Nou susan, als je het nog leest... Heel veel succes morgen en de komende dagen. We horen wel hoe het gaat. Sterkte en toi toi toi. Groet van Kiki
Ik ben vandaag weer naar de verloskundige geweest. J. was ook mee, we hadden een hele vroege afspraak, dus hij is ook gezellig mee geweest, daarna is hij door gegaan naar zijn werk. De verloskundige heeft aan mijn buik gevoeld en kwam tot de conclusie dat de baby nog niet is ingedaald. Terwijl het kindje 2 weken terug wel al aan het indalen was. Dus hoe het nu komt dat de kleine weer omhoog is gegaan is echt een raadsel.... Maar goed, Ukkie zit dus voorlopig nog lekker veilig bij mij in mijn buik. Die weer behoorlijk is gegroeit. Het hoofdje ligt wel naar beneden en is mooi qua formaat. Want ik heb weer een echo gehad, want de verloskunidige vond het vreemd dat Ukkie nog niet was ingedaald. Dus we hebben de baby nog even kunnen zien vandaag Het kindje heeft een mooi formaat hoofdje, niet zo'n mega West Friese Kaaskop volgends de verloskundige. Als nu de vliezen zouden breken moet ik naar het ziekenhuis, om daar te bevallen. Ik heb volgende week dinsdag (18e) weer een afspraak bij de verloskundige, dan ben ik ruim 39 weken zwanger. Als Ukkie dan nog niet is ingedaald moet ik naar een gynecoloog in het ziekenhuis en die gaat misschien de zorg overnemen. Dus we hopen maar dat Ukkie opnieuw gaat indalen deze week..... In bad bevallen zit er misschien dus niet meer in dan.... Maar goed we gaan gewoon door met duimen om te hopen dat de kleine alsnog gaat indalen........... Groetjes
Is dat wat zeg!! Eigenwijze Uk heb jij zeg. Die vind het wel lekker bij mama zo te horen. Kan me voorstellen dat je daar van baalt jah. Je verheugd je zo op het in bad bevallen. Ik hoop voor je dat Uk snel indaald en je toch nog lekker in bad kan bevallen. CARMEN??? Hier gaat het rustig verder hoor die trein. Iedere dag word het iets erger .. vannacht regelmatig een half een weeen achter elkaar en dan ook om de 5 minuten en dan opeens waren ze weer weg. En kwam de volgende pas weer na 20 minuten. En na nog 2 weeen om de 20 minuten kwamen ze weer een half uur lang om de 5 minuten. Verlies ook aardig wat slijm .. We wachten maar af .. kunnen niet anders .. maar ik word erg ongeduldig nu .. vooral omdat het me sloopt!! Grtx
Hier ben ik hoor! Alles nog hetzelfde en stil dus... Voel me prima en wacht gewoon lekker af. Mouschy, het is echt een misverstand dat, wanneer je kleine niet indaald, de geboorte nog op zich laat wachten hoor... Dus ook bij ons kan het gewoon beginnen. Vervelend voor je omdat je in bad wilt bevalllen. Dat zit er niet echt in nu hé? (mij is verteld dat de kans nog maar klein is dat de uk indaald, na een week of 39 zs) Zie hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ht=indalen Goh, Silvie, wat ben jij toch aan het rommelen hé? Moet echt moeilijk zijn, die onzekerheid. Lijkt me erg vervelend. Didi, nog maar een dagje voor jou. Lekker gevoel dat je je uk binnen nu en twee weken zeker in je armen hebt, hoor! Ik richt mezelf gewooon op 20 april en de dagen daarna. Ga er gewooon niet vanuit dat de uk nu geboren zal worden. Geeft me een zo veel fijner gevoel dan dat wachten en bij elk dingetje denken dat het geboren zou kunnen worden... (of in ieder gevak dat de bevalling zou kunnen begonnen) IK geniet nog van de dagendat mijn kleine bij me is. Zo veilig en warm als de kleine nu is en zit, kan ik haar/hem nooit meer bieden dus laat ik nog maar even genieten!
