mijn dochter van 2 heeft van de kinderarts Melatonine voorgeschreven gekregen. Het voelt heel dubbel om haar dit te gaan geven. Zijn er andere ouders die hier ervaring mee hebben? Werkte dit voor jullie kind? Waren er bijwerkingen?
Ik heb het wel eens gegeven. Hier werkte het goed en sliepen ze er heerlijk op. Geen bijwerkingen gehad.
Ik zou er voorzichtig mee zijn https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/10-10-2016/beter-slapen-met-melatonine/
Natuurlijk moet je kritisch blijven, maar de dochter van TS krijgt het via de kinderarts, dus dat is al heel anders dan zelf tabletjes bij de drogist kopen en een hele hoge dosis slikken.
Hier ook melatonine op doktersrecept. Anders slaapt ze bijna helemaal niet. (Hoort bij de stoornis die er geconstateerd is) Ene keer gaat het beter dan de andere keer. Over het algemeen werkt het goed. Zelf ook wel eens 1 genomen, om te kijken wat het was. Sliep er goed op. Werd na een klein half uurtje echt slaperig. Sliep ook vlot in en vrijwel de hele nacht door. Wij gebruiken het alleen in voor haar drukke of stressvolle periodes. Rondom de feestdagen of verjaardagen. Dat soort stress. Zoals nu in de vakantie geeft het me niet zoveel dat ze pas laat slaapt. Laat ik haar gewoon wat langer liggen 's ochtends. Maar in schoolperiodes is dat natuurlijk anders.
Dit gaat over een hele andere situatie. Ik heb het niet “zomaar” bij de Kruidvat gehaald maar op recept vd kinderarts bij de apotheek. Ze krijgt dit ook niet zomaar natuurlijk, en ik experimenteer er niet mee zoals in het artikel. Maar omdat ik het toch een hele stap vind ben ik benieuwd wat andere ervaringen zijn.
Zoon krijgt al een ruim jaar 2 mg om te slapen anders komt hij na 12 uur s nachts nog huilend naar beneden dat hij zo graag wil slapen maar het te druk is in zijn hoofd. Hij maakt zeer waarschijnlijk zelf geen/tot weinig melatonine aan, in overleg met en op recept van zijn psychiater trouwens. Geen bijwerken overigens. werkt perfect, hij kan weer slapen voor 22.00 en word uitgerust wakker zonder teveel prikkels in zijn hoofd.
Dankjewel voor je reactie! Dat is idd een goed idee om het alleen een drukke periodes te geven. Nu mag ze uitslapen maar is ze nog vroeg wakker. Fijn dat het bij jullie zo goed werkt! Dat geeft moed We gaan het vanavond geven en dan slaapt ze hopelijk beter.
Dat is ook sneu Fijn dat het voor jullie ook zo goed werkt en hij nu veel beter slaapt. Hier kan ze ook echt niet in slaap komen, en vervolgens is de hele dag moe en is ze daardoor enorm gefrustreerd. Ze is nog “maar” 2 maar ze heeft dit eigenlijk altijd al gehad en het wordt alleen maar erger.
Onze kinderen slikken het. We halen het gewoon bij kruidvat, wél op aanraden van de kinderpsychiater. Ze slikken beiden 0.6mg. Zonder liggen ze tot diep in de nacht wakker. Mijn oudste heeft ass, de jongste adhd. Beide stoornissen staan bekend om verminderde melatonine aanmaak. Enige bijwerking die ik ken is nachtmerries, staat ook in de bijsluiter. Dit hebben ze alleen bij een hogere dosering.