April 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carmen, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nou gelukkig maar goed nieuws!!! erg leuk om te lezen allemaal. Wel leuk ook om te zien dat we allemaal op een paar dagen na in dezelfde periode zijn uitgerekend. Ben benieuwd wie het eerste gaat bevallen in April ;)
    Groetjes.
     
  2. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja wordt spannend zo eind April .. haha ..
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik vind het zo een geweldig idee dat ik nu halverwege ben!!! hebben jullie dat ook (gehad)? In het begin leken de dagen en weken niet voorbij te gaan tot ik 3 maanden was. En nu lekker al op de helft! Ik ga me gelukkig ook wel beter voelen nu dus het echte genieten is begonnen!!!
    We hebben zaterdag Sinterklaas geviert met de schoon familie en ik heb allemaal spulletjes gehad voor Ukkie. En niets voor me zelf hahahaha ;) Maar ja dat hoort er ook weer bij natuurlijk :D Het was echt super gezellig en om een uur of een zei iedereen dat ze maar gingen opstappen omdat de moeder to be naar bed moest hahaha. Normaal maken ze er echt nacht werk van. Maar ik was wel blij want ik ben nog altijd wel moe savonds ;) Het was een super gezellig avond! Zondag hebben we er ook een relax dagje van gemaakt heerlijk filmpje kijken op de bank.
    Ik heb ook mega veel zin in a.s. vrijdag want dan gaan we (eindelijk) voor de 3 D ECHO!!! :D
     
  4. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Absoluut een mijlpaal, inderdaad, de helft zit erop! Wat mij ook zo geweldig gevoel geeft is dat het nu zo "echt"is. Ik bedoel, kinderkamertje verven, kinderwagen testen, kleertjes kopen etc.

    In het begin was ik zo bang dat het nog mis zou gaan, maar nu voel ik me elke dag een beetje sterker omdat ons hummeltje ook elke dag wat sterker wordt (en ik hem sterker voel!)

    Vannacht heeft hij me zowaar wakker geschopt! In mijn slaap was ik op mijn buik gerold en dat vond ie blijkbaar niet zo prettig. Ik duwde op de plek waar de kleine schopte en hij schopte zowaar nog eenmaal hard terug. eenmaal op mijn zij liggend werd hij weer rustig.

    9 december ook mijn 3d echo. God... ik tel de dagen echt af hoor.
     
  5. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Vandaag zijn we naar de verloskundige geweest. Het is ons beter bevallen dan de vorige keer. Ze heeft nu naar de grote van mn baarmoeder gekeken en die is goed, 20 cm. Ook mijn bloeddruk heeft ze weer gemeten en die is 130/70. Niet zo gek want we hebben ons rot gehaast om optijd te komen.
    De huisarts heeft vorige keer mijn ijzer geprikt en die is volgens de verloskundige toch te laag dus moet ijzer bij gaan slikken en ze wil dat ik nog mn suiker laat testen.
    Ook hebben we het hartje weer gehoord .. en dat klonk ook weer erg goed.
    Wij krijgen gewoon een wolk van een Uk .. haha ...
    Ze was verder erg tevree en 31 januari moeten we weer terug komen. En over 4 weken naar de huisarts.
    Ik snap nu ook waarom je maar zoweinig bij de verloskundige komt. Ze doen het nl samen met de huisarts
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh wat goed nieuws allemaal! Dus als ik het goed begrijp is het om en om, eerst verloskundige en dan huisarts. Nou ja kan toch ook! als je maar goed in de gaten word gehouden. Mooi geluid he het hartje, ik heb het nu 2x gehoort en het blijft echt mooi! Ik mag a.s. dinsdag weer naar de verloskundige (13e). ;)
     
  7. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hoe was jullie 3D echo??
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Die krijg ik MORGEN!!! :D ben de dagen ( en uren ) aan het aftellen ;)
    Carmen krijgt het ook morgen als ik het goed heb begrepen.
    Ik ga om 17.00 in Purmerend. Geen idee waar en hoelaat Carmen moet. Verslagje en foto's volgen natuurlijk :D
     
  9. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Oja, das waar. Morgen is het pas vrijdag.
    Heb al heel de dag het idee dat het vrijdag is ..
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hahahaha ken het probleem; zwangerschaps dementie ;) :)
     
  11. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Inderdaad, fijn om het hartje te horen. Top dat alles goed is Silvie!

    De echo vandaag.... Spannend hé Mouschy? Ik mag om 18.45 uur. Zo een raar idee om straks meer te weten over het mensje in mijn buik. Ik verheug me erop! We plannen, behalve de echo, ook al de verloskundige op dezelfde dag, ook ik mag de 13de weer. Mijn zusje (12 jaar) mag dan eens een keertje mee. Zij telt ook al de dagen en uren af, zo veel zin heeft ze er in. Lief hoor!
     
  12. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hahahaha wat een toeval allemaal!!! en de echo en de verloskundige op dezelfde dag! :) Jij mag er naar toe vanavond als ik klaar ben ;) Ben zo benieuwd! laat jij ook een 3 D maken? ik ga weer als ik 27 weken ben, dat is zo'n pakket wat wij hebben gekocht dat je 2 echo's laat maken. En laat je het in Haarlem doen of in Hoofddorp? want daar weet ik er wel een maar in Haarlem weet ik er geen. Wel grappig dat je daar woont trouwens, mijn hele familie (van moeders kant) woont daar! Ben er gisteren weer geweest! :D

    Succes en ook heeeeeeel veeeeeeeeel plezier vanavond!!!!!

    ps. na de echo gaan we naar de bios; Harry Potter! ;)
     
  13. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    En en en ... ???
    Ik ben zo benieuwd!!
     
