Gaat dat met waterdichte stuc of gewoon stucen en dan evt met waterdichte verf? Hoe zijn jullie ervaringen stuc versus betegelen?
Wij hebben op de vloer na alleen maar stuc in de toilet. Vind het schoonmaken zo ook veel makkelijker en hygiënischer doordat je geen voegen hebt. Het is eerst gestuct, daarna gesausd en daarna 2K lak erover. Ga er gewoon met een sopje over, werkt perfect.
Heel mooi! Wat voor lak is dat dan? Het ziet er niet uit als lak (als in glimmend) waarom heb je dan niet waterproof "saus" of bestaat dat niet haha
Hier zit skylt op. In de keuken hebben we ook 2k achter het gasfornuis, daar hebben we vista aqua 2K pu clear. Doen beiden uitstekend hun werking, is helemaal neutraal qua kleur en mat qua afwerking. Er kan geen saus tegen 2k lak op, er zit gewoon een laagje overheen die die je echt kunt boenen
Oke, maar met die vista aqua heb je ook eerst gewone saus gedaan? Als ik google zie ik dat je na stucen gewoon badkamerverf kunt pakken dus vroeg me af waarom je 3 lagen hebt?
Ja eerst gewone saus. Wij hebben als gewone saus schrob vaste saus van Sikkens, maar ik zou dat niet graag enkel op mn muur willen hebben achter het gasfornuis of in de toilet. Krijg daar echt niet alles vanaf zonder iets aan saus mee weg te poetsen. Maar dat is de ervaring die we zelf hebben opgedaan en de ervaring die we hebben gekregen van mijn vader (schilder) en de stukadoor zelf. In dit soort ruimtes gewoon 2k lak gebruiken over de saus heen.
Maar zoals ik het lees kun je die 2k lak ook rechtstreeks op het stucwerk aanbrengen. Zoals https://www.verfbestelsite.nl/holdbar-badkamercoating.html?gclid=Cj0KCQjw4cOEBhDMARIsAA3XDRjEDnHKxbJ1Y_8eyYHMdnLVNE1jMU2d0cvdh1jDkjLk29_LdKtlIRoaAiImEALw_wcB Waarom moet je dan ook sauzen?
Hier hebben we dat in het toilet en de badkamer. Er is gewoon gestucd en daarna is er speciale verf (op kleur) over heen gegaan.
Ja precies dat dacht ik dus ook. Wat heb je voor kleur (weet je welk materiaal/merk?) En kun je dat goed schoonmaken en kan dus goed natgespetterd worden?
Onze toilet is ook gestucd en wij hebben het daarna gesausd met een afneembare verf van Flexa oid. Bevalt heel goed en is ook goed schoon te maken.
Ik denk omdat een net gestucte muur enorm zuigt. Wij hebben hier in huis alles eerst verdund gedaan, of een goedkopere latex als ‘primer’. Anders ben je zo behoorlijk wat lagen verder voordat het mooi dekt, zonde van je dure verf!
Sigma Pearl volgens mij. Die kon is de winkel op kleur gemengd worden. Ik kan het prima schoonmaken. Ook in de badkamer waar bijvoorbeeld rond de lichtknop nog wel eens vlekken komen. Moesten eerst primer doen en hebben toen 2 lagen hiervan gedaan.
Wij hebben het gesaust omdat we het op kleur wilden hebben en ivm het zuigen. De 2k zit hier ook over de beton cire.