April 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carmen, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Hallo allemaal,

    Ik dacht ik zal me ook even toevoegen ik ben op 23 april uitgerekend en alles gaat super. Onze Uk schopt zeer hard hahahaha

    Ja het is mijn eerste dus ik sta er behoorlijk versteld van wat voor kracht hij/zij heeft...
     
  2. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi, wat leuk we lopen ook gelijk op zo'n beetje!!! Echt grappig om te zien hoeveel "meiden" er rond dezelfde tijd zijn uitgerekend in April!!!
    Ja heel erg leuk he dat de kleine Uk je bond en blauw kan trappen van binnen hihihi. Op de echo konden we dat ook heel duidelijk in actie zien. Gewoon met bijde voetjes afzetten en dan terug veren. Gewoon een leuk spelletje denk ik ;) Maar wel een heerlijk gevoel :D
     
  3. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat kunnen ze een capriolen uithalen hé. Ons kleintje was echt druk in de weer. En wij maar denken dat ze rustig 9 maanden mogen groeien en doen. Ondertussen hebben ze het er maar flink druk mee (en gebruiken daarvoor onze energie! :)

    Chantal, welkom bij ons, als aprilmoedertjes! Het wordt echt nog een drukte in April. Mooie maand hoor, vind ik. Nu de blaadjes zijn gevallen bedacht ik me dat de volgende knoppen en blaadjes aan de bomen, mijn hummel als is geboren! Daarbij ook niet te koud, niet te warm. Fijn!
     
  4. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ja ik heb mijn pretecho pas 5 januari dus ik ben heel nieuwschierig!!! Jullie liggen wat dat betreft al op mij voor hahaha
     
  5. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik moet ook nog bellen voor mn 3D echo .. dus ik loop helemaal achter ..
    Welkom bij de april mama's Chantelletje ...
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben vanmorgen weer naar de verloskundige geweest. Het was ook leuk bij de verloskundige vanmorgen, ze liep (weer) een half uur uit. Ik heb de foto's laten zien van de echo, en ik had de foto van het geslacht mee genomen en die er ook tussen gedaan. Ik zei ook zo van dat niemand het verder mag weten dus mondje dicht ook tegen mijn schoonmoeder die mee was. En ze moest wel lachen, nou dat staat er wel duidelijk op, daar hoef je niet over na te denken hahahaha. Het hartje kon ze dit keer wat moeilijker vinden, mijn eigen buik was erg aan het rommelen.... Maar uiteindelijk vond ze het toch. Ik vertelde de hartslag van ons kindje van afgelopen vrijdag en dat was heel mooi vond ze. Het kindje is toch wel erg groot zegt ze ook. En ze laat toch maar de uitgerekende datum staan, want dat hoort zo want dat is altijd vast, en word niet veranderd. Ze zei ook dat we wel merken wanneer de kleine Uk zich meld. Ik weeg nu 75 kg dus ben 5 kg aangekomen. Is heel goed volgens de verloskundige. En mijn bloeddruk is nu weer normaal gelukkig. En ze heeft me geadviseerd dat ik naar de huisarts moet om daar te vragen of ik kan worden doorverwezen naar de fysiotherapie voor mijn bekken. Ze zei ook dat het wel wat vroeg is voor echte bekken problemen, maar het kan natuurlijk altijd. En door fysio kan de pijn wat minder worden, maar ze geeft natuurlijk geen garantie!
     
  7. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb gisteren avond weer een buik foto gemaakt, staat in het album! Je kan wel goed het verschil zien tussen nu en 2 weken terug ;)
     
  8. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wow! Wat een mooie buik! Ik heb nog maar een klein buikkie, zo bij jou vergeleken. :( Maar ja, dat komt wel, binnenkort! Fijn trouwens dat alles weer goed was bij de VK!

    Ook bij mij ging alles weer goed. De gene die voor mij aan de beurt was, is nu 30 weken zwanger en rookt nog steeds! Je rook het dan ook erg in de spreekkamer. Vies hoor. De VK was er eenm beetje van slag van, omdat ze het altijd zo moeilijk vind als moeders blijven roken. Nou, ik was ook verbaasd zeg... Ik rookte ook altijd flink, maar was gestopt toen ik zwanger wilde worden. Het idee al... (sorry als ik mensen kwets..) Maar goed. Alles goed dus!! Ons hummel loopt volgens mijn baarmoeder grootte nog steeds een dag of tien voor. Op de echo zagen we dat ons kleintje precies op schema loopt, dus... Zal het wel komen door het vele vruchtwater, denk ik.