Mouchy; Ik duim van harte voor je mee dat je alsnog thuis kan bevallen in je heerlijke bad!! Dat was natuurlijk wel even een tegenvaller om dit vandaag allemaal te horen, wie weet is het volgende week toch weer verder ingedaald!! Sivie; Het blijft spannend voor jou zo, idd zoals ik al las. Erg onzeker allemaal zo! Het kan maar beter door zetten nu dan!! Duim ook voor jou mee!! Carmen; Kan me heel erg in jou situatie verplaatsen, ik dacht ook tegen deze tijd waar jij nu bent: Ach het komt toch niet eerder en ik wacht de uitgerekende datum af en dan kan het nog wel 2 week duren. (ik hoopte dat natuurlijk helemaal niet, maar denk toch ook een stukje zelfbescherming) En de tijd is nu te overzien! Gr Carry
Carmen bedankt voor je andwoord (Carry & Silvie natuurlijk ook ) Ik heb het verhaal gelezen wat je aan de vk had gesteld; Dit is ook precies wat ik vanmorgen heb gehoord. Maar het maakt me toch wel heel erg ongerust. Ik was 2 weken terug nog zo blij dat Ukkie was ingedaald. Hoe kan het nou ineens dat ie weer omhoog is gekomen? De vk snapt er ook helemaal niets van en daarom heb ik meteen een echo gekregen. Wel mooi dat ik alsnog was overgestapt van praktijk, want deze hebben standaart een echo apparaat daar staan. Die vorige hadden geen eens een echo apparaat.... Mijn man en ik hebben echt de hele dag al een zwaar kater gevoel
Nou, kan me zo goed voorstellen, meid! Echt heel rot hé? Ik ben ook zo bang dat de kleine niet is ingedaald en alle gedoe eromheen. (in mijn geval steeds een ander verhaal om die cyste, bijvoorbeeld...) Elke dag probeer ik te voelen of de uk al is ingedaald en bij elke steek of iets hoop ik dat het een indalingswee is. Die heb ik dan ook 4 weken zeeeer heftig gehad, maar heeft niet mogen baten. Het is een vervelend pakketje. Och, zien jullie ook zo op tegen de kraamtijd? Ik baal er zo van en het lijkt wel een taboe. MIjn man en moeder (die komt kramen) zeggen: ach, het komt wel goed en ach niets aan de hand en wees posotief en blij en het wordt zoooo een mooie tijd... Maar als ik me bedenk dat al die mensen op visite komen en mijn kleintje vast willen houden en alles beter weten. Natuurlijk heb je alles zelf voor het zeggen, maar ja, je kan niet iedereen wiegeren om aan je uk te zitten.... Ik heb haar/hem zo lang bij me gedragen, voelt als een stukje van mezelf dat ik weggeef. (losslaten van je kindje begint al met de geboorte!!) Mijn schoonmoeder is ook nog een verhaal apart(met wie het totaal niet klikken wil, de laatste tijd) Ze vind dat ik teveel met mijn zwangerschap bezig ben bijvoorbeeld en dat ik overdrijf met die indaling en cyste. Zij heeft 5 kids gehad, en ik doe veel te moeilijk. Ben teveel bezig met de zwangerschap, haar zoon al helemaal, die moet zich niet meer op mij richten maar op blavlabla.. bijvoorbeeld. En zij komt dan mijn ukkie bewonderen, terwijl ze zo negatief is. Ik ben echt woedend..... Bah.
Ik heb echt genoten juist van de kraamtijd, dat van je schoonmoeder kan ik heel goed begrijpen. Ik vond en vind het ook best moeilijk om Lynn uit handen te geven (had ik met Mike ook) En het gekke is dat ik normaal best moeite had om te zeggen dat ik iets niet wilde, maar om mijn kind uit handen te geven kon ik heeel makkelijk NEE zeggen. Bij Lynn is het ook duidelijk als ze een tijdje bij anderen op schoot heeft gezeten (heeft ze alleen nog maar bij opa,s en oma,s van beide kanten en mijn jongste zusje) dat ze ,s avonds vaak helemaal over de rooie is! Dus ook voor je kindje zou ik zeggen: lekker voor jezelf opkomen en vooral voor je kleine hummeltje!! Wij werden er ook op gewezen door de kraamhulp en de verloskundige terwijl er visite was dat we haar wel haar rust moesten gunnen, vooral omdat Lynn met de vacuum is gehaald en daar door toch met en lichte hersenschudding ter wereld is gekomen en haar rust ECHT nodig had!! Ze zeiden dit ook toen mijn moeder er was voor de eerste keer, maar dat vond ik moeten kunnen dat Lynn toch even uit handen was en ook bij mijn vriend zijn moeder. Niet te lang, maar wel even kennismaken met beide oma,s, de opa,s zijn pas later aan de beurt gekomen! Gewoon lekker voor jezelf en de kleine straks opkomen, je hoeft het niet perse uit handen te geven Gr Carry
Bedankt Carry! Je heb ook groot gelijk hoor. Ik voel me (na een nachtje redelijk slapen) ook weer een stuk beter. Die hoog-oplopende emoties ook.... Hoe is het met de andere meiden, het is erg stilletjes hier. Hoop dat er voor jullie al wat vorderingen in zit! Ik hag gister een paar uur lang harde buiken, die een minuut aanhielden en om het kwartier kwamen. Vannacht had ik menstruatiekrampen, maar beide waren niet pijnlijk, hoogstens irritant. Heb dan ook totaal geen vermoeden dat dat iets met de (begin van) de bevalling te maken heeft. Mouschy, hoe is het nu met je? Hoop dat je je wat beter voelt en en je niet meer zo een zorgen maakt over het indalen van je uk. Die twee van ons zijn gewoon erg erg eigenwijs... ! Silvie, ik hoop dat het nu bij jou echt is doorgezet, meid!! Vooor de andere, veel sterkte, we wachten nog even lekker af, met zijn allen!
