April 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carmen, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Jaaah ik weet nu echt zeker dat ik de kleine voel. Elke dag voel ik Ukkie heel even. En dan meerdere keren per dag. Echt zo leuk en mooi gevoel is dat! Echt heel leuk dat ik het al zo vroeg kan voelen, zo heerlijk gevoel dat alles goed is en zo.
    Morgen ga ik voor de 2e keer naar de verloskundige. Heb er wel zin in! duurt altijd zo lang voordat ik weer mag. Om de 4 weken, toen ik in het ziekenhuis liep ging ik om de week.....
    Wanneer gaan jullie weer naar de verlos?
    En wanneer krijg je een 2e echo? (ik heb er al meer gehad maar normaal krijg je toch een 2e echo rond de 20 weken?)
     
  2. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb die kleine 1x gevoeld nu.. maar daarna niet meer... jammer.
    Leuk dat je die Ukkie iedere dag voelt Mouschy .. super joh
    Wij krijgen 29 nov de 2e echo .. spannend hoor .. en 6 dec naar de vk ...
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik kom net bij de verloskundige vandaan voor de 2e keer.
    Met mijn baby is alles heel erg goed! Groeit heel erg goed ( zelfs een beetje TE goed). Het kindje is ander halve week te groot.... maar dat is niet erg. Ze zei ook meteen dat ik een mega buik al heb voor 17 weken. Het kan ook zomaar dat als ik wat verder ben dat de groei in eens stil staat. Dat komt heel vaak voor, hebben ze een groei spurt en dan staat het in eens stil. De baby ligt al op navel hoogte wat dus ook betekend dat het groot is normaal zit het nog onder de navel. En ze vond het ook heel mooi dat ik de baby al kon voelen. Met mijn bloed druk en gewicht zit het ook allemaal goed. Dus ik ben weer goed gekeurt en mag over 4 weken weer terug komen!
     
  4. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Gelukkig dat alles goed is Mouschy .. top
     
  5. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat fijn Mouschy, dat het zo goed gaat! Hoe is het met de rest van de april-mama's?


    Ik ben ook bij de VK geweest. Mijn kleintje is ongeveer een week groter dan normaal. Alles is helemaal in orde. Ik heb me gelukkig werkelijk voor niets zorgen gemaakt! Mijn baarmoeder komt ook al tot mijn navel. Het is zo fijn om het hartje te horen, dat is wel het mooiste geluid (op het moment).

    Vanavond weer zwemmen, fijn!

    Tot "lezens",
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Leuk om te lezen dat het ook met jou goed gaat!

    Ik kom net bij de verloskundige vandaan voor een extra onderzoekje. Ik ben afgelopen weekeind tot 3x aan toe onderuit gegaan.... viel gewoon bijna flauw en mijn mannetje kon me nog net opvangen........ Dus ik heb maandag meteen gebeld met de verloskundige en ik moest dus vanmorgen langs komen. Ze heeft mijn bloed druk gemeten, en die is erg laag. En ze heeft mijn ijzer gemeten dmv een vinger prikje, maar ook dat was allemaal in orde. Sommige vrouwen hebben rond deze week een lage bloeddruk dus dat komt wel vaker voor, rond 22 weken gaat het weer iets omhoog. Dus ik moet nu Dextro op zak hebben en als ik me weer flauw voel moet ik dat eten. Ik heb ook weer even het hartje gehoord, en meneer of mevrouw zat met de navel streng te spelen ;) Ben blij dat het verder allemaal goed gaat.

    Groetjes.
     
