarenopleidingen bij de HU zijn niet bijzonder positief. Maar goed, mijn ervaringen met het hbo in het algemeen zijn niet bijzonder positief. Ik heb niet de illusie dat het bij andere lerarenopleidingen béter gaat zijn.
Hetzelfde. Heb ook deeltijd gestudeerd aan de Hu, ook lerarenooleiding. Best chaotisch, steeds wisselen van curriculum etc. De inhoud was wel goed, veel werkdruk maar de uitvoering wat minder.
Ik heb aan de HU gestudeerd. En ik ben er super positief over. Ik heb destijds een opleiding gevolgd die ze voor het eerst dat jaar aanboden om in 3 jaar te volgen ipv de gebruikelijke 4 jaar. De roosters waren top geregeld en als er iets niet goed liep werd het direct opgepakt. Nou moet ik wel zeggen dat wij ook wel een heel goede mentor hadden die overal achteraan ging voor ons.
bedankt voor de reacties. Ik ben hier het topic begonnen omdat ik mij nog voor 1 augustus wil inschrijven en niet nog een jaar wil wachten. Open dagen zijn geen optie meer en mensen met ervaring vind ik een duidelijker beeld geven dan iemand op een open dag
Misschien kun je vertellen over welke opleiding het gaat? Daar zit namelijk ook verschil in. Ik heb biologie eerstegraads gedaan aan de HU en dat was prima geregeld over het algemeen.
Ik zou voor de HU kiezen. Heb er zelf opgezeten en vond het opzich prima geregeld met dingen. Negatieve dingen heb je overal maar denk dat hu beter is dan in holland.
Ik heb gestudeerd bij inholland. Toen ik net een jaar klaar was kwam het negatief in het nieuws. Ik heb er niks van gemerkt en ben er erg tevreden over. Ik heb in deeltijd de pabo gedaan, alles was prima geregeld. Ik denk dat je van beide hogescholen positieve en negatieve dingen zult vinden. Wat voor mij de doorslag gaf was het gebouw zelf. Ik hou niet van massale, grote gebouwen. Heb dus voor de kleinere vestiging gekozen. Succes met je keuze!
Ik en mijn man hebben beide een lerarenopleiding gevolgd an de hu. Hij biologie en ik engels. Inhoudelijk was er veel verschil. Bij hem lag de nadruk enorm op vakinhoudelijke modules, bij mij juist heel erg op de vakdidactiek(wat ik een enorme tegenvaller vond, ik had graag een betere verdeling gehad). Ik ben enorm negatief over de hu, er is bij mij en bij mijn lichting een hele hoop mis gegaan. De manier waarop de hu daar mee is om gegaan ben ik nog wel het meest boos over geweest. Ook mijn man is niet tevreden. Mijn schoonmoeder die de master orthopedagogiek heeft gevolgd ook niet trouwens. Ik heb nu mijn master gevolgd aan het Saxion. Hoewel ik ook hier zie dat niet alles helemaal goed loopt, is het toch al een heel stuk beter dan de hu.