April 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carmen, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ben weer terug van de verloskundige nr 2
    Ik heb afscheid genomen van mijn verloskundige praktijk hier in de buurt. Ze vonden het natuurlijk wel jammer, maar ze konden wel begrijpen dat ik over ga stappen. Ze vinden het zelf ook erg byzonder dat ik een onderwater bevalling wil gaan doen. Ze willen dan ook alles weten van me na die tijd. Ze willen ook graag een geboorte kaartje ;) Kan geregeld worden! hahaha :)
    Ze heeft me nog even na gekeken, controles waren allemaal goed. Maar dat wist ik wel want dat was vanmorgen ook gedaan, maar beter 2x dan geen keer ;)
    Ze zei ook al dat het kindje is ingedaald. Ik vroeg ook of ze kon zeggen hoe zwaar de baby is. En ze zei dat het bij de geboorte ongeveer 7 pond zal zijn!
    We wachten af
    :D

2. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    7 pond, dat is mooi Hollands Welvaren hoor! Is het dan toch een knulletje? (heerlijk, speculeren!) Fijn te horen dat alles goed is met jullie. Luxe hoor, twee keer op consult. Jammer dat je vanmorgen zo lang moest wachten maar weer heerlijk dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden en je zo welkom bent daar. Fijn idee!

Mijn mannetje komt straks alweer thuis. Heerlijk hoor, soms verveel ik me best wel. Wat doen jullie zoal om de dagen te vullen?

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat is wel fijn Mouschy ... 2 x controle op 1 dag .. luxe hoor.

Ik kan me soms ook wel vervelen
    Kom me dag door met de pc .. boekie lezen en tv kijken .. en natuulijk af en toe een uurtje slapen.

Je heb de box al staan zag ik op je site Carmen?
    Wij gaan hem ook neerzetten van de week. Iedereen verklaard ons voor gek .,. .Nou al?
    Ja nou al .. haha ..

4. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ja, de box staat al! Maar dat is met name omdat de katten zo eraan wennen. Kunnen we ze leren dat ze er niet in springen enzo. Je kent het wel. Onze jongste kat (nu 7 mnd) is zó ondernemend... We dachten dat we hem er wel 100en keren uit moesten halen. Maar na 2 of drie keer in de box gesprongen te hebben, doen ze het eigenlijk nooit meer. Nu staat ie dus al kant en klaar te wachten... Ach, zo wennen we er mooi aan. Neemt toch best een hapje uit je woonkamer. Volgende week zetten we zelfs de kinderwagen al op/uit. Met dezelfde reden; kunnen de katten wennen. Ik heb het vermoeden dat ze die wél als lekker mandje gaan zien en dat mag natuurlijk niet. Opvoeden de komende dagen dus!!

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja je heb gelijk .. ze kunnen er maar aan wennen.
    Wij moeten nog ff kijken waar we de box neer gaan zetten .. weet ut nog niet.

Oja, over kinderwagen gesproken.
    Wij hebben hem in november besteld, bel ik van de week op om het op te gaan halen zegt dat mens ... Je ben toch pas in April uitgerekend? Hij is er nl nog niet want de fabrikant moet hem maken. Ze gaan hun best doen om hem optijd af te hebben..
    Fijn is dat ..
    Ik hoop dus dat we hem optijd hebben .. en anders dan geeft ze mn geld maar terug en dan halen we hem wel ergens anders ..

Vannacht had ik echt het dieptepunt van slapen.
    Ben ieder half uur wakker geweest. Om te plassen, om te draaien en dan gelukkig weer in slaap te vallen. Mijn bed staat nu aan het voetenend een stuk hoger voor mn vocht en heb ook nog maar een kussen onder de voeten gelegd. Daarom moet ik waarschijnlijk zoveel plassen snachts. Ben ook helemaal op nu .. ga vandaag maar niet zoveel doen.
    Alleen ff het laken setje wassen en dan is alles klaar ..

Kom maar op beeb ..

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ja balen he die slapeloze nachten...... en het erge vind ik ook nog daarvan dat mijn man ook zo slecht slaapt. Omdat hij mij hoort de hele tijd. Ik maak 'geluiden' snachts :rolleyes: heb ik nog nooit gedaan! en ik moet er ook om het uur uit voor de WC... Mijn man gaat er altijd om half 7 uit dus heeft al een kort nachtje. Nou ja nog een maandje zeggen we dan maar tegen elkaar.
    Zal je net zien dat de baby heel vaak komt snachts ;) maar dat zien we dan wel weer.

Gisteren avond hebben we zwangerschaps cursus gehad samen met partner. Was wel gezellig. Was meer de begeleidster die de hele avond sprak over hoe de bevalling in zijn werk gaat en zo. Had het iets anders verwacht eigenlijk. Wat ik wel had verwacht weet ik ook niet, maar dit was meer een schoolklas die voor een juf zat die een heel verhaal vertelde over hoe en wat en zo. Maar goed was wel weer een informatief avondje.