  7. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wel op je benen blijven staan hoor! Rustig aan, dan maar even. Hartje horen is altijd leuk, knap je weer wat van op. Hoop dat je de Dextro niet te vaak nodig hebt. Rustig aan hoor!
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja ik heb eindelijk MIJN BUIK op de foto gezet hahaha. Nee hoor dat doen we vanaf week 7 eigenlijk al bijna elke week. Maar het zijn vaak wat "blote" foto's, vandaar dat ik die niet online zet. Deze mag iedereen zien!!! Het is gisteren gemaakt toen ik net onder de douche vandaan kwam, met mijn Snoopy slaap shirt aan ;)


    Vanavond gaan we naar het consert van Trijntje Oosterhuis in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Gelukkig kan je ook zitten, anders was het wel een probleem geworden denk ik ;) Ik heb er wel veel zin in, alleen tegen het naar binnen gaan als de deuren open gaan zie ik wel tegen op omdat het dan vaak duwen is bij conserten. Ik zorg er wel voor dat mijn man voor me gaat lopen of zo. Ben zo bang dat ik een duw of zo in mijn buik krijg..... :rolleyes:
     
  9. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Nou, voorzichtig hoor! Wel leuk, lekker genieten samen met je mannetje. Nu kan het nog redelijk makkelijk. Straks een oppas zoeken, vinden en dan nog proberen te relaxen!

    Zo tel ik al de zondagen af, die we nog samen hebben (zondag is voor ons een echt relex dag, uitslapen, lekker koken, dvdtj kijken, badderen) Maar stiekem is het natuurlijk geweldig dat we nog maar een zondag of 21 hebben te gaan. Relaxen met zijn drietjes lijkt me ook wel wat.
     
  10. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat een stoere buik Mouschy ..
    Hoe was Trijntje ..?
    Lekker genoten van je relax dag Carmen gisteren?

    Wij gaan morgen weer een echo maken ..
    Ben heel benieuwd, ze kunnen ons dan misschien ook wel vertellen of het een jongetje of een meisje is .. ik wil het nl toch wel heel graag weten ..
    En kan ze ons de exacte datum geven .. nouja exact is het meestal nooit toch .. komt toch meestal eerder of later ..
    Verder gaat het allemaal goed hier. Zolang ik me rustig hou gaat het goed .. dus dat zegt genoeg he ..
     
  11. Auri

    Auri Nieuw lid

    28 nov 2005
    3
    0
    0
    Almere
    Hoi dames,

    Ik ben hier nieuw.

    Ik ben nu 21 weken zwanger van mijn tweede kindje. Dit is een absoluut kado, want nadat mijn dochter werd geboren in 1999 heb ik vijf miskramen gehad.

    Dat deze zwangerschap, onze allerlaatste poging, nu dit fantastische resultaat heeft kan ik nog steeds niet geloven.

    Ik sta onder strikte controle van de gyn, omdat ik een placenta previa heb of had (kan elke week beter gaan tenslotte) en vanwege mijn achtergrond met al die miskramen.

    Ik wil graag met andere moeders die uitgerekend zijn in april msnnen!!!

    Lieve groet,
     
  12. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat een mooi nieuws!!!
    veel plezier hier op de site en je mag me toevoegen op de msn als je dat leuk vind.
    Wanneer ben je uitgerekend in April?
    groetjes
     
  13. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Super hoor .. .
    geniet lekker van je zwangerschap .. enne .. ik hebje toegevoegd bij MSN!!
     
  14. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat leuk om je hier te verwelkomen. Geweldig dat je heerlijk zwangre mag zijn. Geniet ervan!
     
  15. Susan

    Susan Lid

    18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Hoi April mama's,

    Even een berichtje van mij. Ik heb zaterdag eindelijk de uitslag gekregen van de vruchtwaterpunctie en die was ok. Jeetje wat duurt 3 weken wachten lang zeg. Nu weten we ook wat het wordt. Bij de eerste wilde we het ook niet weten maar nu wel. Ik voel die kleine heel af en toe denk ik, Ik weet niet goed wat ik moet voelen want bij Mandy voelde ik bijna niets omdat mijn placenta aan de voorkant lag nu ligt deze wel goed maar nog maar even afwachten. 5 december mag ik voor een 20 weken echo. Spanned weer hoor en de week erop ga ik voor de 3e keer naar de VK.
    Wat leuk om te lezen dat het met jullie ook allemaal goed gaat. Ik blijf jullie volgen via deze site.

