April 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carmen, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Joh, wat een drukte zeg! Zo, voor en tussen de kerstdagen door. Ik hoop dat je baat hebt bij de oefeningen en fysio tegen de bekkeninstabiliteit. Wat een vervelend gedoetje zeg... Suc6 ermee!

    Nog maar twee nachtjes slapen Silvie, voordat je de uitslag hoort. Ik hoop maar dat het erg positief zal zijn en je suiker in orde is.

    Hoe is het eigenlijk met jou Chantal? Hoop dat je je goed voelt!

    Nou, nog even een avondje rustig met mijn mannetje op de bank, voordat de werkweek weer begint!
     
  2. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Heej meiden ..

    Alles ok met jullie en jullie kleine spruit?
    Gister naar de ha geweest .. en gelukkig is alles goed.
    Mijn suiker was normaal, mijn bloeddruk 115/70 ..
    was 1 kg aangekomen in 2 weken .. en ze heeft ook
    weer even nar het hartje geluisterd. Wat een heerlijk
    gehoor is dat hé.

    Maar alles is dus ok ..
    Maar waarom voel ik me dan zo moe en lamlendig?
    En toen zei ze dat ik blij mag zijn dat dat mijn eneige zwangerschapskwaal is ...
    Mag ook eignelijk niet klagen nee ...
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hahahaha ik ben blij voor je dat alles goed gaat. Mooie uitslagen van je bloed en bloeddruk! Ik ben ook nog aldoor moe dus ik ben ook bang dat dat er gewoon bij hoort. Ik hou er ook gewoon rekening mee, niet te laat naar bed en lekker uitslapen als het even kan ;)

    Mag ik aan jullie vragen hoeveel jullie zijn aangekomen tot nu toe?
    Ik ben afgelopen week 5 kg in totaal aangekomen.

    Groetjes.
     
  4. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik nu 8 kilo in totaal ..
    Is ook me eigen schuld hoor .. vind opeens alles lekker .. haha
     
  5. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat heerlijk dat alles goed is Silvie!! En ik herken dat lamlendige, moeie gevoel. Wordt er gek van hé? Maar klagen mogen we zeker niet.

    Ik ben 6 kilo aangekomen. De ene dag vind ik het heerlijk om mijn lichaam te zien veranderen en voel ik me echt "mooi" zwanger. De andere dag baal ik wat van die extra kilo's en voel ik me maar uit model gerukt. En dan noemen ze die positiekleding(collectie) van de Prenetal ook nog "In Vorm".....

    Maar ook over die kilo's ga ik niet zeuren. Ik geniet er enorm van dat mijn hummel in mijn buik groeit!! Het is alleen wel wat wennen. (om je lichaam zo te zien veranderen)
     
  6. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nou idd dat zeker jah.
    Ikheb hetzelfde gevoel als jij..
    De ene dag geniet ik ervan .. en vind ik die buik heerlijk en de andere dag is het weer raar dat je lijf zo veranderd en je borsten zo giga groeien.
    Ik heb nu ook zo'n twijfel aan mezelf week gehad. Kan ik het straks allemaal wel ... ben ik wel een goeie mam ... kan ik die kleine wel alles geven ...
    OOOO .... erg hé .. hormonen .. haha
     
  7. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Hé Silvie!