  14. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb ook nog een overzichtje staan in mijn album! En de mooiste heb ik ook nog een apart staan. Echt zo mooi zijn ze geworden!!! Ze nam alle tijd voor ons. We zijn er zeker wel een uur binnen geweest. Ik heb de film mee gekregen op DVD en 6 foto's. Ja je zal wel denken, er staan er maar 5 op de foto, maar die 6e houden we voor ons zelf, want daar staat heel duidelijk het geslacht op ;) Wel leuk hoor nu we het weten, maar wel moeilijk om je niet te verspreken.... Ik ga niet de hele baby kamer er op aan passen zeg maar. Gewoon wat we al in ons hoofd hadden. Over 7 weken gaan we weer en dan is het kindje al een stuk groter! Vond het allemaal nog mooier dan ik had verwacht, je kan echt alles zien tot in de kleinste details, ruggegraatje met alle schijven bijvoorbeeld. En het hartje met de bloedsomloop. Ja kan er uren wel over doorgaan hahahaha, heel indrukwekkend allemaal.
     
  15. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mooie echo's hoor mouschy
     
  16. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ukkie lag de hele tijd met het armpje omhoog voor het gezicht, dus bij de meeste echo foto's zie je het armpje er bij. Net alsof het babytje wilde zeggen; geen foto's aub! ;)
     
  17. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Meid wat een mooie foto's zeg .. echt super
     
  18. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat een mooie fotos zijn het geworden, Mouschy! weer een mijlpaal, om de kleine op die manier in je buik te zien hé?

    Op dezelfde dag als Mouschy, heb ik ook een echo gekregen. wat was dat geweldig zeg! Wat is het geweldig om je kleintje zo te zien he mouschy? Het is zo heerlijk om nu wat meer te weten van het mensje in mij..

    Wow, wat heb ik (wij) genoten zeg! Ze namen er uitgebreid de tijd voor, we zijn toch zo’n 50 minuten binnen geweest. Meteen spreidde ons hummel de beentjes, dus weten we wat het wordt. Dat probeer ik nog even voor mezelf te houden, maar hoelang het lukt? In ieder geval zit het met ons gevoel wel goed, want Geert (mijn mannetje) en ik, vermoeden dit geslacht vanaf het begin. Toen ik zag dat alles goed was met ons kleintje, stroomde de tranen wel over mijn gezicht hoor. Erg emotioneel, maar misschien spelen de hormonen ook wel mee! Maar toch, je hoort zoveel om je heen, dat ons humpie alles goed doet, is voor ons heel bijzonder! Alle organen zijn goed ontwikkelt (voor de 21 weken) en ook is er verders niets engs te zien. (zoals een openruggetje ofzo) Nou, dat is geweldig nieuws! Ook qua groei en bloei ligt het prima op schema. Hummel is nu (met de echo) 27 cm en 400 gram dat is keurig netjes voor die 21 weekjes. Ook ziet mijn placenta er mooi uit en heb ik een plens vruchtwater. Alles helemaal in orde dus!! De kleine schopt nu flink en maakt me zelfs wakker met het geschop. Een dondersteen is het wel al, want zodra Geert wil voelen hoe het me schopt, houdt het zich stil. Deugniet!!!

    De foto's doe ik in mijn album. Even puzzelen, want de bestanden zijn steeds te groot. Momentje..

    Gelukt! De leukste 6 heb ik in mijn album gezet. We hebben er maar liefst 50 op cd en dan nog de dvd met de echofilm. De komende dagen dus heerlijk veel materiaal om naar te kijken!

    Over 7 weken heb ik de volgende echo (in het ziekenhuis, ivm cystes). Ik verheug me er nu al op!
     
  19. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh wat mooi was het allemaal he!!! Ik heb de foto's niet op een CDrom laten zetten, maar dat had natuurlijk ook gekunt, je hebt er wel veel 50!!! Erg mooie plaatjes in je album. Die van ons had ook aldoor de handjes voor het gezichtje dus het was even wachten tot het bewoog en dan snel een foto maken hahahaha. Over 7 weken gaan wij ook weer voor een echo! Maar dan weer bij dezelfde echoscopiste. Dus niet in het ziekenhuis. Kan de DVD ook wel blijven bekijken en iedere keer zie ik weer iets anders. Zo mooi allemaal!!! Heerlijk gevoel allemaal, ga me elke dag meer zwanger voelen :D Ben ook benieuwd of we hetzelfde geslacht krijgen zeg maar hahahaha ;)
     
  20. Susan

    Susan Lid

    18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Hoi Allemaal,

    Wij hebben op 5 december weer een 20 weken echo laten maken en ook hier was weer alles goed. Ik heb 2 foto's meegekregen maar de kleine was niet zo fotogeniek dus zijn de foto's niet duidelijk. Nu mogen we op 19 december weer naar de vk. Ik ben gewoon jaloers op jullie dat jullie de kleine zo goed voelen schoppen. Ik ben bennieuwd wanneer ik het goed kan voelen. Dus nog maar even afwachten.

    Mouchy en Carmen wat hebben jullie mooie echo's zeg. Daar kun je absoluut de komende tijd zeker van genieten.

    Groetjes van Susan
     

Deel Deze Pagina