Hoi hoi ik ben geslaagd voor een matrasje!!! wat een jacht was dat nog. Bij de normale bedden winkels hebben ze dat niet eens! had ik echt niet verwacht. Iedereen stuurde me naar de Kwantum dus daar ben ik uiteindelijk geslaagd. Ze hadden daar maar 1 soort ook dus verder geen keuze, en het kost daar maar 30 euro. Zag er wel goed uit, en ze verkopen het heel veel (had ik gevraagd). Dus ik ga zometeen eindelijk het bedje opmaken!!! Ik heb natuurlijk weer mega slecht geslapen, maar ja ik raak er aan gewend zeg maar.... Ik moet morgen wel werken dus we zien wel hoe fit ik dan ben... En volgende week ook nog een paar dagen werken en dan lekker met verlof!!! Ik ben zo benieuwd wie er als eerste bevalt!!! Wie is er ook al weer al eerste uitgerekend? Groetjes.
Helaas weer een zelfde nacht voor mij. Lag ik vanochtend eindelijk lekker te slapen, ging de telefoon. Of ik in wilde vallen op het werk. Tja... voor die werkgever werk ik al ruim een jaar niet meer, nee dus. Viel ik gelukkig weer in slaap, ging de deurbel. De postbode met een pakketje voor de buren, die deden niet open. Ach. Vanmiddag hoop ik wat slaap in te halen! Fijn dat je geslaagd bent Mouschy! Ik heb het bedje ook al opgemaakt. Kort, zoals ze zeggen. Maar gebruik jij één of twee dekentjes? Ik heb nu één kantoenen dekentje op het bed, met een lakentje. Denk je dat dat te koud is? Het liefst doe ik de kleine de eerste periode in een slaapzak en daarover de deken en laken. (kort opgemaakt) Als kraamverzorgster heb je vast wel tips!
Hahaha de eerste week(en) leg je het babytje nog niet in een slaapzak. Maar alleen met de kleertjes aan onder het dekentje. Het klopt dat je het kort moet opmaken, zo ongeveer halverwege het ledikantje. Ik heb bij de Hema een ledikant deken gekocht is van katoen en behoorlijk dik. En die heb ik in een sloopje gedaan die dezelfde maat is. Dat moet in principe genoeg zijn. Je moet toch geen ramen open zetten of roosters in de baby kamer de eerste periode, dus het zal geen koud kamertje zijn Als het kindje een (te) lage temperatuur heeft moet je er nog een kruik bij doen. Zo'n metalen, met de dop naar beneden en natuurlijk in een kruiken zak en een handoek er omheen gewikkeld. Dat moet genoeg zijn om de baby warm te houden en als laatste tip; leg de kruik eerst in het midden van het bedje, waar de baby zelf komt te liggen, zodat het lekker voorverwarmt is. En als de baby in het bedje gaat liggen moet je de kruik bij de voetjes leggen, in de lengte van de beentjes (en de dop naar beneden dus). Als jullie nog meer vragen hebben hoor ik het wel Er werd trouwens net gevraagd hoe de baby's nu liggen in de buik. Maar die van mij ligt al lekker in de goede richting. Eigenlijk vanaf begin af aan al, het kindje is nooit echt gedraait. Ja iets naar links of rechts maar nooit op de kop of zo.
Nog een vraagje>Je hebt nu toch ook een ander soort kruik bellywarmer geloof ik.Is dat beter of gewoon een metalen kruik?Oh ja en mijn kleintje ligt altijd in een stuit op dezelfde plaats en heb hem nog nooit voelen draaien,vandaar dat ik me afvroeg hoe het met die van jullie is
Mijn kindje is ook nog nooit gedraait, ik denk dat het per kindje verschillend is. Ik hoop echt dat jou kindje nog wel draait. Als het niet zo is gaan ze je misschien helpen om het te draaien. Dmv een paar handen op je buik en dan in de goede richting duwen.... Voor de baby is echt de ouderwetse stalen kruik het beste. En koop dan een nieuwe en gebruik geen oude, want het rubbertje kan versleten en uitgehard zijn. Ook kan je een hittepit gebruiken, ook al zijn de meningen daar over verdeelt. Groetjes.
Dank je Mouschy! Handige tips. Kruik ed. heb ik al aangeschaft inderdaad. Die worden wel lekker warm! (heb ze een nacht uitgeprobeerd ivm test tgen eventueel lekken!) Ik heb het idee dat mijn kleine nu wel met het hoofdje naar beneden ligt. Even afwachten , morgen weer naar de verloskundige.
Thanks voor de tip!!!Ik hoop ook dat ie draait ach we zien het wel!Gaan jullie nu ook allemaal om de 2 weken naar de V.K?Ik heb vorige week weer bloed geprikt i.v.m rhesus en het ijzergehalte!!!Ik heb zo een hekel aan bloed prikken echt
Hahaha ja ken het, ben een paar weken terug nog geprikt omdat ze dachten dat ik suiker had. En dat werd in mijn vinger geprikt. AUW! echt niet leuk op die plek, en dan niet een druppel maar een heel buisje vol Ik moet over 3 weken weer terug komen, en dan mag ik om de 2 weken naar de verloskundige Als jullie nog meer vragen hebben hoor ik het wel. Wel grappig dat ik er hier op het forum nog wat mee kan Ben nu ook in discussie op de topic "verzorgingsflesjes" bij verzorging's topic. Gaat over baby olie.......