    Ik ben tijdens mijn zwangerschap van Rens ook regelmatig out geweest.
    Ik moest regelmatig iets eten en met name vond ik het heerlijk om dan een zoet sapje te drinken. Ik ben door al dat eten en drinken tussendoor uiteindelijk 16 kilo aangekomen :confused: ... Maar ja, ik moest wel anders ging ik ook neer. Ik heb het een keer gehad toen ik met een vriendin aan het shoppen was. Ik stond in de winkel en zij was iets aan het passen, ik voelde me draaierig worden en ben toen gaan zitten. Ik zei tegen haar dat we snel iets moesten gaan eten en dat zouden we meteen gaan doen. Maar het was al te laat en ik viel flauw bij de kassa... gelukkig werd ik opgevangen door mijn vriendin. Toen ik daarna wat gegeten had was het weer helemaal over. Vanaf toen had ik altijd iets te eten en te drinken bij me. Toen ik 7 maanden zwanger was heb ik ook zo'n glucose drankje in het ziekenhuis moeten nemen, bah wat was dat vies! Maar gelukkig was alles goed achteraf. Na mijn zwangerschap ben ik niet meer flauw gevallen. Ik was ook eerder gestopt met werken omdat ik iedere keer flauw werd door het veel bewegen, ik werkte als postbode maar deed toen alleen nog maar binnenwerk. Omdat men geen rekening hield met mijn positie heb ik besloten er met 29 weken mee te stoppen. Ik wilde niet flauw vallen op de werkvloer omdat ik het een erg nare ervaring vind en het lijkt me ook niet echt goed voor de baby.
    Ik heb de laatste weken dus lekker rustig aan kunnen doen en daar heb ik totaal geen spijt van!
    Ik wens je veel succes voor de komende maanden en natuurlijk ook al die andere aanstaande april moeders!

    Liefs, Selma
     
  8. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dank je wel Selma ..
    Het is iig niet leuk als je zomaar out gaat ..
    Je voelt het ook aankomen he ... dus ik eet nu maar genoeg ... en ja , de kilo's vliegen eraan ..
     
  9. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Hey vraagje hebben jullie al een pretecho gehad en hoe was je ervaring daarmee?? Ik heb mijnes 5 jan maar ik weet totaal niet wat ik verwachten moet...

    alvast prettige feestdagen toegewenst!!!

    Liefs
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja ik heb die van mij gehad op 9 Dec. en de foto's kan je zien in mijn album. Hoe ik het vond kan je hier terug lezen, vorige pagina geloof ik. Het was echt een super ervaring!
    Heel veel plezier!!! :D
     
  11. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    wou je toen ook weten wat het word?? Wij wel namelijk ben benieuwed of je dat echt duidelijk kan zien... Naja we zien wel hoe het loopt het is wel heel erg spannend... Ben echt de dagen al aan het aftellen!!
     
  12. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    We hoefde niet perce te weten wat het kindje word; een jongen of meisje. Maar ja als je daar zo ligt en die mevrouw vraagt het zo; wil je het weten? Dan kan ik ook niet meer zeggen; nee..... Ze zei ook zo van ja ik weet het al wat het word! En ja dan wil ik het ook weten natuurlijk hahahaha. Dus ja we weten nu wat het word. We konden het heel duidelijk zien, kindje lag er goed voor zeg maar ;)
    We gaan dus eind Jan. weer voor de 2e echo, dan ben ik 27 weken zwanger. En moet je het allemaal nog mooier kunnen zien volgens de mevrouw van de echo. Het past niet meer allemaal op een beeldje maar je kan nog meer details zien dan. Veel plezier!!!

    Hoe zijn verder jullie feestdagen geweest? pfffff ben blij dat we dat ook weer hebben gehad. Man gisteren was het toch druk! Om een uur of 3 zat hier het huis vol.... 5 kids en 6 volwassenen.... maar was wel erg gezellig! We hebben kadootjes uitgepakt. We hebben dit jaar Chanouka geviert (is een Joods feest). En daarna hebben we lekker gegourmet. En de kids voor de buis met een filmpje. Ik kon toch duidelijk merken aan mijn lijf dat ik toch niet meer zo fit ben als normaal.
    Maar het was heel erg gezellig!!!
     
  13. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    hahaha was wel gezellig met de familie eten... en opa wil zo graag de baby nog meemaken zegt ie.. terwijl ie zo gezond als een vis is hahaha maar was wel geslaagd wel rustig aan gedaan. Mijn vriend is muzikant dus ben nog wel mee geweest naar een optreden van em op oud en nieuw en ik moet er toch wel aan wennen dat iedereen zegt suc6 met de kleine.. tja het valt nu echt op hahahah
     
  14. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Daar ben ik weer! Ik had even heerlijk vakantie en samen met mijn vriend genoten van de feestdagen. We hebben het redelijk rustig gehouden. Kerstavond vierde we bij mijn ouders thuis. Wat een verrassingen! We kregen een super mooie maxi-cosi, een avent-flessenwamer en een berg lieve kleertjes. Ze zijn echt al trotse opa en oma. Eerste kerstdag kregen we eters en tweede kerstdag brachten we de dag door bij vrienden. Omdat het een eind rijden weas sliepen we daar ook. Met oudjaar zijn mijn ouders en zusje gezellig bij ons geweest. Ons hummel schrok zich echt rot van al het vuurwerk! Was zeer onrustig in mijn buik.