    Het hartje weer goed gehoord. Al vloog de hummel wel onder de doptone vandaan. Een nieuw spelletje? Voordat ik ga slapen is het altijd heel actief. Ik leg mijn hand dan op mijn buik, en voel het er dan ondervandaan schieten, hoe en waar ik mijn hand ook leg. Na een minuut of 5 komt het juist heel dicht onder mijn hand en voel ik echt het lijfje. Zo leuk!! Maar als de doptone het volgende grapje van mijn kleine wordt..!! Maar goed, we hebben het hartje (en alle bewegingen) weer mogen hore. Fijn. 11 januari mogen we weer, daarna mag ik om de drie weken komen.
     
  9. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Gelukkig weer goed nieuws ;) Ik moet 10 Jan. weer terug komen. Ik weet eigenijk niet of het vanaf dan om de 3 weken is. Zou wel lekker zijn. Ik ben trouwens vanmorgen naar de huisarts geweest voor mijn bekken klachten, en ik ben doorverwezen naar de fysio. Ben benieuwd...
    Grappig he dat ze onder de doptone door schieten, hier is er nog een hahahaha. De verlos had er moeite mee om Uk te vinden ;)
    Snap ook niet hoe het kan dat ik zo'n grote buik heb. Ik heb wel aardig wat vruchtwater maar niet echt overdreven veel. Het kindje is dan wel wat groter, maar dat is die van jou ook. En ik ben in totaal maar 5 kg tot nu toe aangekomen :rolleyes:
     
  10. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest om mijn suiker te laten testen. Ik moest er om 0800 uur zijn en werd om 08:30 uur geholpen. Nadat ik voor de eerste keer geprikt was moest ik een vreselijk smerig drankje drinken en 2 uur op een bed gaan liggen. Mocht tussen de eerste en de 2e keer prikken niet eten. Beetje vreemd, maar goed. Was ondertussen al helemaal flauw, maar was op de goeie plek hé, voor het geval ik weer onderuit zou gaan. Had gelukkig wel een boek meegenomen anders had ik me er helemaal rot verveeld. Om 10:30 uur werd ik voor de 2e keer geprikt. Morgen kan ik mijn huisarts bellen voor de uitslag. Ben heel benieuwd.

    Mouschy wat een mooie buik zeg ... de mijne staat bij de buikfoto's.

    Carmen, super dat het allemaal goed gaat ..

    Ik mag 31 januari weer naar de VK maar moet de eerste week van januari weer naar de HK. Gaat hier om en om.

    Oja.. 26 januari heb ik een 3D echo .. ben zo benieuwd, kan al niet meer wachten, maar duurt nog 6 weken ...
     
  11. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Silvie dan ben je ookal aardig wat weken heen voor de echo of niet heb je daar bewust voor gekozen ik ben namelijk 24 weken als ik mijn ech o krijg en dat was al ver heen zei die arts...

    maar je ziet natuurlijk wel weer meer een volmaakt mensje
     
  12. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Sylvi moest je dat suiker laten prikken voor routine of had je ergens last van? ik ken het ook niet dat onderzoek, dat je niets mag eten en zo. Vooral nu je zwanger bent lijkt me dat helemaal niets. Ik hoop maar dat er goed nieuws uitkomt!
    Wel leuk dat je ook voor een 3D echo gaat! Ik ga ook nog een 2e x als ik 27 weken ben. Het moet erg mooi zijn, maar het kindje past niet meer op een beeldje dan. Nou ja we zien het wel. :D
     
  13. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    dat bedoelde ik dus ook hahahaah nou ik hoop maar dat het met jullie allemaal goed gaat tijdens de zwangerschap... ik begin mijn kindjes steeds meer te voelen. Hij/zij houdt mij zelfs wakker!!
     
  14. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja .. ik ben afgelopen vrijdag echt helemaal out geweest.
    gelukkig was Edwin thuis .. hij dacht zelfs dat ik ging stikken ..
    Ik viel weg en toen maakte ik een gorgelend geluid. Alles uitgespugd en toen
    kwam ik pas weer bij. Dus moest gelijk laten prikken voor mn suiker.
    Dinsdag krijg ik de uitslag pas ...

    Ze zei dat de foto's dat erg mooi zijn als je 27 weken ben .. dus ik ben
    benieuwd ..
     
  15. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Heey April mama's van 2006!

    Ik ben al april mama van Rens die geboren is op 17 april 2005.
    Ik kan jullie zeggen, het is een fantastische maand om moeder te worden!
    De lente bloeit op en de vogeltjes leggen eitjes, lammetjes in de wei enz!
    Je hebt als het goed is een paar mooie zomermaanden voor de boeg om heerlijk met je kleintje te gaan wandelen!
    April 2006 mama's: HEEL VEEL GELUK EN PLEZIER EN GENIET!!!
     
