April 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carmen, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Goedemorgen!

    Ik zou ook niet voor pijnbestrijding kiezen. Ik denk dat je juist door die pijn, een soort van natuurlijk kracht krijgt, waardoor je je voor 100 % geeft, tijdens de bevalling. Zijn er eigenlijk nog meer dingen/procedures anders, daar in Denemarken, Silvie?

    Trouwens, nog 100 nachtjes slapen! (plus of min) Alweer een mijlpaal. Vrijdag gaan we ons derde trimester in. Heerlijk. Ik kijk er zo naar uit, die laatste maanden waarin alles zo echt wordt! Vind het ook wel een fijn idee dat ons hummeltje bijna levensvatbaar is. Al wens en hoop ik dat het nog minimaal een week of 14 in mijn buik blijft. Het idee dat ze mijn humpie nu gaan helpen, mocht re iets zijn, geeft me wel rust.

    De laatste dagen ben ik erg duizelig en heb last van harde buiken. Weten jullie hoe dit komt? Heb het gevoel dat ik van mijn graadje ga. Morgen naar de VK, dan kan ik het even na vragen.

    Silvie, dus ook misschien verhuizen, wat spannend! Hoop dat het door gaat. Wij wonen hier al super en hoeven gelukkig niet te verhuizen.
    Chantal, hoe is het eigenlijk met jou?
    Mouschy, nogmaals, rustig aan met klussen en werken!! Ook voor de andere natuurlijk.
     
  2. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Met mij gaat het goed.. op een paar harde buiken na...En ik gorei met de dag.. en ze schopt flink!!! Volgens mij ben ik de enige die thuis wil bevallen hahhah.. Wij wonen een kwartiertje van het ziekenhuis in Leeuwarden af.. Dus ik ben er zo mocht er wat mis zijn.. Maar ja ik pin mer niet teveel op vast.. Straks mag he tniet van de Vk ofzo...

    Ik ben nu druk bezig met de babykamer..Als ik klaar ben laat ik wel ff een foto zien.. Trouwens even een vraagje over de verf.. Ik heb gelezen dat je heel erg moet uitkijken met verfen, vanwege dampen enzo.. Nou zegt mijn schoonmoeder dat het wel meevalt.. Heb toch maar voor de zekerheid kapje op.. Hebben jullie daar ook wel es wat over gelezen??
    Goh Silvie en Mouschy lijkt me zwaar om nu nog te moeten verhuizen suc66 en wel voorzichtig doen asjeblieft......
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hoi hoi

    Chantalletje een gewoon kapje helpt niet tegen verf dampen, dat is alleen tegen stof. Wij verven op Latex basis en dat kan geen kwaat, dat ruik je ook helemaal niet. En je wast het ook zo uit je kleding of van de vensterbank of zo. Als je echt iets wil gebruiken voor andere verf, moet je naar een verf winkel, die verkopen speciale mondkapjes met filters er in, maar die zijn mega duur!!! maar ga gewoon op Latex verf het kamertje doen, dan is er niets aan de hand ;)

    Carmen ik probeer zo min mogelijk te doen met verhuizen zaterdag, het is wel moeilijk want ik ben helemaal niet het type die een ander alles laat doen... Maar het is niet anders ;) Ik hoef deze week gelukkig niet te werken deze week, ze belde wel maar ik heb het afgewezen. Ik ben ook smoor verkouden :( En slaap niet zo geweldig door mijn vertopte neus...

    Sylvie ik kan niet wachten tot het kamertje klaar is om het heerlijk naar onze smaak in te gaan richten!!! We hebben van de week al het gordijn uitgekozen, maar we gaan het nog niet ophangen omdat dan iedereen zeker weet wat we gaan krijgen... Het was niet de bedoeling dat we het kamertje in gaan richten naar een jongen of meid. Maar ik merk dat het toch gaat gebeuren ;)