Jemig, wat zijn jullie lekker bezig zeg. Had heel wat bij te lezen. Dus sorry als ikniet overal op in ga. Super dat je het matrasje nu heb Mouschy .. Je ben nu toch wel bijna klaar met de kamer zeg? Nog een beetje kunnen slapen Carmen? Ik ben helemaal op .. ben natuurlijk aan het inpakken. We krijgen nl volgende week woensdag de sleutel. Ik doe het wel rustig an .. een doos en dan weer zitten ... maar toch .. Die kleine vind er ook niets aan .. haha .. is weer lekker druk. Voelen jullie die kleine nu ook heel de dag? Op de meest rare momenten begint Uk .. haha.. Nou ik ga ff wat eten .. Enne .. thnx voor de tips Mouschy ..
Niets te danken hoor, vind het wel leuk als ik kan helpen Doe je wel een beetje rustig aan? wel zwaar he een verhuizing in de zwangerschap... wij zijn in Januari verhuist.... Maar als je bent verhuist krijg je een hoop rust er voor terug. Niet omdat je dan alles moet uitpakken maar meer geestelijk. Alles is klaar en geregeld en nu kan het echte werk beginnen zeg maar. De baby kamer is eigenlijk wel zo'n beetje klaar hier nu. De gordijnen hebben we ook al maar hangen we later op. We gaan het nu nog gezellig maken. En mijn man gaat vanavond de quilt ophangen in de baby kamer. die heeft mijn moeder gemaakt, en gaat nu voor het eerst tegen de muur als decoratie. Tis echt heel groot, een dekbed lichemo maat (zeg ik dat goed?). Ik zal van de week wel weer nieuwe foto's maken
Auri - 7 april 2e kindje Lydelpiet - 12 april 3e kindje poester - 13 april 1e kindje didi - 13 april 1e kindje loesjes - 13 april 1e kindje Marije - 16 april 3e kindje silvie - 20 april 1e kindje Carmen - 20 april 1e kindje joella - 20 april 2e kindje mouschy - 22 april 1e kindje susan - 22 april 2e kindje Chantalletje - 23 april 1e kindje evy - 23 april 2e kindje bosengel - 27 april 2e kindje Ellen Abudu - 29 april 1e kindje Om nog even terug te komen op wie het eerst gaat bevallen
@ Mouchy:Had ook al even mee gepost op die flesjes ed, en las het stuk over de olie, Ik geloof er wel in dat je weet waar je het over hebt, maar er lijken toch wat mensen moeite mee te hebben dan dat een ander ze advies geeft, wat ik soms heel erg jammer vind!! Ben blij als iemand met tips komt, zo leren we toch van elkaar?? Gr Carry
Ik heb nogal wat teweeg gebracht he met mn vraag .. haha Hoest meiden .. Lekker geslapen? Ikke niet, maar das niets nieuws meer. Ik ben ook heel benieuwd wie van de April mama's het eerst gaat bevallen. Het zal idd een dolle boel worden hier rond die tijd. Kan echt niet meer wachten. Nog een week of 8. Mar als je naar mn banner kijkt staat er 57 dagen, dat klinkt veel korter ..haha .. dus ik tel de dagen maar .. haha.
Grappig he dat de dagen erbij staan, in het begin schrok ik daar ook wel van, toen ik voor het eerst onder de 100 dagen kwam klonk het al aardig dichtbij te komen. Ik denk dat als ik onder de 10 dagen kom dat ik ook even weer ga schrikken Gek he dat je er dan even zo anders weer tegen aan kijkt. Maar ben wel erg blij dat ik elke dag m,n banner even zie ter bevestiging hoe hard het nu gaat!! In april zijn idd een heleboel aanstaande mama,s en papa,s natuurlijk!! Gezellige boel hier straks allemaal verse papa,s en mama,s Liefs Carry
Goodmorning!!!!Hey gezellig dat je er weer bij bent carry!!Hoe voel je je vandaag?En de andere ook natuurlijk
Ik vind het jammer dat sommige mensen er anders over denken terwijl ze er geen verstand van hebben. Ik geef ze een tip en wat ze er mee doen moeten ze helemaal zelf weten. Ik probeer alleen maar te helpen, en als ze dat niet willen horen moeten ze het maar zelf uitzoeken.... Vind gewoon wel dat het gezegt moet worden van die baby bad olie, want uit de praktijk weten we gewoon dat het mega slecht is. Maar goed laat ik er maar over op houden, want ik kan me mega boos maken om mensen die dat niet willen aan nemen Ik heb weer een rommelige nacht achter de rug zoals gewoonlijk, maar we raken er aan gewent Ik ga zo even foto's maken van het baby kamertje want de quilt hangt nu ook!!! Staat zo mooi in de baby kamer! Vanavond weer pufclub
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=5183 Het komt hier op neer; nooit in het badje doen!!! maar lekker de baby er mee insmeren NA het badje
Ik wil je bedanken voor het advies hoor Mouschy. Ik zal het dus niet gaan kopen nu ik weet dat het niet goed is voor de kleine. Heb weer een rustige nacht gehad. Ik zal me wel te druk hebben gemaakt bij mijn vriendin. Maar ja als iemand bezig is vind ik het zo lullig om dan op een stoel te gaan zitten.