Ik overweeg om 38 uur te gaan werken. Online heb ik mijn bruto salaris ingevuld dat zou 3200 per 4 weken worden. Zou ik netto 2330 over houden Nu met 32 uur heb ik 2100 netto Klopt dit wel? En wie weet anders een goede site om het te berekenen?
Deze vind ik redelijk nauwkeurig https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen Vergeet ook niet dat je als parttimer minder belasting afdraagt, dus in verhouding zal meer uren werken niet extreem veel extra opleveren.
Het kan ook zijn dat je door het hogere aantal uren, met dus een hoger brutosalaris, dat je net in een hogere belastingtarief valt... waardoor je per saldo dus netto "minder" overhoudt dan dat je verwacht.
Je kan aan de afdeling p&o of salarisadministratie om een proefberekeninf vragen. Heb ik ook laten doen toen ik overwoog minder te gaan werken.
Doordat je inkomen stijgt ga je in verhouding veel meer belasting betalen. Ik ben bruto €450 omhoog gegaan en netto maar €275. Eigenlijk te gek voor woorden dat je zoveel meer belasting moet betalen.