    ik ben gisteren naar de verloskundige geweest en ze hebben samen gevoelt aan mijn buik. De verloskundige was nl. samen met een leerling verloskundige. En ze vonden alle 2 dat ik wel een erg grote baby in mijn buik heb... Maar hoe het nu precies lag konden ze me niet vertellen dus ik moest meteen een afspraak maken voor het ziekenhuis waar ik een echo moet laten maken. Ik moet met spoed een echo laten maken omdat ze denken dat ik nu al 3 weken voor loop Ik heb meteen gebeld en kan vrijdag morgen al terecht.
    Dus ik zit a.s. vrijdag in het ziekenhuis om een echo te laten maken, er zit dan ook een gynecoloog bij om te kijken hoe de baby ligt. Dus de baby en ik worden meteen helemaal na gekeken
    En de 27e (een dag voor J. zijn verjaardag ) gaan we voor de 2e keer een 3D echo laten maken. Dus ik krijg lekker veel echo's weer de komende tijd

    Groetjes
     
  4. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    ik heb een speciaal mondkapje van mijn vader die is slijper/lasser en nog iets daar komen geen dampen doorheen... En gelukkig is de verf ook latex... hihihi was er maar van uit gegaan dat het schadelijk was extra voorzichtigheid is nooit weg... hijhih..

    Goh drie weken voor lopen. Dat is apart!! Dan word het geen april baby.. Nou ik ben benieuwd...

    Wat wel weer leuk aan verhuizen is dat je straks alles mooi af hebt en super trots bent op je nieuwe huis... helemaal kindvriendelijk ingericht waarschijnlijk...

    O trouwens verstopte neus heb ik ook.. miss zwangerscahpskwaaltje??
     
  5. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik denk dat je het een beetje verkeerd begrijpt. Het is helemaal goed uitgerekend, ik heb aldoor in het VU gelopen, en daar hebben ze al mijn cyclussen mee gemaakt, en mijn eisprong en zo natuurlijk ook. Dus op de dag nauwkeurig hebben ze kunnen zien wanneer ik zwanger ben geraakt. Dus ik ben echt net zo ver als mijn banner aangeeft. Alleen de baby is veel groter dan normaal zeg maar...
    Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor de echo en ben super nieuwsgierig wat ze daar te zeggen hebben. Mijn man en ik zijn alle 2 ook niet zo groot dus dat de baby groot is, is eigenlijk wel vreemd. We hebben al een 3 D echo gehad met 20 weken en toen lag de baby een week voor op de groei. De verloskundige zei ook dat mijn uitgerekende datum niet word veranderd...

    Ik ben mega verkouden en daarom heb ik een verstopte neus, slaap echt mega slecht op het ogenblik. Zal ook wel met spanningen te maken hebben; verhuizen, echo morgen, verkouden.... :rolleyes:
     
  6. Lydelpiet

    Lydelpiet Nieuw lid

    13 jan 2006
    4
    0
    0
    gastouder
    emmen
    Hallo
    Ik zal me even voorstellen :)

    Nou ik ben Lydia en kom uit Drenthe. Emmen
    Woon al 13 jaar samen met Cor en we hebben 2 kinderen
    Prescilla (27-01-1996)
    en Dennis (26-03-1998)
    en zwanger van mijn derde kindje
    Ik ben nu 27 weken zwanger, en ben uitgerekend op 12 april 2006.
    Verder ben ik gek met beesten. 1 hond (Jack russel), 1 kat, 1 hamster
    en vissen in de vijver.
    Mijn hobby's zijn, Hard rock muziek, lezen ,natuur en natuurlijk
    computeren
    (psp).

    Oja en mijn werk is gast-ouder.
    Groetjes Lydia.
    [​IMG]


    Mama van
    Prescilla 1996, Dennis '1998
    en 27 weken zwanger van de derde,

    http://kruimeltje3.beebiesite.nl/
     
  7. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Gezellig, nog een april-mama! Welkom in ons midden hoor Lydia. Ik hoop dat je zwangerschap tot nu toe voorspoedig verlopen is.

    Heb je enig idee waar het op zou kunnen wijzen, Mouschy, dat je kleintje 3 weken groter wordt geschat?

