Ik heb even een vraag aan de mensen die wat verstand hebben van wet en regelgeving. Ik april 2009 hebben wij een bouwaanvraag voor een carport gedaan bij de gemeente. Na 3 maanden hadden we nog niet gehoord en gingen we er van uit dat er via rechtswege toestemming verleend was. Nu hebben we een brief ontvangen dat de carpoort in strijd is met het bestemmingsplan en dat onze aanvraag van april 2009 is afgewezen. Na 96 weken hebben ze dus eindelijk bedacht dat we de carport die er nu al bijna 2 jaar staat afgebroken moet worden. We willen bezwaar aantekenen tegen het besluit, maar maken we een kans en wat moet er in zo'n bezwaar staan?
Oei lastig zeg! Ik zou het juridisch loket bellen. Die helpen je gratis, ongeacht je inkomen. In principe is het wel zo dat je pas mag bouwen als je aanvraag is goedgekeurd...
Wat ik kan vinden is dat als een gemeente niet binnen 12 weken reageert je via rechtswege toestemming hebt om te bouwen, daarna kan de gemeente alleen nog afkeuren als het in strijd is met het bestemmingsplan. NU beroept de gemeente zich daar op en de carport blijkt dus wel 96 vierkante centimeter te groot te zijn, daar hebben ze dus 96 weken over moeten nadenken?
je zou bijna denken voor iedere cm een week moeten nadenken. is een beetje lastige situatie k weet niet wat het bestemmings plan is van de gemeente. maar juridisch loket ken zeker helpen bij iedere zaak individueel. ik denk dat je met zo iets neit echt 1 lijn kan pakken.
Ik ben nu even door mijn studiemateriaal aan het neuzen (ben nu met deze materie bezig) en hier wordt aangegeven dat de gemeente binnen een redelijke termijn (als deze niet is aangegeven dan is dit 8 weken) dan moet je het besluit als negatief zien, dus niet als akkoord. Vervolgens kan je bezwaar maken tegen de beslissing. Maar het heeft nu zeker nog zin om de bezwaarprocedure in te gaan op de beschikking die jullie nu hebben ontvangen.
wat moet er in het bezwaar staan: vermeldt duidelijk dat je bezwaar maakt. Verder moet je aangeven waar je bezwaar tegen maakt en de reden waarom En je moet al je gegevens (incl. bsn) vermelden
Ben nu er in aan het proberen te duiken (fijn als je er mee bezig bent.....), maar ik kom nu ook die 12 weken tegen.. Het is behoorlijk ingewikkeld, dus ik neem mijn eerste reactie terug!!!! Maar vraag me wel af, hebben jullie niet eens een ontvangstbevestiging gehad? En is er een openbaarmakingsprocedure gestart (dat mensen bezwaar kunnen maken, of opmerkinge maken)? Nogmaals ik zou zeker bezwaar maken, en dan ook grond van die termijnen. Helemaal omdat ze nu pas de aanvraag afwijzen! Dus ze geven hiermee aan de aanvraag wel te hebben ontvangen en in behandeling te hebben genomen.