    Het is vreemd om te beseffen dat dit echt de laatste feestdagen zijn zonder ons hummel. We hebben er bewust van genoten!

    Deze maand gaan we het babykamertje behangen en opknappen. (moet nogal wat aan gebeuren). Mijn vader is namelijk superhandig en mijn vriend werkt prima met hem samen. In februari is mijn pa echter de hele maand weg. En om pas in maart te beginnen, dat duurt me veel te langg. Kortom: Heerlijke dingen te doen, deze maand!

    Verder alles helemaal goed. De kleine schopt doet en beweegt volop. Nadeel is dat mijn baarmoeder inmiddels tot mijn ribben reikt (vooral als ik zit) daardoor schopt het echt flink tegen mijn ribben en dat doet soms pijn. Mijn baarmoeder ligt voor het aantal weken erg hoog, maar is vrij smal waardoor er weer wat vanhet "wekenaantal"afgaat. De VK schat de baby nu 1 á 1 1/2 week groter dan gemiddeld. We zullen zien!

    Ook voel ik het nu in mijn baarmoeder zitten, met mijn handen. Een hard hoofdje of ruggetje, de billetjes? En wat hobbels en bobbels voor de armpjes en beetjes. Lief hoor! Herkennen jullie dit? Ook zo schattig is dat het helemaal naar mijn handen toe komt. Net of het een knuffel geeft.

    Hoe is het met jullie? Silvie, hoe staat het met jou gezondheid? Nog last gehad van die flauwtes? Mouschy, hoe staat het met de verhuizing?
     
  15. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hoi meiden.

    Hier gaat alles weer zn gangetje hoor.
    Ook wij hebben heerlijk genoten van de laatste feestdagen zonder onze kleine Uk. Raar idee he, dat je het volgend jaar met zn 3 en viert? Kan niet wachten hoor, daar niet van, maar het idee hield me toch bezig.

    Ook ik voel die kleine zitten .. vraag me niet wat ik voel .. haha .. maar ik voel nu wel precies waar hij zit.
    Naar mijn hand toekomen doet de kleine nog niet. Misschien neem ik er de tijd niet voor. Toch maar is doen.

    Ik voel me verder weer prima .. heb alleen weer andere kwaaltjes er voorterug. Heb nu hele dikke voeten. Je ziet mn enkels niet meer zitten. Doet nog best pijn ook. Ook heb ik last van mijn knieen.
    'sNachts word ik wakker met pijn in mijn heupen/bekken .. en als ik dan omdraai dan gaat het wel weer.

    Morgen al weer 25 weken. Gaat hard he.
    Hebben de meiden die net zo ver zijn als ik alles al klaar voor de kleine?

    Knuff
    Sil
     
  16. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    nou ja bijna hahahah.. ik heb alle spullen wel al in huis.. maar de babykamer is nog niet af.. Maar de stucadoor komt maandag en dan kunnen we eindelijk behangen etc.. dus ik hoop de kamer 2 wel binnen 2 weekjes af te hebben.. Oja en ik moet nog klossen halen want ik hoop dat ik thuis mag/kan bevallen...

    Tja het komt nu toch wel dichterbij he.. nog 15 weken ongeveer dan.. Zie er erg naar uit maar ook wel een beetje tegen op... Hebben jullie dat ook?? Ik heb zo zin in mijn kindje maar het lijkt me ook wel pijnlijk maar ja elke wee is er weer een toch??
     