    Mijn uk schatten ze ook steeds groter, maar dat komt ook door het vele vruchtwater. Al met al is de kleine maar een weekje voor op de gemiddelde groei. Alhoewel, dinsdag kan ik dat met zekerheid zeggen. Dan krijg ik weer een echo in het ziekenhuis! (voor controlle ivm cysten) Bij de VK was alles helemaal in orde. Nu over drie weken weer.

    Hoera! Vandaag 6 maanden zwanger! Het laatste trimester gaat alweer in... Fijn!
     
  8. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Welkom Lydelpiet .. alles goed met je zwangerschap?

    Leuk he Carmen , we zijn al weer 6 maanden.
    Ik heb echt het gevoel dat die kleine nu een groei spurt heeft hoor .. jemig wat wordt mn buik groot. Ik voel hem bij wijze van groeien. Heb ook weer last van bandenpijn. Sja, kleine kindjes worden groot. haha ..

    Dinsdag weer een echo .. meid heerlijk!!
    Wij hebben 26 jan onze eerste 3D echo . .kan niet wachten.

    Verder gaat alles zn gangetje hier .. geen klagen ..

    Knuff
    Sil
     
  9. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    hey.. o zo kan het natuurlijk ook sorry mouschy.. Nou maak je mij ook wel heel nieuwschierig.. en groot kindje terwijl jullie klein zijn kan natuurlijk niet.. nou ik ben heel benieuwd... Misschien wel veel vruchtwater.. duim voor je
     
  10. Lydelpiet

    Lydelpiet Nieuw lid

    13 jan 2006
    4
    0
    0
    gastouder
    emmen
    Hallo allemaal.

    Hier is alles goed, ben alleen druk bezig met de zolder want onze zoon krijgt daar een kamertje, dus paps en mams zijn druk bezig om een mooi nestje voor dat jong te maken.
    Onder tussen heb ik de kinderwagen hellemaal uit elkaar gehaald en gewassen want die stond al 7 jaar op zolder, maar het is weer een plaatje
    Verder druk met wassen van de baby kleertje en netjes inruimen in de commode, hoezo nesteldrang ::razz:

    Ik ga nu even verder met de mail lezen later.
    Groetjes Lydia
    [​IMG]

    Mama van
    Prescilla (27-01-1996),
    Dennis (26-03-1998).
    en 28 weken zwanger van de derde,

    http://kruimeltje3.beebiesite.nl/
     
  11. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ja.. je bent niet de enige die er last van heeft de babykamer is zo goed als af.. Het wiegje staat al kinderwagen is al klaar voor gebruik.. En we zijn druk bezig de laatste klusjes in huis af te maken. We wonen namelijk nog maar 7 maanden in dit huis.. hahah Kennel voor d ehond is bijna af.. Ik heb ook zo last van nesteldrang... Mijn buik begint nu ook eindelijk wat te groeien.. En de beeb schopt heerlijk... Hey lydlpiet maak je ook foto's van de beebkamer?? Ben wel benieuwd de mijne moet ik nog ff schieten maar komen er ook op.. groetjes
     
  12. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ook wij zijn al druk bezig met de babykamer! Komend weekend gaan we behangen. De meubeltjes komen volgende week al. Heerlijk. Dan kan ik lekker alle kleertjes wassen, strijken, in de kast leggen. Het kamertje lekker af maken met leuke spulletjes. Ik heb er zin in!

    Verder gaat alles goed. Zolang ik voldoende rust, voel ik me lekker zwanger. De kleine maakt het helemaal prima. Die groeit en bloeit en doet lekker. De uk loopt mooi op schema (2 daagjes voor) en we zijn reuze trots!

    Nog een weekje Silvie, dan je echo!!

