Klein vraagje provoceren KMA

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tokkel, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi meiden,

Wij zijn vandaag gestart met provoceren bij onze kleine man.
    Ik heb een mooi schema gekregen van de dietiste.
    Nu heeft Jesse vandaag 1 keer 10 cc melk met koemelkeiwitten gehad. Hij heeft daarna goed geslapen en is verder goed gemutst.

Nu heeft hij net een fles neocate voeding gehad (voeding vind hij trouwens erg smerig) en prompt moest hij behoorlijk spugen. Nu doet hij dat wel eens vaker en daarnaast ging mijn man door met voeden, terwijl Jesse duidelijk aangaf (lees kokken) dat hij niet meer wilde.

Nu zit ik even met morgen. Stap 2 is namelijk morgen in elke fles 1/3 voeding met koemelkeiwitten doen.
    Is het verstandig om morgen eerst weer 10 cc te geven en kijken of hij dan weer gaat spugen? Of toch doorgaan met stap 2, omdat ik nu niet echt een heftige reactie zie?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey Tokkel,

nu heb ik er niet veel verstand van maar als ik dat zo lees zou ik morgen naar 1/3 fles gaan, gaat erom dat er duidelijkheid komt. Als het wel KMA is kan je het maar beter zo snel mogenlijk weten dus ik zou verhogen en kijken of er morgen een extremere reactie komt..En ik zou effe mijn man instrueren niet aan te dringen ;) Klinkt in ieder geval best positief.

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hahahaha, zal zeggen dat jij het ook zegt! Is namelijk een heerlijke discussie hier die we al weken voeren. Jesse spuugt ook alleen bij hem, ra ra hoe kan dat?!

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Als je echt zeker wilt weten of het spugen van de voeding was, zou ik morgen gewoon verder gaan. Wel direct stoppen als er duidelijk een reactie komt. Nu weet je het niet zeker omdat je zegt dat hij wel eens vaker spuugt. Ik zoiu vooral letten op de symptomen die aanwezig waren voor de dieetvoeding.

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Ok, dus doorgaan. Was al weer kleine beren aan het zien. Jesse heeft het merendeel van zijn klachten na overstap op de neocate gehouden. Slecht drinken, moeilijke ontlasting, oprispingen en krampen. Dus ik denk dat dat vooral refluxklachten waren. Nu hij groter wordt zijn die klachten sterk aan het afnemen.
    Hij heeft ook flink baby-acne gehad en een piep in zijn ademhaling. Die piep verdween nadat we nexium gingen gebruiken (toen zaten we al aan de pepti), dus denk dat dat ook met de reflux te maken heeft gehad.
    Ik let vooral nu dus op uitslag en evt. weer een piep. Maar als hij morgen in ene heel veel gaat spugen, dan stop ik meteen.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey tokkel,
    Ik zou doorgaan.
    Als hij alleen spuugt bij je man zal hij toch iets anders moeten doen ;)
    Gewoon goed je kleine mannetje in de gaten houden, maar dat doe je al!
    Ben benieuwd naar je ervaring bij de kinesiologe!
    Liefs

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Siep,

ik pb je wel even!

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Vanmorgen idd stap 2 gedaan, 1/3 gewone friso comfort. Zie nog geen rare dingen. Klein mondje terug bij een boer, dus dat is niets spannends en verder gewoon de normale Jesse.
    We moeten dit nu bij elke fles doen. Ben benieuwd.
    Ik ga er stiekem vanuit dat als hij zeer allergisch was geweest we direct een reactie hadden gehad. Maar ik ga nog niet juichen.

Deel Deze Pagina