  17. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zie er ook wel tegenop jah ..
    Die bavalling, als ik daar aan denk ... brr
    Maar we krijgen er iets moois voor terug, laten we dat maar in ons achterhoofd houden
     
  18. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hoi hoi,

    ik zie niet echt tegen de bevalling op eigenlijk. Ik laat het gewoon over me heen komen. En ik wil graag in het ziekenhuis bevallen omdat ik dat zelf wil. Als alles goed gaat mag je na de bevalling binnen 2 uur naar huis. Het gaat nu wel snel vind ik... Erg spannend allemaal, ik heb echt een mega buik, en iedereen zegt dat ik een jongen ga krijgen omdat ik een punt buik heb... En wij weten natuurlijk wat het is, maar het is toch raar als een ander even voorspeld wat het word :rolleyes:
    Ik ga dinsdag weer naar de verloskunidge. Ben benieuwd wat ze zegt over DE BUIK ;) Ik heb het idee dat het kindje in stuit ligt. Dus wie weet.... Het heeft aldoor al zo gelegen, nog nooit echt gedraait volgens mij.
    We zijn druk aan het klussen in het nieuwe huis. Ben de muren aan het verven, maar ik heb echt wel last van mijn rug en bekken. Dus doe rustig aan. Als het even mee zit word de baby kamer ook al mee genomen. Die zouden we anders pas gaan doen als we er in zitten. Mijn man is boven overal parket er in leggen samen met zijn broer. En de rest van de familie is aan het verven. En ik zorg voor de koek en sopie ;) We gaan a.s. zaterdag al verhuizen, dus vandaag ga ik inpakken thuis (in het oude huis). En de rest van de week ook als ik niet in het nieuwe huis hoef te zijn.

    Groetjes.
     
  19. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ook ik zie niet tegen de bevalling op. Ik beval ook in het ziekenhuis, veilig gevoel! Wat ik niet wil is dat mijn kind me een vacuumpomp of tang wordt gehaald. Bij mijn werk op de kinderopvang en in mijn omgeving zie ik echt veel kinderen met het KISS-syndroom, nadat ze zijn "geholpen" met de vacupomp of tang, bij de bevalling. Mijn VK is er op tegen en zegt dat het niet anders kan, als het echt nodig is. het ziekenhuis waar ik beval zegt dat het risico klein is op KISS, maar dat mijn wensen wel reeel gemaakt kunnen worden. dwz een keizersnee als het niet wil lukken. Daar heb ik dan wel last van, maar min ukkie niet! Als de situatie bedreigend wordt is het anders,, natuurlijk. Ik zal altijd voor het beste voor mijn kindje kiezen, dat snappen jullie!

    Woensdag naar de VK en dan een afspraak maken voor een echo in het ziekenhuis! Leuk!

    Doe je wel rustig aan, mouschy? Om jezelf en je kleintje denken hoor.
     
  20. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hoi meiden ..
    Ik beval oo in het ziekenhuis, maar toch vind ik het allemaal best eng. Kan ik het allemaal wel .. enzo .. dat heb ik nu!!
    En als je dan naar de bevalling op TV kijkt wordt je er niet veel vrolijker van .. haha .. maar het komt allemaal best goed.
    En ik snap jou verhaal hoor Carmen. Zo zijn ze hier helemaal voor pijnbestrijding. En daar heb ik dus zoiets van ... dat hoeft voor mij niet ... laat het me eerst zelf maar is doen ... lukt het niet, kan het altijd nog. Maar hier geven ze het bij voorbaat al, en dat wil ik dus niet.

    Leuk Mouschy dat het kinderkamertje ook gelijk mee gedaan wordt, dan wordt het allemaal weer wat werkelijker he .. heb je ook iets om ff lekker weg te dromen. Bij ons is het kamertje ook nog niet klaar. Wij zijn nu nl met een ander huis bezig.
    Hopelijk lukt dat en zoniet dan gaan we gelijk beginnen, ik wil het nu allemaal wel klaar eigenlijk.

    Nou meiden .. rustig aan hé ..

    Knuff
    Siilvie
     

Deel Deze Pagina