Was wel mega moe gisteren avond, 2 x naar de verlos en savonds ook weg. Man ik ben ook niets meer gewent ;)

De box hebben we nog niet in de kamer staan. Zal volgende week wel worden denk ik zo....
    Dat verhaal van die kinderwagen :rolleyes: jemig zeg is toch ook niet normaal! hoelang moet je er nu opwachten nog dan? Ik heb die van mij al anderhalve maand in huis! Staat in de baby kamer, dus kunnen geen katten in hahahaha :)

7. joella

joella Actief lid

20 okt 2005
    181
    0
    0
    Ik ben gister weer naar de VK geweest alles gaat goed met de baby ze groeit goed is is nu al ruim 5 pond ze is wat zwaarder dan gemiddeld.
    Ze is ook wel lang.
    Ik heb vanacht trouwens geen oog dicht gedaan ik werd gek van de rugpijn het is precies in het midden van me rug net onder me rib en alleen aan me rechterkant pffff zo vervelend dan kan je gewoon niet lekker liggen en als ik op me rug ga liggen krijg ik het benauwd :(
    Maar ja gelukkig nog bijna vier weken ik hoop natuurlijk eerder.
    Me schoonzus is maandag bevallen met 38 weken mazelaar zij is er lekker al vanaf.
    Ik ben vooral blij dat ik dalijk weer me gewone kleren aankan nu loop ik alleen maar in positie kleding en joggingpakken bah af en toe lijk ik net zo een oud wijf.
    Dalijk weer lekker spijkerbroeken heerlijk :)
    zijn jullie het ook al zo zat?

8. joella

joella Actief lid

20 okt 2005
    181
    0
    0
    Ik heb trouwens gister met me vriend eindelijk een leuk geboorte kaartje gevonden het gedicht hadden we al alleen het kaartje moesten we nog zoeken.
    Ik heb wel 5 mappen met geboorte kaartjes bekeken maar er zat gewoon niks tussen wat bij ons pasten nu hadden ze bij die winkel nog een allerlaatste map en ja hoor wel drie leuke kaartjes gezien :)
    En we hebben er eindelijk een die bij ons past.
    wij zetten de box in het weekend neer dan ga ik ook ff alles een beetje soppen de babykleertjes heb ik al gewassen.
    Ik moet trouwens ook morgen ff me legitimatie vervangen die was 5 maanden geleden al verlopen maar iedere keer stelde ik het uit omdat ik foto's moet maken enzo en het stadhuis is best een eindje weg.
    Maar nu moet ik echt wel want ik hoorde dat je tegenwoordig ook in het ziekenhuis je legitimatie of paspoort moet tonen is weer nieuw en ik ga in het ziekenhuis bevallen.
    Bah heb er geen zin in moet ik ook nog eens voor betalen 35 euro is een nieuwe legitimatie belachelijk he ik vind dat ze dat gewoon gratis moeten doen want het is tenslotte verplicht om het bij je te dragen.

groetjes christa ( Joella )

9. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Die positiekleding ed ben ik ook wel zat hoor... Verheug me wel weer op die spijkerbroek, dat rokje, leuke truitje etc. Gelukkig ben ik maar weinig aangekomen. Echt alleen mijn buik dus. (mijn strakste spijkerbroek pas ik nog tot over mijn kont, alleen dicht.. ho maar! haha)

Alhoewel ik de zwangerschap zelf niet zat ben hoor! Zal het getrappel ed wel erg missen. Maar uitkijken naar de geboorte doe ik wel elke dag meer. Ik hoop dat mijn kleine lekker blijft zitten zolang hij/zij het nodig vind en klaar is voor de geboorte.

Ik zou spontaan in de stress zitten als mijn kinderwagen er nog niet zou zijn. Fijn om alles klaar te hebben hoor...

Vandaag het spul van de kraamzorg gekregen. Zorgplanb ed. Leuk om in te zien. Wat komt het dichtbij.... Trouwens ook die stapelaar van fisher price binnen gekregen. Leuk ding!

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ja die stapelaar heb ik ook gehad vorige week. Erg leuk! Staat ook al in de kast bij de rest van het speelgoed ;)

Ik zie er wel weer naar uit om mijn "eigen" kleding weer aan te doen. Het is zo beperkt wat ik nu aan kan. Stomme jogging broeken die ik echt zo lelijk vind. En ik heb 2 positie broeken.... maar goed nog een klein maandje....

Ik heb nog nooit wat gehoord van de kraamzorg. De verloskundige zei al tegen me als ik deze week nog niets heb gehoord moet ik zelf aan de bel gaan hangen volgende week. Doen we ;)

Joella; mijn baby is ook net zo zwaar, lees mijn berichtje maar! wel leuk hoor het idee dat alles goed gaat daar binnen. Maar om nou een peuter geboren te laten worden nee liever niet... heb liever een lief klein babytje. We wachten af...........

Geboorte kaartje hebben we zelf ontworpen. En we laten het gewoon drukken bij een drukkerij hier in de buurt. We konden ook niets vinden wat bij ons past. Dus alles hebben we zelf gedaan, gedichtjes, plaatjes, kleurtjes enz. Het resultaat is echt heel mooi geworden!
    Ook hebben we zelf het geboortebord zelf gemaakt en ontworpen. Mijn man heeft hem gemaakt. Het is een Snoopy met een baby snoopy in de armen, echt heel lief! Dat is geen bestaand plaatje, we hebben het zelf bij elkaar gezocht dmv verschillende Snoopy's ;) Ga zo wel even een foto maken.