Gisteren avond nog lang met mijn mannetje gesproken over Ukkie en hij heeft de kleine goed aangesproken, dat ie toch mama niet zo mag laten schrikken en dat ie toch maar moet gaan indalen nu, anders.... Nu maar hopen dat het heeft geholpen... De schrik zit er toch wel goed in, en 'genieten' is wel erg moeilijk al probeer ik het wel. Maar ja er zijn ergere dingen toch
Na wat harde buiken en ongi krampen heb ik verder geen last van alles. Ja mijn been die wil ik er wel afhakken(ischias) zo'n last heb ik daar van. Ik kom alleen nog maar op de fiets buiten als ik weet dat waar ik heen moet dat ik daar veel moet lopen of stil staan. Verder voel ik me prima. Donderdag ff weer voor een CTG. Ik hoop wel dat mijn bloeddruk weer wat omlaag is gegaan die was zaterdag weer iets omhoog wat ik toch niet echt prettig idee vond. Groetjes Ellen
Hier is er nog niets aan de hand door. We gaan rustig door .. het blijft gewoon steeds hetzelfde allemaal. Merk geen verandering. Heb nu wel een giga last in mn onderrug. Maar dat kan ook van het slapen zijn .. Ben wel regelmatig wakker geweest om te plassen en om te draaien maar heb toch 11 uur geslapen .. We zien wel hoor .. ik geniet er nog maar ffies lekker dat die kleine nog lekker bij me heb .. Harde buiken zijn rond deze tijd toch ook weeen? Zijn altijd wel weeen geloof ik .. ff wat opzoeken hoor .. Fijn he schoonfamilie ... tis dat je ze erbij krijgt .. anders had ik ook andere uitgezocht .. Maar gewoon lekker je eigen gevoel volgen hoor Carmen ..tis jullie kindje en jullie doen ermee wat jullie willen!! Laat de rest lekker zeuren. Mensen hebben altijd wat te zeuren. Zeker schoonfamilie. Kan me voorstellen dat je ff van die roze of blauwe wolk afgevallen ben Mouschy. Ik hoop echt voor je dat Ukkie nog in wil dalen .. Zou allemaal zo jammer zijn he .. Ik hoop dat je bloeddruk weer omlaag is Ellen .. je heb het er maar druk mee met die CTG iedere keer. Maar wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden word. Wat staat dat trouwens heerlijk bij de banner .. nog 9 dagen te gaan .. Grtx
Dames jullie blijven het spannend houden. Nog eventjes....en dan lekker gaan genieten met jullie kleintje. Veel succes allen en ik blijf in spanning afwachten. Silvie; als harde buiken pijnlijk zijn dan worden ze meestal weeen genoemd. Groetjes kwebbel
Pfff voor jullie begint het nu echt op te schieten!! Super om dat te lezen Ik wens jullie allemaal een heel voorspoedige bevalling toe!!!
Nou het rommelen word nu ook ergen heb gisteravond 2 uur op de bank gelegen met pijnlijke steken onder in mijn buik. (Heb zelf het idee dat de kleine verder aan het indalen is geweest) Vannacht op 2 uur nog wakker gelegen van die steken maar verder heerlijk geslapen. Afwachten wat er vandaag gaat gebeuren. Spannend! Mag van mij nu wel komen hoor.