hallo iedereen, na opeens een cyclus van 50 ! dagen nu aanbeland in ronde 8. het stomme is dat ik mijn geloof dat het gaat lukken begin te verliezen. even ons verhaal in het kort: al meer dan 2 jaar van de pil af 1 keer een vmk gehad regelmatige cyclus, behalve dus afgelopen cyclus mijn vriend heeft teelbalkanker gehad waardoor 1 bal verwijderd is, maar geen chemo. wel is zijn bal erg klein? volgens de gyn heb ik gewoon een eisprong (3 keer echo laten maken) zijn er dames bij wie het ook gewoon na ronde acht,negen, tien gelukt is zonder mmm? ik weet dat veel meiden nog langer bezig zijn, maar iedereen om me heen wordt maar zwanger binnen 1,2 of 3 maanden....dat geeft angst en wanhoop
Wat vervelend dat je de moed begint te verliezen. Ik kan je er helaas niets over vertellen, wij zijn nog niet zo lang bezig. Misschien kun je aan de huisarts vragen of het zaad van je vriend in orde is? Ik heb geen idee teelbalkanker de kwaliteit aan zou kunnen tasten, maar vragen staat vrij lijkt mij. Geef jezelf de ruimte om even wanhopig te zijn en probeer er daarna weer voor te gaan. Heel veel succes!
Hoi Dani Wij hebben er 10 maanden over gedaan bij onze zoon. Ik was er toendertijd heel erg mee bezig en na 8 maanden hadden we afgesproken het zwanger worden op een lager pitje te zetten. En toen was het snel raak. blijf hoop houden. Liefs Roosviceetje
bij de gemiddelde mensen staat er een jaar voor zwanger worden. ze zeggen elke maand 20% kans dat het raak is. ( ik zelf ben met de 9gende maand de mmm in gegaan. maar dat was ook omdat ik cyclussen had van 65 dagen en veel pijn ) ben je nu 8 rondes na je mk? of was die mk in die 8 rondes? vaak kijken de gyns daar ook naar. zoiezo omdat je man teelbalkanker heb gehad zou je kunnen kijken voor een zaadonderzoekje van je man. naar de bewegelijkheid vorm etc.mischien zit daar ook een foutje in waardoor je een mk heb gehad. hoeft niet maar kan. meid verlies de hoop nog niet. vraag aan je gyn naar de mogelijkheden welicht is iui een optie?
Lieve dames, bedankt voor jullie reacties. Vriendlief wil nog niet naar de doc. Destijds hebben ze gezegd dat hij niet minder kans heeft als met twee ballen..
Je kunt het altijd nog een paar maanden aankijken en dan alsnog naar de doktor gaan. Sommige stellen hebben iets langer de tijd nodig om zwanger te raken. Ik weet wel dat het niets hoeft te betekenen als een man maar 1 teelbal heeft. Mijn vriend heeft er ook maar 1 maar uit de zaadtesten bleek zijn zaad erg goed te zijn hahah
80% van de vrouwen zijn naar 1 jaar zwanger en 90% van de vrouwen na 2 jaar dus nog kansen zat lijkt mij
Wij hebben er 2 jaar over gedaan... En ja sommige mensen hebben mazzel en zijn binnen een paar maanden zwanger, het lijkt de standaard maar dat is het zeker niet!
Ik verloor de hoop toen wij de 10e ronde ingingen, iets met rond getal, bijna een jaar, etc. Precies toen was het raak . Succes!
Niet opgeven hoor! Ik was precies na 2 jaar zwanger. Werd helaas een miskraam. Ronde 4 na miskraam weer zwanger.
8 maanden bezig nu en 9 rondes verder. Ik heb het, voor zover dat kan, van me af weten te zetten en niet meer gefocussed te zijn op een zwangerschap. Ik werd na 5 maanden gillend gek omdat ook hier iedereen onderhand al zwanger raakte als er naar ze gekeken werd. Nu merk ik dat ik veel relaxter ben en ondanks dat het een vmk werd had ik twee rondes terug mooie testjes dus we kunnen het wel. Dikke kus!
Na een jaar en 3 maanden had ik weinig hoop meer. We waren toen 9 rondes verder en ronde 10 was raak. Er is altijd hoop meis.
Nogmaals bedankt allemaal. Dit geeft hoop. Gek wordt ik ervan. Continu ben ik ermee bezig. In mijn werk heb ik veel te maken met kinderen. En dan denk bijv: oh wat een leuke naam heeft dat kindje. En vervolgens: ohnee niet onthouden want je bent nog steeds niet zwanger en misschien wel nooit. Deze gedachten maken het er niet leuker op maar uitschakelen lukt ook niet. Overal babies; vrienden, familie etc Ik wil enerzijds zelf nog proberen. Anderzijds denk ik eraan om eens naar de ha te stappen. Maar vorige mnd ben ik nog bij de gyn geweest en die zei dat ik zelf nog even moet proberen. Het ene moment denk ik: oh mijncyclus was afgelopen maand veel langer, shit strajs heb ik geen eisprong meer. Het andere moment: shit mij vriend heeft maar 1 bal, straks werkt het niet naar behoren.
Ik moest negen maanden wachten totdat ik zwanger werd. Vet frustrerend. Eerst ben je heel druk aan het nadenken wel of geen kind. Dan neem je die mega grote beslissing en dan gebeurd er niets. Heel naar vond ik dat dus ik begrijp je frustratie zo goed. Hou vol, hier loopt ondertussen een bijna vierjarige rond