11. joella

joella Actief lid

20 okt 2005
    181
    0
    0
    hahahaha ja zware baby das best lastig mijn zoontje was bij zijn geboorte ruim 7 pond ( 3580 gram ) hij was ook lang want hij paste babymaatje 50 niet! :confused: gelukkig had ik ook wel veel maatjes 56 alleen vond het wel jammer want hij heeft veel leuke pakjes nooit aangehad omdat ie te groot was.
    Ik zelf ben heel slank ik woog altijd 50 kilo dus de Vk zei bij mijn eerste je krijg een klein kindje maar toen ze hem wogen en hij 7 pond was stonden ze met open mond te kijken :)
    Ik merkte het ook wel met persen dat duurde maar liefs drie kwartier toen hebben ze me ingeknipt en daar was ie eindelijk dan.
    Nu bij deze baby dachten ze weer dat het te klein was en toen ik met 32 weken een echo kreeg bleek ze juist heel groot voor mijn doen te zijn ze was toen al over de 2300 gram ze schatten haar nu ook zo 7 pond als ze geboren word :)

groetjes joella

12. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Dus als de baby 7 pond weegt kan het zeker niet meer in maatje 50 :confused: jammer hoor, heb ook hele leuke pakjes in die maat.... Nou ja we wachten gewoon af wat het word, meer kan je toch niet doen hahaha.
    Snap er niets van hoor, in mijn fam. en mijn man's fam. komen helemaal geen grote mensen voor. Dus waar het vandaan komt....

Ik heb een foto van het geboortebord in mijn album gezet!!! :D

13. joella

joella Actief lid

20 okt 2005
    181
    0
    0
    nee het lag bij mijn zoontje niet aan zijn gewicht dat hij die kleding niet pasten maar aan zijn lengte :)
    hij was 53 centimeter! daarom paste hij het niet alles was te kort :)
    maar mijn vriend is ook erg lang ( 1 meter 90 ) en ik ben juist klein ( 1 meter 64 ) dus zijn lengte had ie van ze papa mee gekregen hahaha
    Maar nu is hij 22 maanden en is ie 87 centimeter dat is wel normaal voor zijn leeftijd hij heeft nu maatje 92 en is bijna twee.

14. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ziet er erg erg leuk uit Mouschy!

Trouwens volgens de "tabellen" is een baby van rond de 35 a 36 weken zwangerschap ook al tussen de 2900 en 3100 gram en 45 tot 46,5 cm lang ,dus zo extreem groot of dik zijn jullie kleintjes niet! Zo me maar niet zo een zorgen maken daarom. Ik zou het ook wel jammer vinden als de kleine meteen maatje 50 niet past. Vooral omdat ik ook nog eens een paar pakjes hebben die er echt heel klein uit zien! Wat kan dat nog verschillen he? ene maatje 50 is echt KLEIN andere maatje 50 is wat ruimer etc. Grappig!

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ja nou ik maak me ook niet druk, veel kan je er niet aan doen ;)
    en net wat je zegt het ene maatje 50 is de andere niet. Heel vreemd, ligt ook aan het merk en zo. Maar goed we zien het vanzelf wel wat het word.
    Mijn man is ook niet zo lang, dus een mega lange baby verwacht ik niet, denk zo rond de 50 cm. dat is is vrij 'normaal'....

16. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mijn hubbie was 9 en halve pond bij de geboorte .. we wachten wel af.
    Meiden ik voel me niet goed.
    Voel me onwijs wee-ig, net of ik ieder moment flauw kan vallen .. heb ook hoofdpijn. Ik kijk het nog ff aan en anders ga ik bellen.

17. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Meiden ik heb net gebeld en moet naar het ziekenhuis. Ze willen me controleren want vertrouwen het niet. Ik probeer jullie op de hoogte te houden ...

18. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Jeetje wat erg voor je,
    Heel veel sterkte.

19. joella

joella Actief lid

20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi silvie

kan het niet zijn dat je ijzergehalte en bloeddruk te laag is dat heb ik namelijk wel en ik ben ook vaak duizelig ik mag nu ook niet meer alleen boodschappen doen of gewoon een stukje lopen want ik heb kans dat ik flauwval nu heb ik wel staalpillen en voel ik me nu weer ietsje beter
    bloedarmoede is het wat ik nu heb.

groetjes joella

20. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ben weer thuis.
    Ze hebben me echt van top tot teen onderzocht.
    Urine getest, CTG en bloeddruk.
    Alles was ok.
    Nou hebben ze ook bloed afgenomen en als we voor 24:00 uur niet gebeld worden dan is alles ok.
    Ze dachten dus echt aan zw. vergiftiging. Maar gelukkig is dat het niet.
    Moet wel heel veel rust houden, dus jullie zullen me wat minder online zien denk ik. Mag eigenlijk niets meer, daar komt het op neer .. door het vele vocht wat ik vast hou ..

Deel Deze Pagina