    Groetjes van Susan
     
  16. Auri

    Auri Nieuw lid

    28 nov 2005
    3
    0
    0
    Almere
    Hoi Mouschy, Silvie en Carmen,

    Dank je wel voor het warme welkom. Silvie, ik heb je gezien al op mijn lijstje. Van Mouschy heb ik de msn-nbaam niet, kun je me die geven? Of voeg mij maar toe: aury@chello.nl. Dat is alleen mijn naam voor msn, mijn mail is dat allang niet meer. Moet ik misschien eens veranderen ;)

    Ik ben nu 21 weken en drie dagen onderweg. Dat klinkt lang, maar als ik denk aan hoe lang ik nog moet.... En hoe dik die buik gaat worden, poe. De vorige keer, zes jaar terug was ik al dik, maar dit slaat alles. Mijn buik is al giga, komt ver voorbij mijn borsten. Ik heb alleen nog maar zwangerschapskleding aan, in iets anders pas ik allang niet meer.

    Lieve groet,
     
  17. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dag Susan en anderen natuurlijk!,

    Gefelicteerd met de uitslag van de punctie. Fijn om te horen.

    Leuk hoor, allemaal aan de (pret)echo. Het is zo heerlijk om je kleintje te zien. Nog even (9-12) en dan mag ik ook weer.

    Verder ga ik naar de bedrijfsarts. Zoals sommige wel weten ben ik erg erg moe. Eigenlijk is mijn energie ongeveer op. Nachtje slaap doet niet meer genoeg. Zowel de huisarts als vk adviseert dringend om het rustig aan te doen. Maximaal op halve kracht werken, veel rust nemen etc. Het kan dat ik zo energieloos ben omdat ik vlak voor deze zwangerschap een miskraam heb gehad. Hierbij had ik veel lichamelijke klachten etc. Een extra belasting voor mijn lichaam dus.

    Aan de ene kant vind ik het wel prettig om rustig aan te doen, ik voel wel dat ik ook wel moet. Aan de andere kant voel ik me zo laf.. Nu al minder werken. Nog geen 20 weekjess zwanger en nu geef ik al op (schuldgevoel dus) Vermoeidheid is ook zo vaag iets. Ik wil niet onderdoen! Aan de andere kant wil ik het allerbest voor mijn kindje en dus zal ik zeker naar mijn lichaam luisteren.

    Goh, wat zie ik op tegen de bedrijfsarts. (denkt toch in het belang van bedrijf, al is het eigenlijk onpartijdig) Ik heb geen goede ervaringen met een bedrijfsarts en heb echt het gevoel dat ik me moet verantwoorden en hij/zij me niet zal begrijpen. Nou ja, ik zie het ook wel.

    Met het kindje en met mij gaat verder alles helemaal goed en ik prijs me dan ook nog steeds enorm gelukkig!!
     
  18. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Vandaag dus die echo gehad...en gelukkig is alles ok! De placenta zit op de goeie plek en heeft de goeie maat. Die kleine was lekker druk, met armen en benen zwaaien .. dus helaas, ze konden niet zien of het een knul of een meid is. Jammer .. maar niets aan te doen.
    Ze hebben naar de hersentjes gekeken en die waren oke en alle 4 de hartkamertjes zijn aanwezig, dus we hoeven ons nergens meer zorgen over te maken!!
    Ook hebben ze weer een inwendige echo gemaakt om te kijken of mijn baarmoedermond wel dicht zit, omdat ik soms nogsteeds vocht verlies. Maar dat was allemaal ok ..

    Alles is gewoon goed .. super !!

    Alleen de uitgerekende datum is veranderd. Het is 20 april 2006 geworden ..
     
  19. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat een heerlijk nieuws zeg! Fijn dat alles goed gaat met jullie kleine.

    20 april, leuk zijn we dezelfde data uitgerekend!
     
  20. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    ja idd, leuk zeg!!

    Wij zijn ook helemaal blij .. eindelijk kunnen we gaan genieten, heeft ons erg gesloopt de laatste paar weken
     

Deel Deze Pagina