Het 'gulle acties' topic - als vervolg op gierige acties ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Tijd voor een feel good topic! Dus... spill the beans!:cool:

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik heb vanmorgen een dame op marktplaats gemaild die 5 ikea hekjes aanbood (de bekende a la geld terug).

En een tijdje terug bij de Jumbo was ik 4e in de rij. Paar mensen uit onze rij riepen dat en de cassiere had het gezien en liet dat weten aan mij. Ik had een mandje met wat kleine dingen, voor totaal 15 euro denk ik ongeveer. Achter mij stond een stel wat een kar vol had, en ik hoorde het gesprek tussen hen: 'Dat had fijn geweest zeg... konden we hard gebruiken. Maar, lieverd je bent maar 1x jarig dus dit mag wel voor 1 keer hoor. Maak je geen zorgen.'. Even tussen ons, aan het uiterlijk kon je zien dat ze eigenlijk het geld niet hadden om de 80 euro uit te geven aan verjaardagsboodschappen. In ieder geval. Ik kreeg een knipoog van de man, met een gefeliciteerd meissie. En toen dacht ik... men. Zij kunnen het zoveel beter gebruiken dan ik. Dus toen zei ik; weet je wat. Kom. We ruilen. Waarop ik met grote ogen werd aangekeken. De vrouw voor mij zei, wauw ja doen! Ik zag dat de mensen zich een beetje ongemakkelijk voelden en na wat blikken besloten ze toch te wisselen. De cassiere gaf me een knipoog en eenmaal bij de kassa (ze was bezig met scannen van de producten van de mensen voor mij) zei ze expres hardop tegen mij; 'U was de 4e he?' Waarop ik zei; nee dat zijn zij. Eenmaal alles gescand kregen ze de bon en een tot ziens. Deze lieve mensen hebben een paar minuten bij de uitgang gestaan omdat ze een tikje beduusd waren wat hen zojuist was overkomen. De man heeft wel 100x dankjewel gezegd. Zo lief en dankbaar. Daar doe je het toch voor? + de lieve cassiere (en mensen rondom ons) die mijn plannetje doorhadden gelukkig.

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Als zij achter jou stonden kregen ze toch sowieso de boodschappen ook gratis? Het is vanaf de 4e ;)
    Ik weet trouwens niet of ik jou zomaar had laten ruilen, het is wel heel gul van je, maar met de centen van een ander is het makkelijk gul zijn natuurlijk haha.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hoezo "met de centen van een ander"? Zij had toch haar mandje gratis kunnen krijgen? Dus zijn het indirect ook haar centen.
    Sjeezus zeg.

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Volgens mij is het enkel de 4e. Althans, zo is het mij uitgelegd. Hier zijn ze nooit moeilijk eigenlijk. Ook niet met bijv fruit/groente wat schimmel heeft, krijg je direct een verstas mee als je het meld bij de balie. Maar veel melden het niet.

6. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Mijn vriend en ik woonden hiervoor in een klein 2-kamerappartement (ongeveer 50m2). Niet bepaald ideaal met een baby op komst. Dus we waren op zoek naar iets ruimers. We stuitten op een prachtig 4-kamer nieuwbouwappartement, met alles erop en eraan en instapklaar, eigen garage, met supermooi uitzicht over de skyline van Rotterdam en de Maas. Kortom: dit appartement moesten we hebben. Helaas bedroeg de borg van de woning 2 maanden (en de kale huur was niet bepaald goedkoop). Daarbij zouden we 1 maand met dubbele woonlasten zitten, we zaten middenin de aanschaf van de babyuitzet, we hadden nog een vakantie op de planning staan (al voor geboekt).. Dus er zou niet heel veel meer over blijven van ons spaargeld als we ook nog eens op korte termijn de 2 maanden borg moesten ophoesten. Ik had dit aangekaart bij de huisbaas en wilde de bezichtiging afzeggen, maar de huisbaas zei dat we toch konden langskomen en als hij (en zijn vrouw, ze zijn beide eigenaar van de woning) een goed gevoel over ons had, hij wel iets voor ons kon regelen..

De bezichtiging ging heel goed en we hadden een klik. We waren op slag verliefd op de woning en wilde deze natuurlijk hebben. De huisbaas en zijn vrouw gunden ons de woning, voornamelijk omdat wij een baby op komst hebben, en hebben voor ons kunnen regelen dat wij bijna een maand gratis de woning konden betrekken zodat we niet met dubbele woonlasten zaten. Ook kregen wij uitstel van betaling van de borg, zodat wij de borg met de teruggave inkomstenbelasting konden bekostigen opdat ons spaargeld niet zo'n grote deuk zou opleveren. Dat vonden wij een zo ontzettend gul en lief gebaar. Zij hebben ons daarmee echt uit de brand geholpen, want onze vorige woning was echt te klein! Vooral ook omdat ze dit niet eens hoefden te doen.. Er waren genoeg geïnteresseerden in de woning die wel meteen de borg konden ophoesten, maar toch gaven ze de woning aan ons. Ben ze voor eeuwig dankbaar! :D

7. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ah, lief van je! Goed voor je karma. :p

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dat is echt superlief ook zeg! Fijn dat er nog zulke mensen zijn he?

9. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ik stond laatst bij de supermarkt in de rij voor de kassa. Stond een mevrouw voor me die niet 100% was (klinkt beetje flauw maar zo bedoel ik het niet :p), ze had poppen in d'r rollator en ik merkte het aan hoe ze sprak. Ze had blokjes kaas & een pak yoghurt. Ze gaf de caissière haar portomonnee met muntjes en ze had niet genoeg dus wilde ze alleen de kaas.. Toen heb ik de yoghurt bij mijn boodschappen afgerekend. Achteraf denk ik er nog best vaak aan. Ik mis die paar euro niet eens, en zij was helemaal blij met d'r yoghurt!

10. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Het zijn soms zulke simpele dingen. Krijg hier echt een glimlach van :)

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik geloof het niet hoor. Ik heb een keer gratis boodschappen gehad, toen was ik 4e maar de mensen achter mij en daarachter kregen ook gratis. Dus 4, 5 en 6.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh wauw, hier is her enkel de vierde en moet je ook echt zelf roepen, caissiere gaat je er echt niet zelf op wijzen...

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat een leuk topic.

Zo fijn te lezen dat er nog mensen zijn die wat voor een ander doen.

Ik doe regelmatig dingen voor iemand anders, ook al ken ik degene niet.
    Geef elk jaar rond de feestdagen een flink boodschappenpakket weg, geef goede kleertjes van mn zoontje weg aan mensen die het kunnen gebruiken enz.

Helaas stoot ik regelmatig mn hoofd omdat mensen er misbruik van maken. Maar ik hou mezelf voor dat als ik 10 mensen help en er zitten 7 "goede" tussen heb ik daar vrede mee

14. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dat is hier inderdaad ook. Enkel de 4e, en zelf bleren haha. Of je moet dus zoals hier een hele oplettende rij hebben. Dan weet de hele Jumbo het. :D

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Super lief!!

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Even opgezocht op de jumbo website:
    Staat u als 4e wachtende in de rij, dan krijgt u al uw boodschappen gratis. Hierbij geldt:
    de klant die aan de kassa staat wordt al geholpen en telt daarom niet mee als wachtende klant; de 4e wachtende is dus feitelijk de 5e klant in de rij
    personen die slechts vergezellen bij het boodschappen doen tellen niet mee als wachtende klant
    als alle kassa's open zijn, heeft Jumbo alles in het werk gesteld om de wachttijd zo kort mogelijk te laten zijn. De regel geldt daarom alleen als niet alle kassa's open zijn en u niet bij een andere kassa met een kortere rij kunt aansluiten
    eventueel defecte kassa's, die ook als zodanig zijn aangegeven, zijn door Jumbo niet inzetbaar en tellen dus niet mee
    zodra u meent als 4e wachtende recht te hebben op gratis boodschappen, dient u dat direct bij de caissiere kenbaar te maken. Wacht dus niet tot u zelf wordt geholpen, want achteraf is vaak niet meer vast te stellen of uw melding terecht was.
    uitsluitend de boodschappen die zich in de winkelwagen of in het winkelmandje bevinden op het moment dat u zich aansluit als 4e wachtende worden gratis verstrekt
    ook een 5e, 6e of 7e enz. wachtende die aan bovenstaande voldoet, krijgt zijn of haar boodschappen gratis.

17. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Waar haal je de gezinnen vandaan? Aflopen kerst heb ik hier een topic geopend om gezinnen die het moeilijk hebben een leuk kerstpakket te sturen. We hebben toen met hulp van andere leden iets van 15 pakketten verstuurd. Diegene waar ik een pakket voor had gemaakt heeft uiteindelijk drie (!) pakketten ontvangen, zonder dit te melden.. Zo belachelijk. MAAR! Ik zou het dit jaar graag weer doen (als we zelf niet in verwachting zijn). Het idee dat de cadeaus toch wel naar de kinderen ging vond ik al heerlijk :)

18. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Mijn man werkt in een groot verzorgtehuis vlakbij ons huis als ict'er. Ik ga daar met regelmaat met onze kinderen op bezoek om een ijsje te eten met een paar ouderen, of te lunchen. Die mensen genieten daar zo intens van. Als ze onze kinderen aan zien komen beginnen ze al groots te zwaaien en iedereen daar is opa en oma. Zo lief. En leuk om te doen ook trouwens.

Sommige ouderen gaan zelfstandig boodschappen doen nog. Ze pakken dan de bus. Ik ben meermaals een van de ouderen tegen gekomen en dan regende het onwijs. Mensje geen paraplu mee, dus hup met ons mee in de auto en even veilig thuis gebracht. Dan kom je niet weg zonder kopjes thee, koekjes in overvloed en natte kussen. En ook daar geniet ik van.

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Superlief Bailey! Karmapoints!!

20. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749