Op deze goedemorgen wil ik jullie graag even een dilemma voorschotelen. Als de kleine meid er morgenmiddag nog niet is hoor ik van de VK wat er verder gaat gebeuren. Een mogelijkheid is dus de Serinam-studie (kunstmatig breken van de vliezen door de VK), dit zou wel eens mijn laatste mogelijkheid zijn om thuis te kunnen bevallen onder begeleiding van mijn eigen VK. Nu vind ik dit niet alleen mijn beslissing, het kind is immers ook van Jaap. Nou dacht ik dat hij me wel zou steunen, maar hij wil niet mee doen aan zo'n 'experiment'. Hij wil het liever onder begeleiding van een gyn in het ziekenhuis laten inleiden als ze er zaterdag niet is. Maar het is wel mijn lijf waar ze in gaan prikken en steken. Wat moet ik hier nu mee, ik wil mee doen, hij niet. Kans is nog altijd 50/50 dat ik uitgeloot word, maar goed. Er is, zover ik na kan gaan, geen extra risico bij het breken van de vliezen, dit zou immers ook spontaan kunnen gebeuren. Ik zit er flink mee in mijn maag. Ik wil Jaaps wens wel respecteren, maar hij respecteert mijn wens hierin ook niet, dus ik ben niet echt geneigd hem gelijk te geven. Ik heb geen zin om morgen bij de VK met een conflict te zitten. Hij kan onmogelijk doen, als hij zijn zin niet krijgt, misschien moet ik dan maar eens net zo doen als Meliske, maar zo ben ik niet echt. Bahbahbah, wat een rotsituatie. Steeds word je ingeprent dat het JOUW bevalling is, maar daarin word nooit rekening gehouden met onwillige vaders.
goeiemorgen, loeki wat vervelend. Ik snap heel goed dat je dit morgen bij de VK opgelost wil hebben. Ik snap jou kant van het verhaal heel goed, maar ook vanuit Jaap gezien snap ik het. Maja daar heb je natuurlijk niks aan. Mij lijkt wel dat je het allebei eens moet zijn over de beslissing, welke dat dan ook mag worden. Misschien scheelt het als je het met Jaap heb over het feit van inleiden, dat je daar zo tegenop ziet en dat je door dat onderzoek niet ingeleidt hoeft te worden. Verder zou ik in dit geval wel op 1 lijn proberen te komen staan.
Mooie Banner Meliske. Ja, het is een moeilijk dilemma, het is niet een kwestie van elkaar gelijk geven. Je moet het eens zijn met elkaar, want verwijten achteraf is het laatste wat je wil.
rot loeki maar ik zou toch je eigen gevoel volgen een bevalling is al zwaar genoeg en als je zelf niet 100 % achter een keuze staat valt het je nog zwaarder denk ik. Ik vind dat Jaap in deze echt jou moet volgen want jij moet het doen en als je graag nog thuis een kans hebt moet hij dat toch respecteren
Dank je Missy, nu Jaap hier nog van overtuigen. probleem bij hem is dat als hij ergens een menig over heeft is hij voor geen enkele reden vatbaar en dit is nu echt iets wat ik er niet bij kan hebben.
klinkt best wel kinderachtig vind ik, hij zou zich echt eens moeten verplaatsen in jou, ik bedoel je hebt al zoveel doorstaan deze zwangerschap en dit is nu eindelijk iets wat je mee kunt beslissen je hebt toch al zo weinig invloed op je hele zwangerschap. stuur hem maas eens hier langs dan verteld Jer hem wel hoe heftig een bevalling is en hoe belangrijk het is dat de as moeder op haar gemak is.
Hahahaha, dank je Missy, je maakt me iig weer aan het lachen. We moeten er gewoon nog een keer rustig over praten.
nee verwijten is natuurlijk iets wat je in dit geval echt niet wilt. ik zelf zou persoonijk ook tegen hem zeggen dat jij de bevalling moet doen en dat je je dan wel prettig moet voelen bij de situatie. Is Jaap misschien bang voor wat er komen gaat met dat onderzoek, bang dat het te lang duurt? Bang dat er iets met de kleine is als je wat langer doorloopt?
Ach dat deed W-A ook bij de bevalling van Maxima. Ik was van de week bij de Jumbo, klinkt door de speaker: "Ariane kassa 3, Ariaan." Dat klinkt toch niet hoor.
Zou kunnen, maar je wordt 12 uur na het breken van de vliezen al naar het ZH doorgestuurd, dus al sneller dan als de vliezen spontaan gebroken zouden zijn. Hij wilde er vanmorgen niet verder over praten voor hij weg ging, dus ik weet niet wat hem dwars zit.
nou dat betekend flessen uit koken, voedingen maken, opruimen was ophangen bed opmaken douche opruimen, ja echt genieten hier hahahah
Goeiemorgen! Ik meld me even voordat ik weer de deur uit ga. Band is lek,dus moet helemaaaal naar de fietsenmaker lopen,dus ben wel ff onderweg. @Loeki,hmm lastig,ik zou in 1e instantie zeggen,schijt aan Jaap,tis mijn lijf! Ik "moest" eigenlijk ook van Menno in het ziekenhuis bevallen,maar dat had ik al beloofd voordat we aan een 2e begonnen,dat was zijn voorwaarde. Ik had daar wel vrede mee,vond dat niet zo heel erg omdat mijn wens naar een 2e zo groot was,dan grijp je alles aan Maar in jouw geval,je gaat zohiezo thuis bevallen als het spontaan gebeurd. En je ziet zelf erg op tegen een ziekenhuisbevalling en de kans is groot dat ze daar ook je vliezen breken als dat niet vanzelf gaat. Ik vind dat jij het "recht" hebt om te beslissen. JIJ moet het doen! Niet hij... Oke ik ga me maar wagen aan de lange wandel...echt geen zin in!
Wandelse Pientje. Is het daar mooi weer, hier grauw en grijs, heet de hele nacht geregent. Niet hard hoor, maar wel non-stop. Hé Bambino en Bosi zijn laat en Almira ook nog niet gezien.
Nou Loeki hier in het zuidenis het krukdroog nog steeds een en al stof is ook niet alles. Wel bewolkt en erg warm nu. Pientje loop ze sterkte lastig net nu kapotte band. Bosi bambino en almira zijn jullie dan nu begonnen?