  16. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh LIEF!!! heel erg bedankt voor je leuke berichtje! Ja ik denk er net zo over. De kou is dan lekker voorbij en het mooie weer kan beginnen. Heerlijk lijkt me dat, lekker alle mooie maanden met Ukkie samen doorbrengen! En ze zijn al wat sterker als het koude weer, weer aanbreekt ;)


    Sylvie jemig wat een toestand dat je helemaal out bent geweest, eng idee lijkt me dat. Ik ben bijna 3 x out geweest maar net nog niet toen, mijn bloeddruk was veel te laag. Nu is het alweer beter. Maar heb je eerder last gehad van je suiker? wel spannend, ik hoop dinsdag dat je positief nieuws hebt!
     
  17. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat een lief berichtje, dank je wel hoor!! Ik vind het ook heerlijk om een "lente-kindje" te krijgen. Fijn.

    Jee, Silvie. Wat een verhaal meid. Ik hoop voor je dat je je snel beter zult voelen zeg. Spannend, zo op de uitslag wachten! Doe vooral rustig aan hoor. Denk goed om jezelf en laat je maar lekker verwenen.

    Mijn benieuwen hoe jullie echo's worden! Spannend hoor... Houd me op de hooogte!

    Vandaag eindelijk leuke zwangerschapskleding kunnen vinden. Valt niet mee hoor.. Maar goed, ik ben geslaagd! Bij de H&M etc kon ik niet slagen. Bij de Prenetal hadden ze wel wat leuks hangen en ook bij Noppies ben ik geslaagd (wat een belachelijke bedragen zeg....voor die paar maandjes dat je het aan kunt, bedoel ik) Maar ja, dan heb je ook wat!!

    Ook een maxi-cosi gekocht. De kinderwagen is nu dus compleet! In januari komt het kinderkamertje (de meubels). In die maand gaan we ook in het kinderkamertje klussen! Mijn zeer handige vader is de maand februari namelijk weg en wij kunnen zijn steun wel gebruiken! Om pas in maart (wanneer hij terug is) te beginnen..... Maar ik heb er erg veel zin in!!

    Zeg dames.. Sinds gister komt er af en toe een klein beetje gelig, vettig spul uit mijn tepel. :oops: Vreemd hoor. Ik dacht dat dit pas de laatste weken van de zwangerschap op gang kwam. Het is maar een ietsie beetje gelukkig, maar toch wat vreemd, vind ik. Maar ja, ook dit hoort er vast wel bij. Herkennen jullie dit?
     
  18. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Lief berichtje zeg ...
    Ik kan ook helemaal uitkijken naar de mooie lente en zomer maanden met mn kleine Uk.
    Lekker genieten ..

    Ik laat mezelf idd lekker verwennen ... Edwin laat me niet veel meer doen ...

    Ik heb er nog geen last van Carmen dat mijn mijn tepels lekker ... lijkt me best vervelend.

    Ik heb trouwens wel leuke kleidng gevonden bij H&M .. zo zie je maar weer, smaken verschillen.

    Ik heb niet veel last meer gehad van duizelingen enzo, als ik nu wakker wordt dan eet ik gelijk een cracker, zodat ik iig iets binnen heb. Maar eng was het wel. Vind het ook best eng als ik nu alleen thuis ben. Heb nog nooit last gehad van mn suiker, maar ze zijn bang dat ik dat nu wel heb ..
    Dinsdag weten we meer , ik hou jullie op de hoogte..

    Grtx
    Sil
     
  19. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    nou ik ben blij dat het allemaal weer beter gaat...
     
  20. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Tja als je vaak van je graad gaat is ook niet leuk, maar gewoon rustig aan en rekening er mee houden.

    Ik ben ook nog aldoor misselijk (en spugen) als ik niet op tijd eet, vooral smorgens. Dus ik krijg nog aldoor een cracker smorgens van mijn hubbie op bed :D
    Ik ben afgelopen vrijdag naar de fysio geweest voor het eerst, omdat ik nu al last heb van mijn bekken. en ik moet nu elke week langs komen en ik heb oefeningen mee gekregen.

    Carmen, ik heb er nog geen last van, van lekkende borsten, maar ik weet dat het wel vaker voorkomt. Dus is niet raar of zo. Misschien wel vervelend want dan moet je al met zoogcompressen gaan werken tegen lekkage ;)

    We zijn druk aan het dozen inpakken en zo. Echt niet leuk, we hebben ook geen kerst spullen en zo in de kamer, want dat wilde ik niet, kan ik het nu uitpakken, en over een paar dagen weer inpakken. Volgend jaar maar dus maar weer. We krijgen 3 Januari de sleutel van ons nieuwe huis, en we gaan de 14e verhuizen. Met de kerst krijgen we ook nog 6 volwassenen en 5 kids te eten. Dus dat is wel gezellig! We gaan lekker gourmetten. ;) Dat doen we 2e kerstdag, en de 1e kerstdag gaan we naar mijn zwager, die ook net in zijn nieuwe huis zit.
     

Deel Deze Pagina