Hoe eetmeter invullen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hoi allen!! Ik vul sinds kort trouw de eetmeter in, op http://eetmeter.voedingscentrum.nl . Heel handig en informatief! Maar nu eet ik vanavond spaghetti (bolognese), hoe moet ik dat dan invullen? De enige saus die erop staat is 'bolognese saus met vlees'. Wat voor vlees? Gehakt? Half om of runder? Ander vlees? Vind het soms erg vaag om precies in tek unnen vullen, maar vind het zo leuk! Anderen die dit gebruiken en die tips hebben? En als ik bvb voor 3 man kook en er een paprika ingooi, moet ik dat dan registreren als 1/3 paprika gegeten? Of ben ik te pietluttig?

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het gebruikt voor mijzelf en tijdens mijn studie gewichtsconsulent en ik deed alle ingredienten appart om zo nauwkeurig mogelijk uit te komen met mijn voedingsstoffen. Voor de paprika kan je het gewicht nemen van 1/3 paprika.
    Of je te pietluttig bent weet ik niet, wat is je doel van het invullen? Ben zelf ook wel een beetje pietluttig namelijk ;).

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Mja het doel... ik ben controlfreakje :p Hahaha nee hoor. Nou, wil gewoon een beetje op mn eten letten, wil graag rond een bepaald aantal calorieën zitten . Niet echt om af te vallen hoor, maar een beetje opletten kan geen kwaad toch :D en vind het leuk om te kijken of ik genoeg vitamines etc van alles binnenkrijg.
    Maar hoe zal ik die saus dan invullen? Want staat alleen zon'vaag standaard 'met vlees' sausje, kan het volgens mij niet zonder invullen ... :S

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hee wat leuk dat er meer mensen zijn die dat doen!

Ik vul 'm regelmatig een periode in. Als ik 't gevoel heb dat de puntjes weer even op de i moeten ;)

Ik vul alles ook zoveel mogelijk los in. Dus saus, groente en vlees apart in het geval van je bolognesesaus. 't Is natuurlijk altijd maar een indicatie, maar ik probeer wel zo precies mogelijk te zijn, dus inderdaad 1/3 paprika haha!

Je kan er echt veel van leren, vind ik. Eigenlijk vooral met betrekking tot voedingsstoffen, vind ik zelf. Calorieen ook wel natuurlijk.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    als je begint met spaghetti in te vullen dan komen er suggesties en daar staat spaghetti bolognese in.
    aantal gram wat je ervan eet even wegen en dat kan je dan invullen

6. Koon

Koon Niet meer actief

Ik doe het ook regelmatig een periode. Nu ook.
    Vind het leuk dat je bij de vernieuwde versie ook kan zien of je voldoende vezelfs, eiwitten en verschillende vitamines binnen krijgt. Of was dat eerst ook al, want dan heb ik dat over het hoofd gezien?

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Was bij de vorige versie ook al.

Ik kan mobiel niet inloggen maar ik deed alle ingredienten voor de saus los ipv de standaardsaus omdat je het zo vet/mager als je zelf wil en met/zonder groenten kan maken en ik maak het altijd met rundergehakt en veeeeeel groenten (soms tot ergernis van manlief haha).

8. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Jammer dat hij er niet in app-vorm is!! Zou leuk zijn!

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik kende het helemaal niet, maar ik ben nu wel superblij dat ik het hier lees! Ik heb het voor vandaag al ingevuld :)

Deel Deze Pagina