Apps

Discussie in 'De lounge' gestart door Boelie88, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ik ben eens nieuwsgierig, soms zie ik op instagram oid een onderwerpje voorbijkomen over apps. Daar staan dan apps tussen die ik nog niet kende maar eigenlijk retehandig zijn.

    Wat zijn apps die jullie nou (vaak) gebruiken, of die jullie fijn vinden of aanraden?

    Ik ben erg nieuwsgierig of ik nog wat mis in mijn smartphoneleven. En dan bedoel ik niet social media enzo haha!
     
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Naast mijn social media accounts gebruik ik de app voor telebankieren regelmatig, een fotocollage app, parkeerapp, klantenpasjesapp, postNL app, div. kranten apps, reclame folders app, weer apps, apps van kleding winkels en een routeplan app.
     
    Treez vindt dit leuk.
  3. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Stocard, scheelt een dikke portembee am de pasjes.
     
    Boelie88 vindt dit leuk.
  4. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Myfitnesspal is momenteel mn beste vriend!
     
    Boelie88 vindt dit leuk.
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh wat ben ik saai

    -Een vierdubbele kitchen timer
    -Routeplanner+live flitsers met alarmpje
    -File app en parkeer app
    -Days since (werkt niet meer grrr) een app waarbij je belangrijke data kan noteren (bijv hoeveel dagen je kind oud is, hoe lang je getrouwd bent of hoe lang het nog duurt tot de volgende vakantie)

    Radio app
    Crèche app
    Babycam app
    Ziggo Netflix Videoland
     
    Boelie88 vindt dit leuk.
  6. Manque

    Manque Niet meer actief

    Siilo, voor het veilig uitwisselen van (medische) documenten
    Orbot/Orfox, voor internet via VPN
    Clash of Clans, spelletje :roflmao:
    Afvalapp van de gemeente, zodat ik juiste dingen op tijd langs de weg zet
    Notitieapp gebruik ik voor van alles, ook om to-do-lijstjes in te maken en als agenda
    App van het medisch centrum, voor briefwisseling en afspraken
     
  7. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Sja ik heb zoveel apps. Wat voor soort apps bedoel je?
    Mijn meest gebruikte apps zijn;
    - Fantastical, is mn agenda app
    - Twitter
    - Nu.nl
    - Reddit, is een heel groot wereldwijd forum
    - Apple Music, werkt hetzelfde als Spotify, ik heb deze omdat het makkelijker werkt met Siri en op mn Watch kan aansturen etc.
    - Overcast, is om podcasts te luisteren
    - Stocard, kun je al je klantenkaarten en bonus kaarten in zetten, ideaal. Die heb ik dus uit mn portomonnee gehaald. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik sinds kort in de toekomst leef. Betaal nu overal met Apple Pay dus heb helemaal geen portomonnee meer bij me. Alleen 1 pinpas in mn tas voor de zekerheid, maar nog niet nodig gehad.
    - Canva, voor foto’s bewerken.

    Andere handige/leuke apps:
    - Flo, voor je menstruatie cyclus
    - soChicken, leuke artikelen, inspirerend.
    - SkyView, kun je ‘s nachts op de lucht richten en dan zie je hoe alle sterren heten, evt waar Mars staat, waar het ISS vliegt etc.
    - Genius Scan, kun je een foto maken van documenten en word daar een PDF file van gemaakt. Daarmee digitaliseer ik mn administratie.
    - Udemy, staan leuke cursussen op
     
    Boelie88 vindt dit leuk.
  8. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Videoland
    Netflix
    Slim huishouden
    Social schools
    Spotta
    Gad vuilnisapp
    Pinterest
    Abn
    Appie app
    Wish
    VakantieVeilingen
     
  9. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Veel standaardappjes, maar sinds kort heb ik
    TooGoodToGo
    Dan kun je eten ‘redden’ dat anders aan het einde van de dag weggegooid zou worden. Al een paar keer iets gekocht en het is elke keer een verrassing wat je dus krijgt.
     
    Pimpelmeesje en Boelie88 vinden dit leuk.
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    werkt t goed? Ik heb izoveel rondslingerende administratie en ik wil er graag van af
     
  11. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja voor mij werkt het prima. Ik scan het in en ruim het op dr laptop op, door het in de goede mappen te stoppen. Je moet alleen wel voor goede back-up zorgen.
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh dus het is eigenlijk alleen een foto die je later zelf op de laptop nog moet indelen? Maar kan je er dan ook nog bij vanaf de telefoon? Bijv voor bonnetjes? Ik zit bijna nooit op de pc of laptop meer
     
  13. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nee dat moet niet, dat vind ik handig. En het is geen foto, het is dan een PDF bestand; een digitaal document. Het lijkt me niet verstandig om hypotheek papieren en jaaropgaves alleen op je mobiel te bewaren. En wat overal bij kunnen betreft, ik heb een iPhone en MacBook die met elkaar synchroniseren waar ik dat wil en naadloos samenwerken. Dus die PDFjes die ik met mn telefoon scan gaan vanzelf naar de laptop, en dan kan ik er oo de telefoon oo nog steeds bij. Daar hoef ik verder niks mee te doen. En ik zit heel vaak op mn MacBook dus dan sleep ik ze alleen even in de goede map en klaar. Ik kan ze in de app wel rechtstreeks in de goede map op mn iCloud drive stoppen trouwens.

    Met een digitaal bonnetje een product terug brengen of ruilen heb ik trouwens nog nooit geprobeerd. Dus ik weet niet of de winkels dat accepteren?
     
  14. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja precies, dus het staat in de cloud (en dat synct op en neer dat snap ik). Feitelijk zijn je hypotheek papieren dan wel toegankelijk vanaf je telefoon. En als het in de cloud staat hoeft het eigenlijk niet gebackupt.

    Ik heb geen iPhone (omdat daar wat ik het liefst wil niet mee werkt (nog)) als hoofd telefoon (er ligt er wel een hier maar die is voor de peuter....)

    Ik ga iig proberen of het iets voor me is!
     
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    De app die ik het allermeest gebruikt (naast spelletjes, agenda en social media)is dan toch echt de Appie app.
    Zodra iets op is gaat dat op mijn appie lijstje. Hij zet het oplooproute, dus ik zigzag zeer effieciënt de winkel door en gezinsleden kunnen vanaf een ander apparaat ook in de app het lijstje aanvullen. En verder check ik daar recepten op of doe ik er een bestelling op.
     
  16. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Werkt stocard ook als je geen abbo op je telefoon hebt?
    Dus offline bent in de winkel?
    Ik heb namelijk een prepaid telefoon.
     
    Boelie88 vindt dit leuk.
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    EasyPark
    Flitsmeister
    Shazam
    Deezer
    Tabata ( sport timer )
    Paypal
    Tikkie
    Marktplaats
    Asos ( zeer slecht voor je portemonnee )
    Picsart
     
  18. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat Tabata he, welke heb jij? Ik zoek een timer die tijdens het lopen niet veel meer doet als een piepje geven iedere minuut, of 2 of 3 minuten, door mn muziek heen. Maar raak helemaal verdwaald in het enorme aanbod in de App Store.
     
  19. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou ik wil van papieren van de hypotheek etc toch wel echt meerdere back-ups hebben, waarvan ook een back-up in een cloud.

    Gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar wat werkt er niet op een iPhone?
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  20. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Diverse glucosesensor apps (nightscout en tot voorkort fsl apps). Ik moet van sensor wisselen en hou vooralsnog even mijn opties open en dat lukt nu het best met android
     

Deel Deze Pagina