    Weet iemand hoe het met mouschy is? Ik heb niets meer van haar vernomen, hier. Ik wist dat ze een echo moets laten maken. Hoop dat alles goed is!
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb gisteren kunnen bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek. Ik ben dinsdag geprikt om 9 uur en om 10 uur, dat noemen ze een ontbijttest...
    Maar ik heb dus gelukkig heel goed nieuws gehad en ik heb GEEN SUIKER!!! Ik hoef dan ook niet meer terug te komen in het ziekenhuis en mag gewoon onder controle blijven bij de verloskundige. Waarom Ukkie nu zo groot is kan niemand me uitleggen, maar we houden het er maar op dat de baby het erg goed bij me heeft, en dus goed groeit. De uitgerekende datum blijft het zelfde volgens de artsen. Maar volgens de gynecoloog in het ziekenhuis lijk ik wel 30 weken!!! :(

    We hebben sinds vandaag weer KABEL!!! er was een heel gedoe met Multikabel. Ze hadden het niet goed overgezet. En vandaag is er iemand van Multikabel langs geweest om het nu eindelijk ik orde te maken. Dus we kunnen weer 'gewoon' bellen en internetten!!!

    De verhuizing is gelukkig goed gegaan, we hadden al veel zelf overgebracht. En zaterdag zijn we echt helemaal overgegaan.
    Het huis staat nog vol met dozen maar er begint wel schot in te komen gelukkig. Een paar keer goed schudden van het huis en alles staat weer op zijn plek. A.s. weekeind gaan we beginnen aan de baby kamer :D

    De volgende pret echo hebben we een weekje verschoven; die gebeurt nu op 3 Febr.

    Nou zijn jullie weer helemaal op de hoogte van alles!!!
     
  14. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Goh ik ben blij dat je goed nieuws brengt.... Altijd fijn om te horen... Weet je al hoe je de babykamer wil hebben??
     
  15. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    We gaan de baby kamer geel verven, en ik heb al mijn eigen baby meubels nog, van toen ik een baby was. Alles is van grenen hout, dus tijdloos. Wat ik nog moet kopen is een matrasje voor in het bedje en dan is het klaar!!! Ik heb van alles al gekocht van Snoopy, hemeltje en lamp en van alles wat er bij hoort. De foto's daarvan kan je zien op mijn msn site!
    ik kan niet wachten tot de baby kamer af is, mijn man word er gek van hahahaha :) Er moet laminaat gelegd worden en het plafond en de muren moeten gedaan worden. Ik hoop dat het allemaal in het komende weekeind gaat lukken..... ;)
     
  16. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    hahah ik heb het ook geel met oranje.. en winnie the pooh.. Wij hadden het in twee dagen af.. want ik zat mijn vriend achter de broek hahaha Ik wou het zo graag af hebben... Dan kan ik er lekker rommelen hahahaha.. Alleen de deur moet nog maar die ligt beneden in de verf hahaha
     
  17. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat heerlijk om je goede nieuws te horen, Mouschy!! Top dat alles voorspoedig gaat.

    Wij doen de kamer groen, rood en wit met Kikker en zijn vriendjes (van Max Velthuijs). Dit weekend komt het behang af. Dan nog een keer de radiotor verven en dan inrichten maar!!

    Ik neem snel even een kijkje op je msn site, mouschy. Even zien hoe alles eruit ziet. Volgende week zet ik ook de foto's op mijn site.

    Ik ga maar even koken, tot later!
     
  18. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Fijn dat je er weer ben Mouschy.

    Ik ben gister naar de ha geweest en zit nu dus thuis tot aan de bevalling (daarna natuulijk ook)want ik heb heel erg BI. Wat een ramp zeg .. ik ga me vervelend thuis ..
     
  19. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    jeetje hey silvie krijg je ook therapie voor je BI ik namelijk wel ik krijg haptonomie dat werkt echt heel goed.. En ik moet daar samen heen met mijn vriend en zo worden we ook op de bevalling voorbereid..
     
  20. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Eh..... wat is BI??? ik heb er nog nooit van gehoord... of is het een afkorting van iets? Veel succes in iedergeval! Kan je al beginnen aan de nesteldrang hahaha. ;)
    Mijn man word langzaam gek van mij omdat ik wil dat de baby kamer af komt :) Maar ze zijn er druk mee bezig!

    :D Groetjes.
     

Deel Deze Pagina